ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Οι τράπεζες “νταβατζήδες” εξοντώνουν τους Έλληνες!


"Ευτυχισμένος στην Ελλάδα του 2011, είναι όποιος δεν έχει δάνειο", μου είπε η υπάλληλος μίας μεγάλης ιδιωτικής τράπεζας για να συμπληρώσει "Το θέμα είναι ότι αν συγκεντρώσουμε όλους τους Έλληνες που ανήκουν σε αυτήν την ευτυχή κατηγορία, με το ζόρι γεμίζουμε ένα πούλμαν"! Μέσα στη γενική μαυρίλα των ημερών που ζούμε, τα δάνεια και οι υποχρεώσεις προς τις τράπεζες, αποτελούν μία από τις πιο σφιχτές θηλιές στο λαιμό των πολιτών και των επιχειρήσεων. Μία θηλιά που απειλεί και το ίδιο το τραπεζικό σύστημα - αφού οι δόσεις που καταβάλλονται από τους δανειζόμενους προς τις τράπεζες, αποτελούν σημαντικό μέρος της κεφαλαιακής τους βάσης, η οποία ήδη κλονίζεται!
Το θέμα είναι ότι το συγκεκριμένο "έγκλημα", έχει πάντα δύο "ενόχους". Η περίπτωση του Alter, που εξασφάλιζε υπέρογκα δάνεια- φούσκες μετά από απ' ευθείας συνεννόηση της διοίκησης του με τους μεγαλοτραπεζίτες, αποτελεί ένα κραυγαλέο δείγμα "εγκλήματος" που φοβάμαι ότι θα το "πληρώσουν" οι μόνοι που δεν ευθύνονται! Γιατί αν οι ίδιες οι τράπεζες που δάνειζαν απλόχερα αφερέγγυους επιχειρηματίες βοηθώντας τους να χτίσουν "αυτοκρατορίες" στην άμμο, αφήσουν το Alter να καταρρεύσει, τότε οι μόνοι που θα "τιμωρηθούν" θα είναι οι 720 εργαζόμενοί του! Και -πιστέψτε με!- 720 οργισμένοι και εξαπατημένοι άνθρωποι, είναι μία "βόμβα" που δεν θα εκραγεί χωρίς συνέπειες!
Αλλά και σε ατομικό επίπεδο, η μαζική υστερία των ελλήνων για απόκτηση στέγης ή ακριβού αυτοκινήτου, η κατά συρροή δανειοδότηση για διακοπές, σπουδές, δεξιώσεις γάμων (!), ακόμη και αγορά plasma τηλεόρασης (!), οδήγησε εκατομμύρια ανθρώπους να ζουν πέρα από τις πραγματικές τους δυνάμεις. Γνωρίζω ζευγάρια που το μηνιαίο εισόδημά τους ήταν 2.000 ευρώ και είχαν δόση στεγαστικού δανείου 1.000 ευρώ. Ενός δανείου που θα το εξοφλούσαν μετά από 25 και 30 χρόνια! Η ευθύνη αυτών των ανθρώπων είναι τεράστια!
Εκείνη των τραπεζών όμως, είναι εγκληματική! Χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, χωρίς εγγυήσεις, χωρίς καν στοιχειώδη έρευνα στις οικονομικές δυνατότητες των δανειοδοτούμενων, μοίραζαν δάνεια σαν να ήταν καραμέλες!
Το "πάρτυ" όμως τελείωσε!
Και από τη μια μέρα στην άλλη, εκατομμύρια ελλήνων, αδυνατούν να πληρώσουν έστω και μισή δόση! Τα εισοδήματα έχουν μειωθεί τραγικά, η ανεργία καλπάζει, το κόστος ζωής αυξάνεται ραγδαία, νέοι φόροι και έκτακτες εισφορές οδηγούν σε ασφυξία!
Και τι κάνει η κυβέρνηση (αυτοί τέλος πάντων που υποτίθεται ότι μας κυβερνούν); Αναζητά τρόπους να εξασφαλίσουν οι τραπεζίτες τα κέρδη τους! Σε ένα "έγκλημα" με δύο "ενόχους", το "σοσιαλιστικό" ΠΑΣΟΚ (λέμε και καμιά μαλ.... να περάσει η ώρα), στηρίζει μόνο τον ισχυρό "εγκληματία"! Και αφήνει τον άλλον, τον αδύναμο, να πληρώσει ένα μοιραίο λάθος!
Φοβάμαι ότι ο κ. Παπανδρέου και ο κ. Παπακωνσταντίνου, δεν συνειδητοποιούν ότι είναι θέμα χρόνου να γεμίσουμε σπίτια και επιχειρήσεις "φαντάσματα" που οι τράπεζες θα κατάσχουν αλλά δεν θα έχουν τι να τα κάνουν. Και το χειρότερο είναι ότι αυτά θα συνοδεύονται από ορδές αστέγων και ανέργων! Απελπισμένων ανθρώπων, έτοιμων για όλα, που θα νιώθουν ότι δεν έχουν πια τίποτε να χάσουν- αφού θα τους έχουν πάρει τα πάντα!
Υπάρχει λύση! Αλλά έχει πολιτικό κόστος! Και το πολιτικό κόστος προαπαιτεί αρχ....! Γιατί επιτέλους σε μία χώρα που όλοι κάνουν αιματηρές θυσίες, δεν είναι δυνατόν οι τράπεζες να συμπεριφέρονται ως "νταβατζήδες" με την ευλογία των πολιτικών μας!
Μήπως είναι ώρα, η επόμενη λαϊκή αντίδραση να έχει αυτό ως αίτημα- και όχι τα μικροκομματικά συμφέροντα των επαγγελματιών "εργατοπατέρων" που θυμούνται την απεργία μόνο όταν απειληθεί η "βολή" του μικρόκοσμού τους;
Κώστας Χαρδαβέλλας

helenicrevenge

Μίκης Θεοδωράκης: "Το 1974 όταν με κάλεσαν στην Ουάσιγκτον για να μεσολαβήσω..."

Σαν να μην μας τα λέει καλά ο γνωστός μουσικοσυνθέτης και ιδρυτής της "Σπίθας", Μίκης Θεοδωράκης. Του ξέφυγε άραγε ή θέλησε να δώσει κάποιο πολιτικό στίγμα; Όπως και να έχει, η δήλωσή του αποτελεί κόλαφο και "κεραυνό εν αιθρία" για όσους καλόπιστα πλησίασαν την "Σπίθα", ευελπιστώντας να μετατραπεί σε φωτιά που θα κάψει το παρών σαθρό πολιτικό σύστημα.

Ίσως, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από τον Μίκη Θεοδωράκη (και δεν αναφέρομαι στον Νίκο Παπανδρέου που ετοιμάζει κινηματογραφική ταινία), θα πρέπει να γίνουν προσεκτικότεροι, αφού ο Μίκης δείχνει τάσης "φυγής"...


ελεέυθερη σκέψη

Παιδεία: Τελευταίοι σε επιδόσεις, πρώτοι σε διαμαρτυρίες


22/03/2011
Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Κάποτε πρέπει να γίνει αντιληπτό και στην Ελλάδα ότι, σύμφωνα με όλες τις διεθνείς έρευνες (Μακ Κίνσεϊ 2000-2007) η ποιότητα της εκπαίδευσης ΔΕΝ εξαρτάται ούτε από τις κρατικές δαπάνες, ούτε από το μέγεθος της τάξης, ούτε από τον «προοδευτικό» χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων. Εξαρτάται από έναν και μοναδικό παράγοντα: Την ΠΟΙΟΤΗΤΑ του εκπαιδευτικού προσωπικού! Χώρες που αύξησαν θεαματικά τις δαπάνες για την παιδεία, διαπίστωσαν ότι οι επιδόσεις των μαθητών τους έμειναν καθηλωμένες στα προ εικοσιπενταετίας επίπεδα. Οι χώρες που είδαν τις επιδόσεις των μαθητών τους να εκτοξεύονται είναι αυτές που στρατολογούν τους εκπαιδευτικούς τους από το 5% των αριστούχων αποφοίτων των πανεπιστημίων.

Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο όπου να προκαλείται αναταραχή στον χώρο της Παιδείας με κάθε ευκαιρία, με κάθε πρωτοβουλία, με κάθε αφορμή. Και δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο όπου ο χώρος της Παιδείας να αποτελεί μόνιμο πεδίο αλλαγών, μεταρρυθμίσεων, ανακατατάξεων, πειραματισμών και συγκρούσεων.

Φθάνουν και από τις υπόλοιπες χώρες του πλανήτη κατά καιρούς ειδήσεις για διαμαρτυρίες, για διαδηλώσεις, για αντιδράσεις, για καταλήψεις. Αλλά όχι κάθε χρόνο. Και όχι με την παραμικρή αφορμή. Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, δεν συμβαίνει ΠΟΥΘΕΝΑ.  Φταίνε οι πολιτικοί μας που κάθε φορά βρίσκουν ένα θέμα – ένα κάθε φορά  - για να… μεταρρυθμίσουν; Φταίει ο ασύδοτος συνδικαλισμός, που χρησιμοποιεί τη νεολαία για να κατοχυρώσει τα πιο αντιπαιδαγωγικά κεκτημένα του; Φταίει η Τοπική Αυτοδιοίκηση που για πελατειακούς λόγους αναμιγνύεται στα εκπαιδευτικά θέματα;

Είναι προφανές ότι φταίνε όλοι. Το τελευταίο επεισόδιο – που οδήγησε και σε… απεργία πείνας μαθητών! – αυτής της ελληνικής τραγωδίας, γράφεται αυτόν τον καιρό λόγω της επιχειρούμενης συγχώνευσης – συνένωσης σχολείων.

 Το τι λέγεται αυτές τις μέρες είναι κάτι το απίθανο. Ότι κλείνουν «ιστορικά σχολεία» (εδώ κλείνει ολόκληρη η… ιστορική Ελλάδα). Ότι θα δημιουργηθούν τάξεις με 30,40, ακόμη και 50 παιδιά. Ότι τα παιδιά δεν θα μπορούν να αποδώσουν και θα πέσουν οι επιδόσεις τους.

Με συγχωρείτε, αλλά υποψιάζομαι πως κάποιο λάκκο έχει η φάβα. Όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν αποδεκτά αν η Ελλάδα παρουσίαζε κάποιες επιδόσεις. Δυστυχώς, όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Και επομένως δεν αντιλαμβάνομαι τι ακριβώς περιφρουρούν οι φωνασκούντες. Και μάλιστα όταν πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα που έδωσαν μάχη για να καταργηθεί η βάση του 10 προκειμένου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και πανηγύρισαν – ας όψονται οι προεκλογικές υποσχέσεις – όταν επανήλθε το παλαιό καθεστώς και πλέον μπορεί κανείς να εισαχθεί ακόμη και με…1,5 (βαθμό, για να εξηγούμαστε).

Δυστυχώς, όλες οι εκθέσεις για την εκπαίδευση μας κατατάσσουν σταθερά εδώ και χρόνια στις τελευταίες θέσεις.  Μαθητές – είλωτες είναι τα Ελληνόπουλα, μας λέει ο ΟΟΣΑ, προσθέτοντας ότι παρ’ όλα αυτά εμφανίζουν τις χειρότερες επιδόσεις. Τα παιδιά μας, λέει, μελετούν κατά μέσο όρο 45 ώρες την εβδομάδα και παρ’ όλα αυτά έρχονται τελευταία. Σε αντίθεση με τα παιδιά στη Φινλανδία, που μελετούν 27 ώρες και παρ’ όλα αυτά αριστεύουν. Για ποιο λόγο; Με τόσα λίγα παιδιά στην τάξη και τόσους πολλούς εκπαιδευτικούς;

Επικίνδυνα ανορθόγραφη η νέα γενιά δασκάλων, μας είπε έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών. Μόνο το 30% των δασκάλων περνά με επιτυχία τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, μαθαίνουμε από τα επίσημα στοιχεία του Συμβουλίου. Για ποιο λόγο; Αυτή η νέα γενιά δασκάλων δεν προέρχεται από τις τάξεις των 20 μαθητών;

Οι μισοί Έλληνες δεν έχουν διαβάσει ποτέ ένα βιβλίο, λέει άλλη έρευνα. Κι΄ όταν αυτό γίνεται, Παπαδιαμάντης και Ροΐδης διαβάζονται από μετάφραση. Για ποιο λόγο; Είναι πολλά τα παιδιά στην τάξη και δεν προλαβαίνουν να τους διδάξουν πως πρέπει ν’ ανοίγουν και κανένα βιβλίο; 

Το 25% των δεκαπεντάχρονων στην πατρίδα μας παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάγνωση, μας λένε σταθερά οι Εκθέσεις για την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση – το υψηλότερο στην ΕΕ. Για ποιο λόγο; Είναι πολλά τα παιδιά στην τάξη και δεν προλαβαίνουν να τους μάθουν ανάγνωση;

Η κακή εκπαίδευση στην Ελλάδα αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους των μειωμένων επενδύσεων, κάτι το οποίο οδηγεί στην ανεργία, επιμένει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Για ποιο λόγο;

Και για ποιο λόγο η Ελλάδα είναι ουραγός στην ΕΕ σε φυσικές επιστήμες και κλασσική παιδεία; Για ποιο λόγο, σύμφωνα με έρευνες του ΟΟΣΑ και της Γιούνισεφ, τα Ελληνόπουλα έρχονται τελευταία στην ΕΕ σε μαθηματικά, πληροφορική και φυσικές επιστήμες;

Η αλήθεια είναι ότι και το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας στηρίχθηκε στο πελατειακό. Αν και όλοι παριστάνουν πως κόπτονται για την εκπαίδευση των παιδιών, στην πραγματικότητα έχει στηθεί ένα σύστημα όπου προέχουν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτών και όχι οι ανάγκες των εκπαιδευομένων.

Όταν μιλάμε για δαπάνες για την Παιδεία, εννοούμε  προσλήψεις, μισθούς και ωράρια.  Έτσι έγινε η Ελλάδα η χώρα με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς και τα περισσότερα κενά. Βαρεθήκαμε, χρόνος μπαίνει, χρόνος βγαίνει, κυβέρνηση έρχεται, κυβέρνηση φεύγει να ακούμε κάθε φθινόπωρο το ίδιο τροπάρι: Υποχρηματοδότηση και κενά στις τάξεις. Πώς τα καταφέρνουν; Πώς τα καταφέρνουν όλοι; Και πώς αντέχουν να βλέπουν αυτές τις επιδόσεις και να υπερασπίζονται όλα όσα οδήγησαν σ’ αυτές τις επιδόσεις;

Πώς αντέχουν να παρακολουθούν αυτήν την εθνική λοβοτομή παριστάνοντας ότι δεν συμβαίνει τίποτε;

Και επιτέλους! Όταν ζητούμε χρήματα για την Παιδεία, τα ζητούμε για περισσότερες προσλήψεις; Όχι για καλύτερες υποδομές, καλύτερα βιβλία, περισσότερη έρευνα, αναβάθμιση των πτυχίων;

Και, επίσης, επιτέλους! Αν οι επιδόσεις των μαθητών μας είναι τόσο κακές δεν πρέπει να υπάρξει ένα σύστημα αξιολόγησης των διδασκόντων; Θα βγουν ποτέ τα λουκέτα από τα σχολεία και από τα μυαλά μας;

Είναι αλήθεια πως στη χώρα μας ζουν οι πιο κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί. Αλλά είναι φυσικό. Όταν οι συνδικαλιστές τους θεωρούν «κατακτημένο δικαίωμα» το να μπορούν να φεύγουν όποτε θέλουν από το σχολείο χωρίς να παίρνουν άδεια από κανέναν (ναι, ναι το διατυμπανίζουν κιόλας), όταν θεωρούν «κατακτημένο δικαίωμα» να κάνουν τις συνελεύσεις τους σε ώρες μαθημάτων (και αυτό συμβαίνει), τότε είναι βέβαιο ότι έχουν ανταλλάξει την ουσία (που είναι οι αξιοπρεπείς αμοιβές) με την ανοησία.

Μιλούν συνεχώς για ελλείψεις και προσλήψεις. Αλλά πρέπει να μας εξηγήσουν πώς γίνεται η Ελλάδα να εμφανίζει τις χειρότερες επιδόσεις αν και αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός προς εννέα μαθητές, ενώ στη Σουηδία και στη Φινλανδία, όπου οι μαθητές εμφανίζουν τις υψηλότερες επιδόσεις, αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός προς 22 μαθητές!

Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο πληροφορηθήκαμε τα αποτελέσματα από τον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ που έγινε το 2009 μεταξύ 15χρονων μαθητών. Συμπέρασμα: Τα Ελληνόπουλα δεν διαθέτουν κριτική σκέψη! Συγγνώμη, αλλά η κριτική σκέψη είναι θέμα χρηματοδότησης, προσλήψεων, αριθμού μαθητών στις τάξεις  και «κατακτημένων δικαιωμάτων»;  Μα αν ήταν έτσι, η Ελλάδα, που έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου, θα είχε εξαφανιστεί ως χώρα εδώ και δεκαετίες. Όπως μας είπαν, ένα στα πέντε Ελληνόπουλα, διαβάζοντας ένα κείμενο δεν μπορεί καν να αναγνωρίσει το κύριο θέμα του και να συσχετίσει τις πληροφορίες που περιέχονται σ’ αυτό!

Η Φινλανδία ήλθε και πάλι πρώτη – θυμίζω με 22 μαθητές ανά εκπαιδευτικό. Όπως μάθαμε, σ’ αυτή τη χώρα, κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών είναι να μην προκαλούν στρες στους μαθητές. Πουθενά δεν μας είπαν πως στηρίζουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα σε αριθμό μαθητών, προσλήψεις και μισθούς. Απλώς, δίνονται κάποιες κεντρικές οδηγίες και ακολουθούνται ευλαβικά από όλους. Όποιος δεν μπορεί, είναι νευρικός, είναι επιθετικός, βαριέται, χασμουριέται, δεν κάνει γι’ αυτή τη δουλειά και απομακρύνεται από τα σχολεία. Χωρίς να ανοίξει ρουθούνι!

Τον Ιανουάριο του 2007, το ΠΑΣΟΚ δημοσίευσε ολοσέλιδες καταχωρίσεις με τις θέσεις του για την Παιδεία, συνοδευόμενες από άρθρο-δέσμευση του Γ. Παπανδρέου, όπου μιλούσε για αύξηση των δαπανών (χωρίς να λέει ότι δεν εννοεί αύξηση προσλήψεων και μισθών), για διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, βελτίωση των αποδοχών τους, αξιολόγηση και κοινωνική λογοδοσία. 

Δεν μιλάω για όσα είναι αρμοδιότητας ΔΝΤ. Μιλάω για την αξιολόγηση. Έγινε ποτέ; Μα εδώ διαβάζουμε στα διάφορα μανιφέστα πως και η μη αξιολόγηση είναι «κατακτημένο δικαίωμα»! Προφανώς. Γι’ αυτό άλλωστε όταν πριν λίγα χρόνια είχαμε τις άλλες κινητοποιήσεις είδαμε στον δρόμο εκπαιδευτικούς με… ανορθόγραφα πανό! Το θυμάστε; «Εσείς ΕΧΕΤΑΙ κουμπάρους, αλλά δεν ΕΧΕΤΑΙ παιδεία»!

Πριν από δύο χρόνια ξεκίνησε σε ένα σχολείο μιας μη προνομιούχου γειτονιάς της Νέας Υόρκης ένα πρωτοποριακό πείραμα, με κυβερνητική χρηματοδότηση 2,3 εκ δολαρίων. Οι μισθοί των εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου σχολείου αποφασίστηκε να λαμβάνουν μισθούς… τραπεζιτών! Οι ετήσιες απολαβές τους πήγαν στα 125.000 δολάρια με ετήσια μπόνους της τάξης των 25.000 δολαρίων, άριστη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, συνταξιοδοτικά οφέλη και δυνατότητα 12μηνης άδειας άνευ αποδοχών κάθε πέντε χρόνια.

Σκοπός του πειράματος είναι να διαπιστωθεί αν οι καλοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί θα προσφέρουν στα παιδιά καλύτερη εκπαίδευση.

Η ιδέα ανήκει σε έναν εκπαιδευτικό, που, όπως είπε, θέλει να αποδείξει πως «δεν μπορεί να πάρει κανείς έναν μέτριο δάσκαλο, να του δώσει περισσότερα χρήματα και να τον κάνει σπουδαίο. Δεν πιστεύω επίσης πως ένας σπουδαίος δάσκαλος γίνεται λιγότερο καλός αν τον πληρώσεις λιγότερο». Σε τι βοηθά ο καλός μισθός; Στο γεγονός, όπως είπε, ότι προσελκύει ανθρώπους που θέλουν να αναγνωρίζεται η αξία τους, καθιστώντας την εκπαίδευση ανταγωνιστική».

Έτσι είναι τα πράγματα. Το γεγονός ότι κάποιος επέλεξε μια σχολή για γρήγορο διορισμό δεν τον καθιστά αυτόματα και καλό δάσκαλο. Το γεγονός ότι με τις συνενώσεις των σχολείων θα μειωθεί ο αριθμός των διευθυντών δεν είναι λόγος για να κάνουν απεργία πείνας οι μαθητές.

Και πάνω απ’ όλα: Η ποιότητα της εκπαίδευσης εξαρτάται από την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού και από το διάβασμα.

Αν δεν ισχύει αυτό, τότε κάποιος πρέπει να μας πει για ποιο λόγο οι επιδόσεις των μαθητών μας πέφτουν μαζί με τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις και την αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών.

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ

Μαχητικά αεροσκάφη του Κατάρ προσγειώθηκαν στη Λάρνακα/Στο παλαιό αεροδρόμιο μαζί με ένα μεταγωγικό C-17


Μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000-5 EDA της Πολεμικής Αεροπορίας του Κατάρ (φωτ. αρχείου).

Λάρνακα: Δύο μαχητικά αεροσκάφη τύπου Mirage 2000-5 EDA και ένα μεταγωγικό C-17 Globemaster III της Πολεμικής Αεροπορίας του Κατάρ, βρίσκονται από το πρωί σταθμευμένα στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου της Λάρνακας.

Σε γραπτή δήλωση του που εξεδόθει λίγο πριν τις 13:00, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέφανος Στεφάνου, αναφέρει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη, ενώ βρίσκονταν εν πτήσει ζήτησαν άδεια από τις κυπριακές Αρχές να προσγειωθούν και να ανεφοδιαστούν στο αεροδρόμιο Λάρνακας.

Οι Αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας, αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο κ. Στεφάνου, δεν παραχώρησαν τη σχετική άδεια. Στη συνέχεια ζητήθηκε άδεια για αναγκαστική προσγείωση των αεροσκαφών λόγω έλλειψης καυσίμων όπως επικαλέστηκαν.

Τότε, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, λειτουργώντας βάσει των διεθνών κανόνων ασφαλείας, αναγκάστηκε να παραχωρήσει στα αεροσκάφη την άδεια για προσγείωση και ανεφοδιασμό.

Σε παρέμβασή του στην τηλεόραση του ΡΙΚ, ο Στέφανος Στεφάνου ξεκαθάρισε ότι δεν είχε υπάρξει οποιαδήποτε ενημέρωση εκ των προτέρων από την κυβέρνηση του Κατάρ, για το αίτημα που υπέβαλλάν τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας του Εμιράτου.

Τα αεροσκάφη, μόλις ανεφοδιαστούν, θα αναχωρήσουν, κάτι που αναμένεται να γίνει σε λίγη ώρα.

Σε ότι αφορά την επιχείρηση «Αυγή της Οδύσσειας» που διεξάγεται με βομβαρδισμούς στόχων του καθεστώτος Καντάφι στη Λιβύη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επανέλαβε την επιθυμία της Κυπριακής Δημοκρατίας να μην εμπλακεί στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Λιβύη.

Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να παραχωρηθεί η Αεροπορική Βάση «Ανδρέας Παπανδρέου»  στις δυνάμεις των Ηνωμένων Εθνών, ο κ. Στεφάνου τόνισε ότι κανένας δεν έχει ζητήσει από την Κυπριακή Δημοκρατία να παραχωρήσει οτιδήποτε αναφορικά με την επιχείρηση «Αυγή της Οδύσσειας».

philenews

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ

Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη*


Το πεδίο της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου είναι το ανώτατο, όχι μόνον ηθικά, πολιτισμικά αλλά ανθρωπολογικά, επίπεδο του ανθρώπου. Είναι το ανώτατο επίπεδο του εξανθρωπισμού, του εξευγενισμού μας. Πρόκειται για ένα σημαντικό, ίσως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της Εθνολογίας μας που το καταστήσαμε ανθρωπισμό της Οικουμένης.

Ο Δρόμος για την έξοδο από την ηθική, πολιτική και οικονομική παρακμή που οδήγησαν την χώρα αυτοί που κατέχουν σήμερα τους θεσμούς είναι ο δρόμος της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου, του Ομίλου που δημιουργήσατε εδώ στο Πανεπιστήμιο για την Ομιλία, την Συνομιλία μας. Ομιλία όχι τοποθέτηση όπως επέβαλε η Επαρχιώτικη βλακεία των νεολαιίστικων μηχανισμών της μεταπολίτευσης. Μηχανισμοί ολοκληρωτικού τύπου παρά νεολαίες.
Είναι η Αγορά το πολιτικό ηθικό πεδίο απελευθέρωσης, κριτικής, αυτοκριτικής, αποενοχοποίησης μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία ανέχθηκε και ανταλλάχθηκε, ψήφισε μαζί με την τηλεκρατία την παρακμή. Αρνήθηκε την ιδιότητα του πολίτη και δέχθηκε αυτήν του υπηκόου, του Κρατίτη της Αγέλης. Τον καταστροφικό δρόμο που επέβαλαν τυχοδιωκτικές ανεύθυνες ομάδες που παρουσιάζονται ως ηγεσίες ενός Λαού και ενός Έθνους. Οι χυδαιότεροι ιδιώτες που γνώρισε η ιστορία. Είπαν πρώτα ο εαυτός μας, πρώτα η οικογένεια μας , το σόι μας, η παρέα μας. «Είπαν πρώτα τι θα φάμε» και το ομολογούν πλέον. Τώρα ψελλίζουν υποκριτικά τις λέξεις κοινό καλό, συλλογικό συμφέρον, Πατρίδα, Ελλάδα.

Όσοι από εσάς είναι στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης μπορούν να κάνουν μια μελέτη για αυτόν τον τυχοδιωκτικό μεταμορφισμό τους που έλεγε ο Αντώνιο Γκράμσι από την Σαρδηνία.
Σε αυτό λοιπόν το ιερό Πολιτικά πεδίο του ομίλου οφείλω να σας πω ότι δεν αισθάνομαι καμία ανάγκη να σας ζητήσω συγνώμη. Όλος αυτός ο ανεύθυνος ,πολιτικός λεγόμενος, Κόσμος, αντί να πάει στο σπίτι του επιστράτευσε υποκριτικά την συγνώμη για να διατηρηθεί στις καρέκλες.

Αν είχατε μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου θα διαπιστώνατε ότι εσείς, οι γονείς σας, παρά εσείς, οφείλουν να μου ζητήσουν συγνώμη. Η ιστορία λέει ότι δεν υπήρξε ποτέ μια παρόμοια δικαίωση όχι μόνο των απόψεων αλλά και της πράξης ενός πολιτικού προσώπου. Δεν είναι μόνο το dvd με το συνέδριο του 1996 που είδατε στο διαδίκτυο. Αυτό που με έβγαλε από την εξορία στην οποία με οδήγησαν οι καθεστωτικές νομενκλατούρες της μεταπολίτευσης. Κύρια του ΚΚΚΑΣΟΡ. Αυτού του ολοκληρωτικού μορφώματος.
Οι ένοχες ιστορικά προηγούμενες γενιές μορφοποιημένες σε κάστες, οι γονείς σας, σας αφήνουν κληρονομιά μια χώρα στις τελευταίες βαθμίδες της παγκόσμιας κατάταξης, όταν η ιστορία λέει ότι έπρεπε, μπορούσε να είναι στις πρώτες. Αν λυθεί το πολιτικό – ηθικό πρόβλημα της χώρας σε λίγα, 5-10 χρόνια, μπορούμε να το πετύχουμε .

Εκτός όμως από αυτήν την αρνητική κληρονομιά οι κωμικές και ανεύθυνες αυτές ψευτοελίτ, ψευτοηγεσίες – δεν μιλούν, διαβάζουν – δεν διαβάζουν, συλλαβίζουν –
δια πράττουν ένα χειρότερο έγκλημα. Σας αφήνουν ως πολιτική κληρονομιά το ψέμα, την λήθη, μία παραχαραγμένη, κατεστραμμένη πολιτικά μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου, για να αυτοαθωωθούν, να αυτοσυντηρηθούν στις αντικοινωνικές και αντεθνικές δομές που δημιούργησαν και δημιουργούν σήμερα συστηματικά και ύπουλα.

Ποιο είναι το έγκλημα. Ο ηθικός, πνευματικός και πολιτικός ακρωτηριασμός σας. Η απώλεια μιας ακόμη γενιάς όπως οι προηγούμενες. Πρόκειται για την προαναγγελία της αποτυχίας σας στην ζωή. Την ενσωμάτωσης σας στην τερατογονία της μεταπολίτευσης. Όταν εσείς μπορείτε να είστε η γενιά της αναγέννησης και της δημιουργίας.
Το δικό σας καθήκον είναι η υπεράσπιση της μνήμης σας, της ΑΛΗΘΕΙΑΣ – Αλήθεια σημαίνει όχι στην λήθη. Εκεί κρίνεται το μέλλον σας. Στις Μούσες όχι τις Σειρήνες που σας προτείνει ένας αγράμματος και ανεύθυνος πολιτικός λεγόμενος κόσμος. Οι πρωταθλητές της Λογοκλοπής.
Ανοίξτε λοιπόν σε όλες τις σχολές, σε όλα τα Πανεπιστήμια έναν διάλογο. Δημιουργήστε Αγορές του ορθού λόγου με θέμα: Η Ερμηνεία, η Επιστημονική Ερμηνεία του κύκλου της μεταπολίτευσης.
Χωρίς την Πολιτική Μνήμη δεν υπάρχει σχέδιο για το Μέλλον. Το μέλλον βρίσκεται σε αυτά που έπρεπε να γίνουν στο παρελθόν και δεν έγιναν. Εμπόδισαν να γίνουν οι διορισμένες παρά εκλεγμένες σημερινές νομενκλατούρες.


Αν μελετήσετε επιστημονικά την μεταπολίτευση θα δείτε ότι είναι αυτά που πρότεινα. Από την Αγροφιλία, τις Πόλεις, το Νέο Ανατολικό Ζήτημα, το Ασυμβίβαστο κομματικών και Υπουργικών ρόλων. Το πώς Κυβερνάται μια χώρα. Εδώ έχουμε αιωνόβιους ψευτουπουργούς και υπουργούς γλάστρες στην νέα κωμική εκδοχή. Δεν υπάρχει μια παιδεία διακυβέρνησης Εθνικής και Περιφερειακής.
Καμία νομενκλατούρα δεν ανοίγει αυτήν την συζήτηση γιατί είναι ένοχη. Αυτό είναι έργο νέων δυνάμεων, ειδικά νέων ανθρώπων, δική σας. Αυτές οι δυνάμεις όπως λέει ο Max Weber πρέπει να είναι ανταγωνιστικές πολεμικές στις ιδέες, όχι στις μολότοφ, με τις παλιές ομάδες της παρακμής. Σας το διδάσκουν αυτό οι καθηγητές σας;
Μια Αγορά – όχι φόρουμ είναι λίγο επαρχιώτικο – σε κάθε Πανεπιστήμιο σε κάθε σχολή μπορεί να επαναφέρει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Να απαλλάξει την χώρα από την μολυσμένη, ασφυκτική, μουχλιασμένη χαμαιλεοντική ατμόσφαιρα των ομάδων της παρακμής, από τις κάστες παρά πολιτικές αντιπροσωπεύσεις.



Προέκταση αυτής της Αγοράς μπορεί να είναι ένα Παράλληλο Πανεπιστήμιο στα πλαίσια αυτού του Υπανάπτυκτου, φοβικού, κλειστού, συντεχνιακού, αναξιοκρατικού ,ιδιωτικού, παρά δημόσιου Πανεπιστημίου.
Ποια είναι τα δημόσια θέματα που μελετά, που διδάσκει σε εσάς; Ποια είναι η σχέση του με την πραγματικότητα της Κρήτης, της Θράκης, της Αττικής, με την πνευματική κληρονομιά μας, με την επικαιρότητα της σήμερα Παγκοσμίως, με τις προσδοκίες του Έθνους μας , της Ευρώπης, της Μεσογείου; Ο απολογισμός είναι πολύ φτωχός παρακμιακού τύπου.
Εδώ και 40 χρόνια εναλλασσόμενοι καριερίστες και αμαθείς υπουργοί αλλά και ανεπαρκείς Πανεπιστημιακές κάστες δεν έλυσαν αυτό που από την δεκαετία του 70’ ονομάσθηκε περιεχόμενο σπουδών.


Η φτώχεια αυτή είναι ορατή στην βιβλιογραφία.
Η δημιουργία ενός Παράλληλου Πανεπιστημίου μπορεί να συναντηθεί με δυνάμεις που υπάρχουν στην κοινωνία, την δημιουργική Ελλάδα και να μετασχηματίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Η γενιά σας μπορεί να αλλάξει την ιστορία, την χώρα γιατί είναι – πρέπει να είναι – απαλλαγμένη από τα ισμός που ακρωτηρίασαν τις προηγούμενες γενιές.



Εκεί που κρίθηκε το παρελθόν και θα κριθεί το μέλλον είναι ο Λόγος, ο αυθεντικός , ο ορθός Λόγος, όχι η ψεύτικη συνείδηση και η προπαγάνδα του ολοκληρωτισμού η οποία επεβλήθη στην χώρα.
Μπορείτε ως ομάδες έρευνας να κάνετε μια συγκριτική μελέτη για τις Μορφές του ολοκληρωτισμού, την Δικτατορία και σήμερα. Αυτός είναι ο ρόλος των Πανεπιστημίων και αυτών που ζουν μέσα σε αυτό.

Αυτός είναι ο ρόλος των νέων ανθρώπων. Διαφορετικά θα γεράσετε γρήγορα. Θα ζήσετε ένα νέο Παιδομάζωμα από τις ολοκληρωτικού τύπου κάστες.
*Μιλώντας στους Φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο.

ελεύθερη σκέψη

Δεύτερη ημέρα κινητοποιήσεων απο τους αιγοπροβατοτρόφους

Συνεχίστηκαν για δεύτερη μέρα οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των αιγοπροβατοτρόφων της Πάφου.
Οι κτηνοτρόφοι οι οποίοι παρέμειναν από χθες βράδυ στον κυκλοφοριακό κόμβο των Κονιών στην είσοδο της Πάφου, σήμερα έχυσαν περίπου 10 τόνους γάλακτος στον δρόμο και σε ένδειξη καλής θέλησης αντί να κλείσουν τον δρόμο μοίραζαν στους διερχόμενους οδηγούς φρέσκο χαλούμι.
Στο πλευρό των αιγοπροβατοτρόφων ήταν και σήμερα οι εκπρόσωποι των Αγροτικών Οργανώσεων.
Ο Πρόεδρος της Οργάνωσης Ευαγόρας Χρυσάνθου αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των Αγροτικών Οργανώσεων είπε ότι θα συνεχίσουν τις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας μέχρις ότου ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους.
Ο κ. Χρυσάνθου είπε επίσης ότι εάν δεν ικανοποιηθούν από τη συζήτηση που θα υπάρξει την ερχόμενη Πέμπτη στην Βουλή, την Παρασκευή οι αιγοπροβατοτρόφοι. θα μεταφέρουν τις κινητοποιήσεις τους στη Λευκωσία χύνοντας εκεί το γάλα.

Συμφωνία συνεργασίας υπέγραψαν Κυπριακές Αερογραμμές και Οlympic Air


Η Olympic Air και η Cyprus Airways αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, στο πλαίσιο ευρύτατης συνεργασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό, αλλά και την κρίση που εξακολουθεί να πλήττει τον τομέα των αερομεταφορών και να ενισχύσουν την παρουσία των δύο εταιριών στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Σχετική συμφωνία υπέγραψαν στη Λευκωσία οι πρόεδροι των δύο εταιριών κύριοι Γιάννης Καρακαδάς και Γιώργος Μαυρόκωστας, αντίστοιχα.


Η συμφωνία προβλέπει την πραγματοποίηση απευθείας προγραμματισμένων πτήσεων κοινού κωδικού στο δίκτυο δρομολογίων τόσο της Olympic Air (εσωτερικού και εξωτερικού) όσο και των Κυπριακών Αερογραμμών. Η συνεργασία ξεκινά στις 27 Μαρτίου με πτήσεις κοινού κωδικού από και προς Αθήνα, Ρόδο, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη καθώς και Λάρνακα, Πάφο. Από τις 15 Απριλίου θα επεκταθεί για να καλύψει και τους 38 προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού της Olympic Air καθώς και όλων των πτήσεων των Κυπριακών Αερογραμμών.

Η συνεργασία των δύο αεροπορικών εταιριών καλύπτει και άλλους τομείς όπως η παροχή υπηρεσιών εδάφους στα αεροδρόμια Ελλάδας και Κύπρου, η συνεκμετάλλευση των αιθουσών διακεκριμένων επιβατών (VIP lounges) στα αεροδρόμια των δύο χωρών και η διερεύνηση όλων των επιλογών για κοινή αξιοποίηση των υποδομών που διαθέτουν οι δύο εταιρίες στα αεροδρόμια.

sigmalive

Το αεροπλανοφόρο Σαρλ ντε Γκολ στα ελληνικά ύδατα - ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΑ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΥΔΑ

Οπλισμένα αεροσκάφη άλλων χωρών επιχειρούν από τη Σούδα, ενώ και το γαλλικό αεροπλανοφόρο Σαρλ ντε Γκολ βρίσκεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα για να επιχειρήσει από εκεί κατά της Λιβύης τις επόμενες ημέρες, παραδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της τηλεόρασης του ΣΚΑΙ ο Πάνος Μπεγλίτης τόνισε ωστόσο ότι η Ελλάδα συμμετέχει στη στρατιωτική επιχείρηση στη Λιβύη παρέχοντας μόνο διευκολύνσεις.


Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας πρόσθεσε ότι η χώρα αναλαμβάνει τις διεθνείς και ευρωπαϊκές ευθύνες της και ότι σέβεται τη διεθνή νομιμότητα και το ψήφισμα του ΟΗΕ.



HELLENICREVENGE

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Για να υπάρξει παιδεία πρέπει πρώτα να γίνει ορθή περιγραφή της ανθρώπινης κατάστασης, ατομικής και κοινωνικής. Απαιτείται με λίγα λόγια αυτογνωσία ή διαδικασία αυτογνωσίας της ατομικής και κοινωνικής κατάστασης .Ο Πλάτων περιέγραψε αυτή τη πρωταρχική κατάσταση του ανθρώπου ως αγνωσία και καθήλωση στη ψευδαισθητική παράσταση των σκιών εντός του σκοτεινού σπηλαίου .Η περιγραφή της κοινωνικής κατάστασης είναι τρισχειρότερη . Η μεγάλη μάζα του λαού είναι αλυσοδεμένη στα κουπιά , στη σκλαβιά μιας παραγωγικής διαδικασίας που εξυπηρετεί την ολιγαρχία του πλούτου, αυτούς που στέκονται με το σκήπτρο και το μαστίγιο στο κατάστρωμα και τα σαλόνια του πλοίου. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η παιδεία που έχουμε σήμερα επιχειρεί να περιγράψει την κατάσταση της αγνωσίας και της τυραννίας. Η απάντηση καταδεικνύει το αντίθετο . Ότι δηλαδή η παιδεία μας, ρίπτει ακόμα περισσότερο τον άνθρωπο στην αγνωσία και την ειρκτή της τυραννίας. Τούτο σημαίνει πως μας διδάσκουν την προσκόλληση στις σκιές που αφήνουν μπροστά μας τα τεχνητά φώτα της πνευματικής τυραννίας και να μαθαίνουμε εκείνο που ορίσθηκε από την πλουτοκρατία ως η μοίρα μας και ο προορισμός μας , να πειθαρχούμε στο τύμπανο που ρυθμίζει το έργο της κωπηλασίας.
Συνεπώς στα πλαίσια του παρόντος συστήματος, καπιταλιστικού και σοσιαλκαπιταλιστικού δεν είναι δυνατό να υπάρξει παιδεία την οποία θα ορίζαμε ως διαδικασία και πορεία απελευθέρωσης από την αμάθεια και την κοινωνική αδικία. Προϋπόθεση της παιδείας είναι μια κοινωνία που θα θέσει ως σκοπό της τον άνθρωπο . Η παιδεία αυτή θα αποσκοπεί στη καλλιέργεια , στη γνώση και την κοινωνική δικαιοσύνη. Ενώ σήμερα η παιδεία είναι μια διαδικασία εσωτερικής παραμόρφωσης και προετοιμασία ένταξης στο σύστημα της κοινωνικής δουλείας.
Ορισθέντος του σκοπού της παιδείας , μένει να ορίσουμε αυτήν, πρώτον ως μέθοδο αφυπνίσεως της ορέξεως (του ειδέναι ορέγεσθαι, Αριστοτέλης) ή του θυμού (όσον τε επί θυμός ικάνει, Παρμενίδης)’η της βουλήσεως (η αναζήτηση της αλήθειας δια του αγώνος και της πολεμικής βουλήσεως, Νίτσε , Χάιντεγκερ) .
Δεύτερο ως μέθοδο κατανόησης του τρόπου ή οργάνου δια του οποίου συν-τίθεται ο μέγας διάκοσμος( ο δια του ανθρώπου κόσμος) αλλά και βιώνεται αισθητικά ώστε να παράγεται έργον αρμονικό προς τις περιέχουσες ολότητες , της εθνικής κοινωνίας , της ανθρωπότητας και του κόσμου. Γνώση , βίωση και έργον.
Τρίτο , ως πράξη πραγμάτωσης της κοινωνικής δικαιοσύνης που σημαίνει εναρμόνιση των ατομικών δυνατοτήτων στο κοινό έργο της πόλεως .Τούτο σημαίνει πως η παιδεία επιτελεί έργο εθνικό και κοινωνικό εάν αναδεικνύει τις δυνατότητες και τις κλίσεις των ατόμων και ταυτόχρονα μεριμνά για την ένταξη τους στη παραγωγική διαδικασία και τον κοινό βίο που έχει ως θεμέλιο του την αυτοθέσμιση και την αυτονομία. Ο καπιταλισμός παράγει εξαρτήματα της πελώριας μηχανής του. Στην εθνικοδημοκρατική αντίληψη θέλουμε τον άνθρωπο , δημιουργό , παραγωγό και πολίτη της πόλεως και του κόσμου.
Συνάγεται εξ αυτών πως μια κοινωνία για να δύναται να τελέσει το παιδαγωγικό έργο της αφυπνίσεως και καθοδηγήσεως , χρειάζεται να έχει όραμα , ιδέα για τον άνθρωπο και τον ιστορικό –κοινωνικό του ρόλο. Αλλά για να φτάσουμε εκεί , απαιτείται εθνική αυτογνωσία , απαιτείται ελληνογνωσία και κατανόηση του ρόλου του ελληνισμού στη παγκόσμια ιστορία. Άρα δεν νοείται παιδεία αποεθνικοποιημένη . Για να πραγματωθούν οι σκοποί της παιδείας , της γνώσης και της κοινωνικής δικαιοσύνης πρέπει πρώτα να αποκτηθεί ανθρωποκεντρική και εθνική αυτογνωσία. Ν α ορισθεί με λίγα λόγια το δρόν υποκείμενο της κοινωνίας και της ιστορίας που είναι ο ελεύθερος άνθρωπος στα πλαίσια της δίκαιης εθνικής λαϊκής κοινότητας.
Το τελικό συμπέρασμα είναι πως για να υπάρξει η παιδεία του ένδοξου ανθρώπου και του θειοφόρου ελληνισμού , όπως εμείς οι έλληνες εθνικιστές την περιγράφουμε , προηγείται η ριζική αναθέσμιση της κοινωνίας μέσα από ένα ανυποχώρητο αγώνα ενάντια στο ψέμα , ενάντια στην υποτίμηση και υποβάθμιση του ανθρώπου, ενάντια σε κάθε μορφή δουλείας και τυραννίας.
Όσο η παιδεία θα βρίσκεται στα χέρια της πνευματικής , πολιτικής και οικονομικο-κοινωνικής τυραννίας ένα και μόνο στόχο θα εξυπηρετεί: να παράγει σε πολλαπλά αντίγραφα τον τύπο του σκλάβου.
Αυτή την επιβληθείσα συνθήκη,  οφείλουμε να καταστρέψουμε.
Λουκάς Σταύρου
Πρόεδρος ΕΔΗΚ ,