Ο κ. Βενιζέλος επέλεξε να αγνοήσει στην απάντησή του επιδεικτικά το σχετικό αποκαλυπτικό και αγωνιώδες έγγραφο του ΑΤΑ Λάρισας που παρουσίασε χθες η «Ε».
Υπό τη διαταγή του SHAPE (21/8/08) γίνονται οι πτήσεις στο Αιγαίο των ελληνικών μαχητικών Το θέμα αυτό είναι υψίστης εθνικής και οικονομικής σημασίας, διότι το ΝΑΤΟ από το 2006 απαγορεύει στην Αθήνα να διασφαλίσει την ασφάλεια, την ακεραιότητα και την ελληνική κυριαρχία στα νησιά αυτά.
Στις 21/8/2006 το Ανώτατο Στρατηγείο όλων των ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων Ευρώπης (SHAPE) εξέδωσε διαταγή προς τις υφιστάμενες διοικήσεις του με το οποίο απαγορεύει στα στρατιωτικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών αεροσκαφών, να πετάνε εγγύτερα των 6 ν.μ. από τα 21 νησιά. Με τη διαταγή αυτή η ασφάλεια και η κυριαρχία των νήσων αυτών τίθεται στο έλεος του Θεού, ενώ αυτομάτως καταργείται το εύρος των 10 ν.μ του εθνικού εναέριου χώρου και περιορίζεται στα 6 ν.μ.
Η διαταγή αυτή, η οποία έχει κοινοποιηθεί για εφαρμογή σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ, δημιουργεί πρακτική σε βάρος της Ελλάδας σχετικά με την κυριαρχία και την ασφάλεια των νήσων αυτών και με το εύρος των 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου.
Αποτέλεσμα ήταν, ο διοικητής της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη να εκδώσει πάγια διαταγή (SOP) με την οποία απαγορεύει κάθε είδους πτήση εγγύτερα των 6 ν.μ. από τις ακτές των 21 νησιών.Αυτό έχει αποτέλεσμα να μην μπορεί η Λάρισα να διεξαγάγει ασκήσεις και πτήσεις ανατολικά του 25ου μεσημβρινού διότι στην περιοχή αυτή βρίσκονται τα απαγορευμένα για πτήσεις 21 νησιά.
Ετσι το ΑΤΑ με έγγραφό του στις 25/5/2009 προς το ΥΕΘΑ επισημαίνει την επικίνδυνη αυτή κατάσταση και ζητεί οδηγίες διότι το θέμα είναι αποκλειστικά και μόνον πολιτικό και η μόνη παρέμβαση που μπορεί να γίνει για ανάκληση της διαταγής αυτής είναι από τους υπουργούς Αμυνας και Εξωτερικών στην DPC και στη NAC αντίστοιχα όπου έχουν δικαίωμα βέτο.
Επειδή το ΑΤΑ περίμενε στο ακουστικό του ένα χρόνο, μέχρι τον Απρίλιο του 2010, προκειμένου να παρέμβει η πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ για ανάκληση της διαταγής του SACEUR και της πάγιας διαταγής SOP του διοικητή της Σμύρνης, αναγκάστηκε στις 12/4/2010 να επανέλθει με νεότερο έγγραφο προς το ΥΕΘΑ.
Μέχρι τη στιγμή αυτή, το ΝΑΤΟϊκό έγγραφο της 21/8/2006 δεν έχει ανακληθεί και παραμένει σε ισχύ με αποτέλεσμα η ελληνική κυριαρχία και ασφάλεια των νήσων αυτών όχι μόνον να αποτελούν παρελθόν, καθώς επίσης και τα 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου, αλλά να απαγορεύεται στο ΑΤΑ -7 CAOC να εκτελεί ασκήσεις στο Αιγαίο. Αυτό προκύπτει και εκ του γεγονότος ότι το 2010 το ΑΤΑ & 7CAOC διεξήγαγαν άσκηση στα όρια της εκλογικής περιφέρειας του κ. ΥΕΘΑ (Σιθωνία) που είχε ως αποτέλεσμα να διασυρθεί η χώρα διεθνώς.
Οσον αφορά τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου με βάση τη νέα δομή του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα παρουσιάζει παγκόσμια πρωτοτυπία διότι:
**Η Λάρισα 7 CAOC έχει τον επιχειρησιακό έλεγχο (αεροπορική αστυνόμευση), την ευθύνη και την ασφάλεια νότιας Αλβανίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας.
* Τον έλεγχο του Αιγαίου δεν τον έχει το 7 CAOC αλλά το αεροπορικό στρατηγείο Σμύρνης με Τούρκο επιτελάρχη.
Αυτό συνεπάγεται ότι τουλάχιστον για το Αιγαίο η ευθύνη για την ασφάλεια της περιοχής αυτής ανατίθεται στα τουρκικά αεροσκάφη.Για να αναλάβει η Λάρισα τον έλεγχο του Αιγαίου πρέπει πρώτα να συμφωνηθεί η διασύνδεση ελληνικών και τουρκικών ραντάρ στο Αιγαίο. Αυτό επισημαίνει και ο διοικητής της Σμύρνης στα έγγραφα της 29ης Μαρτίου και 7ης Απριλίου 2010 προς το 6 και 7 CAOC.
Υπό τη διαταγή του SHAPE (21/8/08) γίνονται οι πτήσεις στο Αιγαίο των ελληνικών μαχητικών Το θέμα αυτό είναι υψίστης εθνικής και οικονομικής σημασίας, διότι το ΝΑΤΟ από το 2006 απαγορεύει στην Αθήνα να διασφαλίσει την ασφάλεια, την ακεραιότητα και την ελληνική κυριαρχία στα νησιά αυτά.
Στις 21/8/2006 το Ανώτατο Στρατηγείο όλων των ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων Ευρώπης (SHAPE) εξέδωσε διαταγή προς τις υφιστάμενες διοικήσεις του με το οποίο απαγορεύει στα στρατιωτικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών αεροσκαφών, να πετάνε εγγύτερα των 6 ν.μ. από τα 21 νησιά. Με τη διαταγή αυτή η ασφάλεια και η κυριαρχία των νήσων αυτών τίθεται στο έλεος του Θεού, ενώ αυτομάτως καταργείται το εύρος των 10 ν.μ του εθνικού εναέριου χώρου και περιορίζεται στα 6 ν.μ.
Η διαταγή αυτή, η οποία έχει κοινοποιηθεί για εφαρμογή σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ, δημιουργεί πρακτική σε βάρος της Ελλάδας σχετικά με την κυριαρχία και την ασφάλεια των νήσων αυτών και με το εύρος των 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου.
Αποτέλεσμα ήταν, ο διοικητής της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη να εκδώσει πάγια διαταγή (SOP) με την οποία απαγορεύει κάθε είδους πτήση εγγύτερα των 6 ν.μ. από τις ακτές των 21 νησιών.Αυτό έχει αποτέλεσμα να μην μπορεί η Λάρισα να διεξαγάγει ασκήσεις και πτήσεις ανατολικά του 25ου μεσημβρινού διότι στην περιοχή αυτή βρίσκονται τα απαγορευμένα για πτήσεις 21 νησιά.
Ετσι το ΑΤΑ με έγγραφό του στις 25/5/2009 προς το ΥΕΘΑ επισημαίνει την επικίνδυνη αυτή κατάσταση και ζητεί οδηγίες διότι το θέμα είναι αποκλειστικά και μόνον πολιτικό και η μόνη παρέμβαση που μπορεί να γίνει για ανάκληση της διαταγής αυτής είναι από τους υπουργούς Αμυνας και Εξωτερικών στην DPC και στη NAC αντίστοιχα όπου έχουν δικαίωμα βέτο.
Επειδή το ΑΤΑ περίμενε στο ακουστικό του ένα χρόνο, μέχρι τον Απρίλιο του 2010, προκειμένου να παρέμβει η πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ για ανάκληση της διαταγής του SACEUR και της πάγιας διαταγής SOP του διοικητή της Σμύρνης, αναγκάστηκε στις 12/4/2010 να επανέλθει με νεότερο έγγραφο προς το ΥΕΘΑ.
Μέχρι τη στιγμή αυτή, το ΝΑΤΟϊκό έγγραφο της 21/8/2006 δεν έχει ανακληθεί και παραμένει σε ισχύ με αποτέλεσμα η ελληνική κυριαρχία και ασφάλεια των νήσων αυτών όχι μόνον να αποτελούν παρελθόν, καθώς επίσης και τα 10 ν.μ. εθνικού εναέριου χώρου, αλλά να απαγορεύεται στο ΑΤΑ -7 CAOC να εκτελεί ασκήσεις στο Αιγαίο. Αυτό προκύπτει και εκ του γεγονότος ότι το 2010 το ΑΤΑ & 7CAOC διεξήγαγαν άσκηση στα όρια της εκλογικής περιφέρειας του κ. ΥΕΘΑ (Σιθωνία) που είχε ως αποτέλεσμα να διασυρθεί η χώρα διεθνώς.
Οσον αφορά τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου με βάση τη νέα δομή του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα παρουσιάζει παγκόσμια πρωτοτυπία διότι:
**Η Λάρισα 7 CAOC έχει τον επιχειρησιακό έλεγχο (αεροπορική αστυνόμευση), την ευθύνη και την ασφάλεια νότιας Αλβανίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας.
* Τον έλεγχο του Αιγαίου δεν τον έχει το 7 CAOC αλλά το αεροπορικό στρατηγείο Σμύρνης με Τούρκο επιτελάρχη.
Αυτό συνεπάγεται ότι τουλάχιστον για το Αιγαίο η ευθύνη για την ασφάλεια της περιοχής αυτής ανατίθεται στα τουρκικά αεροσκάφη.Για να αναλάβει η Λάρισα τον έλεγχο του Αιγαίου πρέπει πρώτα να συμφωνηθεί η διασύνδεση ελληνικών και τουρκικών ραντάρ στο Αιγαίο. Αυτό επισημαίνει και ο διοικητής της Σμύρνης στα έγγραφα της 29ης Μαρτίου και 7ης Απριλίου 2010 προς το 6 και 7 CAOC.
Απο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου