ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Θα μας «σώσουν», αλλά με... 6%!



  • Ο "αργός θάνατος" και η υφαρπαγή κάθε δυνατού εθνικού παραγωγικού στοιχείου είναι η πραγματική απόφαση για την "διάσωση" της χώρας
  • Πρόκειται για "παράταση", ενώ δεν είναι λίγοι πλέον εκείνοι που φοβούνται πως η υπόθεση αυτή θα φτάσει και στα... πέναλτι!
Γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ
Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι η απόφαση των χωρών-μελών της Ευρωζώνης να θέσουν στη διάθεση της Ελλάδας δάνεια ύψους 30 δισεκατομμυρίων ευρώ συνολικά συν 10 ή και 15 δισεκατομμύρια ευρώ από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, σε περίπτωση ενεργοποίησης του μηχανισμού σωτηρίας της Ελλάδας από απειλούμενη χρεοκοπία, συνιστά φραγμό στην αχαλίνωτη κερδοσκοπία εναντίον της χώρας μας, στην οποία επιδόθηκαν με παραληρηματική ένταση οι καρχαρίες των αγορών την Πέμπτη και την Παρασκευή.
Ο προσδιορισμός του ποσού ενδεχόμενης σωτηρίας της Ελλάδας, το οποίο υπερκαλύπτει τις δανειακές της ανάγκες για φέτος, αποτελεί τη δέουσα απάντηση στους κερδοσκόπους, με τη μορφή του ανοιχτού εκβιασμού κερδών που θα απολεσθούν: ή δανείζετε την Ελλάδα με ανεκτό επιτόκιο ή τη δανείζουμε εμείς και χάνετε τα δισεκατομμύρια ευρώ των τόκων, είπαν ουσιαστικά οι χώρες της Ευρωζώνης προς τους Ευρωπαίους κερδοσκόπους τραπεζίτες. Αυτό ακριβώς ζητούσε η κυβέρνηση Παπανδρέου από τους εταίρους της, προκειμένου να μπορέσει να δανείζεται από την αγορά και να μη χρειαστεί καθόλου να ζητήσει ποτέ την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης.
Ο προσδιορισμός του επιτοκίου των δανείων στήριξης εκ μέρους της Ευρωζώνης στο 5% είναι ένας βαρύς όρος, ο οποίος προσδιορίζει έμμεσα αλλά σαφέστατα και το επιτόκιο με το οποίο θα δανείζεται από εδώ και πέρα η ελληνική κυβέρνηση από τις αγορές: γύρω στο 6%!
Από τη στιγμή που η ίδια η ΕΕ ορίζει το «επιτόκιο σωτηρίας» γύρω στο 5%, εννοείται ότι καμία τράπεζα δεν πρόκειται να δανείσει την Ελλάδα φθηνότερα, στο πλαίσιο των σημερινών συνθηκών.
Μια διαφορά επιτοκίου όμως γύρω στο 1%, ίσως και λίγο παραπάνω, είναι απολύτως λογικό να τη ζητούν οι εμπορικές τράπεζες και να θεωρείται απολύτως λογική αυτή η διαφορά από τους Γερμανούς. Ας μην ξεχνάμε την απόφαση της 25ης Μαρτίου. Η απόφαση που πήραν οι υπουργοί Οικονομίας των «16» της Ευρωζώνης την Κυριακή είναι η απόφαση που έπρεπε να είχαν πάρει οι ηγέτες τους κατά τη σύνοδο κορυφής τους στις Βρυξέλλες, στις 25 Μαρτίου, αλλά είχαν αρνηθεί να το πράξουν κατ’ απαίτηση της Γερμανίδας καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ, δίνοντας πράσινο φως στους κερδοσκόπους να «κατασπαράξουν» τα ελληνικά ομόλογα στη δευτερογενή αγορά.
Υπογραμμίζει ότι ο μηχανισμός διάσωσης συνιστά την «έσχατη διέξοδο (ultima ratio)» και τίθεται σε ενεργοποίηση όταν «είναι ανεπαρκής η χρηματοδότηση της αγοράς», όταν δηλαδή η Ελλάδα αδυνατεί να δανειστεί όσο υψηλό επιτόκιο και αν προσφέρει.
Σε καμία περίπτωση το Βερολίνο δεν πρόκειται να δεχθεί ως κατάσταση «έκτακτης ανάγκης» ένα επιτόκιο της αγοράς κατά 1% υψηλότερο από το «επιτόκιο σωτηρίας» που όρισε η ίδια η Ευρωζώνη. Αυτό το έχουν καταστήσει σαφέστατο με αλλεπάλληλες συναφείς δηλώσεις τους τόσο κορυφαίοι πολιτικοί παράγοντες της Γερμανίας όσο και πληθώρα δημοσιευμάτων του γερμανικού Τύπου που εμφανώς αντανακλούν επίσημες πολιτικές θέσεις. Υπενθυμίζουμε δε ότι η απόφαση της 25ης Μαρτίου τονίζει ότι «οποιαδήποτε εκταμίευση» στο πλαίσιο αυτού του μηχανισμού δεν γίνεται όταν το ζητήσει απλώς η κυβέρνηση Παπανδρέου, αλλά μόνο μετά από «ομόφωνη απόφαση των κρατών - μελών της Ευρωζώνης» και μάλιστα στη βάση «αξιολόγησης από την Κομισιόν και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα».
Η προχθεσινή απόφαση της Ευρωζώνης δηλαδή επ’ ουδενί δεν συνιστά την εξεύρεση κάποιας πηγής φτηνού δανεισμού. Σε καμία περίπτωση. Αποτρέπει μεν τα εξωφρενικά επιτόκια της τάξης του 7% και του 7,5% που δοκίμαζαν οι κερδοσκόποι, πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο σ’ αυτή τη φάση έτσι που έχει χειριστεί το θέμα η κυβέρνηση, αλλά ταυτόχρονα καθορίζει για την Ελλάδα ένα υψηλό κόστος δανεισμού της τάξης του 6% από τις αγορές - σχεδόν διπλάσιο δηλαδή από αυτό της Γερμανίας.
Αν συνυπολογίσουμε ότι όταν πρωτοβγήκε η κυβέρνηση Παπανδρέου να δανειστεί στα τέλη Γενάρη, χωρίς κανένα μέτρο και κανένα σχέδιο στήριξης από την ΕΕ, της προσφέρθηκαν από τις αγορές 25 δισ. ευρώ με 6,2%, μάλλον σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος πανηγυρισμών.
Προπαγάνδα: Εμφανίζουν ως σωτήρα το ΔΝΤ
Συμφορά για τον ελληνικό λαό και όχι σωτηρία θα αποτελέσει ενδεχόμενη ενεργοποίηση του μηχανισμού διάσωσης της χώρας από χρεοκοπία, δεδομένου ότι αυτός ο μηχανισμός έχει ως θεμελιώδες στοιχείο του την ανάμειξη και του ΔΝΤ. Ο προσδιορισμός του ύψους των δανείων από τις χώρες της Ευρωζώνης και του ύψους του επιτοκίου δεν αναιρεί τον χαρακτήρα του μηχανισμού διάσωσης, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν είναι αμιγώς ευρωπαϊκός. Οι ηγέτες της Ευρωζώνης, στην απόφασή τους της 25ης Μαρτίου, χαρακτηρίζουν ρητά τα «συντονισμένα διμερή δάνεια» των χωρών της ΕΕ ως «συμπληρωματικό» μηχανισμό στη χρηματοδότηση του ΔΝΤ.

ΩΡΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ


ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ.ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ;

Πανηγυρίζουν στην κυβέρνηση για την μείωση των spread και το νέο δάνειο το οποίο φόρτωσαν στις πλάτες των επομένων γεννεών.Ολες οι συζητήσεις αναλώνονται στην οικονομική κατάσταση της χώρας ΜΟΝΟΝ όμως όσο αφορά τους αριθμούς.
Και πράγματι τις τελευταίες μέρες τα πράγματα...δείχνουν να πηγαίνουν καλύτερα. Λίγο οι κινήσεις της κυβέρνησης,λίγο οι "μασημένη" στήριξη των Ευρωπαίων που δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν το ευρώ αλλά και τα δάνεια που ήδη μας έχουν φορτώσει,λίγο ότι κάποια στιγμή οι "αγορές" θα τέλειωναν το φαγοπότι και θα τα μάζευαν για άλλες....πολιτείες (Ισπανία,Πορτογάλια) όντως η κατάσταση φαίνεται να καλυτερεύει.
Ομως ΜΟΝΟΝ όσο αφορά τους αριθμούς.
Πίσω όμως απο τους αριθμούς υπάρχουν Ελληνες.
Ελληνες που έχουν πτωχεύσει,Ελληνες που δεν μπορούν να βρούν εργασία,Ελληνες ανασφάλιστοι που δεν μπορούν να συγκεντρώσουν ένσημα,Ελληνες που δεν μπορούν να πληρώσουν ακόμα και το νερό ή το ρεύμα.
Απέναντι σε όλους αυτούς τους Ελληνες κανείς κομματικός φορέας μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει μια διέξοδο στα προβλήματα τους.Ειδικότερα η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο αφού πολλοί ανεπίσημα μιλούν για ποσοστά 15% εως και 20%.
Το υπουργείο Εργασίας κάνει λόγο για 600.000 ανέργους μια μάλλον επιεικής εκτίμηση αφού δε γνωρίζουμε αν συνυπολογίζονται στο εργατικό δυναμικό της χώρας τα 2,5 εκατ. λαθρομεταναστών και υποψήφιων "Ελλήνων" και ο άγνωστος αριθμός καθημερινώς νεοεισερχομένων λαθρομεταναστών-ψηφοφόρων των άχρηστων κομμάτων.
Να σημειώσουμε ότι μόνο στην Β.Ελλάδα στους τρείς πρώτους μήνες του 2010 χάθηκαν 12.000 θέσεις εργασίας.Σύμφωνα με το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης η ανεργία στο κέντρο της πόλης φθάνει το 20%!!!.
Μάλιστα δεν είναι μόνο οι άνεργοι αλλά και εργαζόμενοι (τρόπος του λέγειν) οι οποίοι είναι απλήρωτοι για μήνες όπως αυτοί της κατασκευαστικής Θεμελιοδομή που είναι απλήρωτοι επι 10 μήνες και χθες το πρωί συγκεντρώθηκαν έξω απο τα γραφεία της διοίκησης ζητώντας τα αυτονόητα.
Δυσοίωνες είναι και οι προβλέψεις καθώς σύμφωνα με έρευνα το 40% των εμπορικών επιχειρήσεων και το 31% των εμποροβιομηχανικών σχεδιάζουν μείωση του προσωπικού το β' εξάμηνο του 2010 επικαλούμενες την κρίση.
Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση πρέπει να δώσει άμεση προτεραιότητα γιατί διαφορετικά η κοινωνική έκρηξη θα είναι αναπόφευκτη.
Θέλουμε όμως να πούμε και δυο λόγια για τους κοινοβουλευτικούς πατριώτες,"πατριώτες" που φοβούνται να πουν τα πράγματα με το όνομα τους και κρύβονται πίσω απο τις λέξεις όπως π.χ "ποσόστωση".Είναι πλέον καιρός να δηλώσουν ευθαρσώς και χωρίς περιστροφές οτι η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη απο ξένα εργατικά χέρια.
Έχουν το θάρρος;ή μήπως φοβούνται ότι θα κακοχαρακτηριστούν απο τους Τεγόπουλους,Λαμπράκιδες,Μπόμπολες και το δημοσιογραφικό σινάφι που ευχαρίστως τους καλεί σε εκπομπές για να μιλήσουν 2 και 3 λεπτά μόνο και μόνο για να διατηρούν την ανύπαρκτη κατα τα άλλα δημοσιογραφική δεοντολογία.
Ιδου η Ρόδος ιδού και το πήδημα.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΞΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΝΕΡΓΟΣ.
Η Ελλάδα οφείλει πάνω απο όλα να θρέψει τα παιδιά της.

Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΟΛΕΘΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ

Επικρότησε την πολιτική Χριστόφια ο κ. Παπανδρέου. Καμία δημόσια αναφορά δεν έκανε για τις υπερπροσφορές Χριστόφια στο τραπέζι των συνομιλιών. Άρα συμφωνεί και με αυτές και συμπαρίσταται στον πρόεδρο της Κύπρου στις καταστροφικές επιλογές του. Να συνεχίσουμε την γραμμή Χριστόφια ώστε να μη χάσουμε την αξιοπιστία μας. Αυτό ήταν το τελικό μήνυμα της επίσκεψης του έλληνα πρωθυπουργού. Ποια αξιοπιστία εννοούν και προς ποίους οφείλουμε να τηρούμε στάση αξιόπιστη; Μήπως προς τους δανειστές της χρεοκοπημένης ελληνικής οικονομίας ή προς τους άγγλοσιωνιστές πάτρωνες και νονούς των πολιτικών μας κατεστημένων; Ανησυχούμε για τις πολιτικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης και τους μυστικούς όρους δανεισμού. Δεν θα θέλαμε το μέλλον του κυπριακού ελληνισμού να τεθεί στα ψηλά γράμματα που συνοδεύουν τις συμβάσεις δανείων. Δεν θα θέλαμε να διακυβευτεί η παρουσία του ελληνισμού στη Κύπρο για να διασωθεί ο υπέρογκος δημόσιος τομέας του ελληνικού κράτους , για να τραφούν τα κομματόσκυλα και οι χαφιέδες του. Διότι βλέπουμε πως το δάνειο που ζητά η ελληνική κυβέρνηση δεν θα διοχετευθεί στη παραγωγή , αλλά θα θρέψει την σαπίλα και την παρακμή. Όταν μάλιστα η ανεργία στην Ελλάδα αγγίζει το 20 % και η κυβέρνηση Παπανδρέου αντί να διώξει άμεσα τους μετανάστες και να δώσει ψωμί στον έλληνα εργάτη, τους προστατεύει και τους παρέχει ακόμα και δικαίωμα ελληνοποίησης τους .
Περιμέναμε στήριξη από την Ελλάδα με σκοπό την απελευθέρωση μας από την κατοχή. Αντί αυτής εκόμισε στήριξη ο πρωθυπουργός προς την ολέθρια πολιτική Χριστόφια που ανέλαβε να περατώσει το αίσχος της Ζυρίχης με ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕ – ΔΩΣΕ.
Εάν δεν πρυτανεύσει φρόνημα εθνικό και σε Ελλάδα και σε Κύπρο τότε νέες συμφορές θα ενσκήψουν. Και το εθνικό φρόνημα δεν παράγεται στα κυβερνητικά γραφεία αλλά το παράγει ο λαός και το επιβάλλει στην ιστορία του. Ειδεμή βουλιάζει και αυτός μέσα στη σήψη μαζί με τους ηγέτες του.
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

ΤΟ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ΚΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ

Ο λαός πολύ λίγα πράγματα γνωρίζει από όσα το πολιτικό κατεστημένο διενεργεί αναφορικά με το κυπριακό πρόβλημα . Η ενημέρωση είναι πάντα επιλεκτική και στοχεύει στον έλεγχο της κοινής γνώμης και την χειραγώγηση της. Οι κρατούντες και έχοντες , θέλουν το λαό τυφλό για να τον πηγαίνουν σε όποιο δρόμο θέλουν.
Το θέμα που προβάλλεται αυτή τη περίοδο είναι η πρόταση κάποιων ευρωπαίων για άνοιγμα εμπορικών σχέσεων με τα κατεχόμενα . Είναι γνωστό ότι πίσω από αυτή τη πρόταση κρύβεται η αγγλική διπλωματία που αποτελεί και την αιτία των  δεινών μας. Η πρόταση αυτή τέθηκε και το 2005 όταν του αθλίου πολιτικού κατεστημένου ηγήτο ο Τάσσος Παπαδόπουλος . Τι έκαμε λοιπόν ο τότε πρόεδρος προκειμένου να «ανακόψει» αυτή την επίθεση ; Πήρε το ψήφισμα του συμβουλίου ασφαλείας που απαιτεί επιστροφή της Αμμοχώστου άνευ όρων και το μετέτρεψε σε όρο πραγμάτωσης του άμεσου εμπορίου με τα κατεχόμενα.
Με αυτό τον τρόπο το ψήφισμα για την Αμμόχωστο έχασε την αυτονόητη και αυτοτελή αξία και ισχύ του. Το χειρότερο όμως είναι ότι η πρόταση Παπαδόπουλου συνιστά πράξη αναγνώρισης και διαιώνισης της κατοχικής κατάστασης . Εδράζεται δε στη συμφωνία κορυφής Μακαρίου – Ντενκτάς και στον όρο αυτής περί οικονομικής βιωσιμότητας του χώρου που θα διοικείται από τους τούρκους . Φαίνεται έτσι η συνέχεια που υπάρχει στην υποχωρητικότητα και τον ενδοτισμό.
Όταν έρχονται σήμερα κάποιοι να διεκδικήσουν την επιστροφή της Αμμοχώστου μέσα από εκστρατείες και πανηγυρισμούς , δεν τολμούν να πουν στο λαό πως η υπόθεση της επιστροφής της Αμμοχώστου έχει συνδεθεί από το πολιτικό κατεστημένο του τόπου , με το απευθείας εμπόριο με τα κατεχόμενα . Αποσιωπούν το γεγονός. Με το τέχνασμα τούτο δεν φαίνεται η σχέση ανάμεσα στην πρόταση για άνοιγμα εμπορικών σχέσεων με τα κατεχόμενα και στην διεκδίκηση της νεκρής πόλης της Αμμοχώστου και ούτε φαίνεται επίσης ο συντονιστής όλων των ενεργειών, που είναι η δολερή Αγγλία.
Όλα δείχνουν πως παράλληλα με τις συνομιλίες που διεξάγονται εφαρμόζεται σταδιακά το εναλλακτικό σχέδιο λύσης που αποτελεί σταδιακή εφαρμογή του σχεδίου Ανάν ,  χωρίς την ενοχλητική διαμεσολάβηση της έγκρισης του από τον κυπριακό ελληνισμό. Πίσω από ότι συμβαίνει , βρίσκονται παλαιές συμφωνίες και υποχωρήσεις των κρατούντων .Το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα , είναι πως αν δεν καταγγελθεί ολόκληρο το πολιτικό κατεστημένο του ενδοτισμού από της γενέσεως του , δηλαδή από τις προδοτικές και αισχρές συμφωνίες Ζυρίχης , εάν δεν καταδικαστεί από τον λαό και γκρεμιστεί από τα βάθρα του , τότε δεν έχουμε κανένα μέλλον σε αυτή τη γη.
Είτε το θέλουμε είτε όχι , η σημερινή αντίσταση στην υποχώρηση συνδέεται ιστορικά με τον αγώνα της ενωτικής παράταξης ενάντια στην πολιτική Μακαρίου που απετέλεσε την έκφραση της συνέχισης της πολιτικής των Άγγλων αποικιοκρατών. Μέσα από την σύγκρουση που επιτελέσθηκε τότε , έχουμε εμείς οι νεότεροι το ιστορικό άλλοθι πως ο λαός μας ουδέποτε απεδέχθη την τυραννία της Ζυρίχης, την πολέμησε χωρίς να διστάσει να φτάσει στην ένοπλη σύγκρουση με αυτή . Η ενωτική παράταξη δεν έσκυψε ποτέ το κεφάλι , αγωνίστηκε για αυτά που πίστευε , διώχθηκε, φυλακίσθηκε , βασανίστηκε για να πάρει από την ιστορία το δικαίωμα να παραδώσει  τη σκυτάλη του ιερού αγώνα της απελευθέρωσης και της ένωσης με την Ελλάδα στη δική μας γενιά . Όσοι πρόδωσαν το όραμα της παράταξης μας και συντάχθηκαν με τις ορδές της υποχώρησης «ζυγόν δουλείας ας έχωσι» . Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ένα έθνος , μια σημαία ,  ένα στρατό .
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Χρεωκοπία; Όχι τώρα...




  • Xρεοκοπία; Όχι τώρα... αργότερα - Οι διεθνείς αναλυτές μιλάνε για "παράταση" της Ελλάδας
  • Ως απλή αναβολή του αναπόφευκτου, δηλαδή της αδυναμίας της Ελλάδας να αντιμετωπίσει την εξυπηρέτηση ενός τεράστιου χρέους, αντιμετωπίζουν ήδη οι αναλυτές, κυρίως της… αγγλοσαξονικής πτέρυγας, τη συμφωνία για τη διάσωση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο
Ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος του ΔΝΤ, Σάιμον Τζόνσον, σε ένα χθεσινό σχόλιό του, επιχειρεί να ρίξει τους τόνους των πανηγυρισμών για το ελληνικό πακέτο σωτηρίας, συγκρίνοντας την περίπτωση της Ελλάδας με την Αργεντινή και την Ρωσία, που επίσης έλαβαν γενναία «πακέτα» εξωτερικής χρηματοδότησης, αλλά κατέληξαν σε δύο από τις μεγαλύτερες στην ιστορία χρεοκοπίες, το 2001 και το 1998 αντίστοιχα.Όπως γράφει ο Τζόνσον, «συχνά τα πακέτα ενισχύσεων αυτής της μορφής απλώς βοηθούν το “έξυπνο χρήμα” να βγει πριν από μια στάση πληρωμών. Και αυτό θα μπορούσε να συμβεί στην προκειμένη περίπτωση. Τα 45 δις. ευρώ θα κρατήσουν για ένα χρόνο. Η Ρωσία και η Αργεντινή έλαβαν επίσης γενναία “πακέτα” τη δεκαετία του ’90, αλλά ποτέ δεν απέκτησαν ξανά πρόσβαση στις αγορές και τελικά όλα κατέρρευσαν».
Όπως σημειώνει ο οικονομολόγος, «το πακέτο της Κυριακής θα επιτρέψει στην Ελλάδα να δανεισθεί βραχυπρόθεσμα, αλλά θέλει κουράγιο για να τη δανείσει κανείς για πέντε ή δέκα χρόνια, εκτός αν υπάρξουν θεμελιώδεις αλλαγές στην οικονομία».
Ο Τζόνσον τονίζει, ότι θα πρέπει κανείς να παρακολουθήσει δύο παραμέτρους: αν θα είναι η διεθνής ανάκαμψη αρκετά ισχυρή, για να φέρει την ανάπτυξη στην Ελλάδα γρήγορα και να μειωθεί το έλλειμμα απότομα, αλλά και να η Ελλάδα και το ΔΝΤ θα εκπονήσουν ένα πραγματικό πρόγραμμα λιτότητας, που θα μειώσει γρήγορα το έλλειμμα σε ένα χρόνο, όταν θα αρχίσουν να εξαντλούνται τα κονδύλια του πακέτου διάσωσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο ανταποκριτής των Financial Times στις Βρυξέλλες, Βόλφγκανγκ Μούντσαου, τονίζει ότι η συμφωνία της Κυριακής απλώς απομακρύνει βραχυχρόνια τον κίνδυνο παύσης πληρωμών από την Ελλάδα. «Όμως», τονίζει, «παραμένω πιστός στην άποψή μου ότι τελικώς η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει. Απλώς οι αριθμοί είναι πολύ κακοί. Η δημοσιονομική προσαρμογή που καλείται να φέρει σε πέρας η Ελλάδα είναι μία από τις μεγαλύτερες στην Ιστορία. Όμως, σε αντίθεση με άλλες χώρες που πραγματοποίησαν κάτι τέτοιο, στο παρελθόν η Ελλάδα δεν έχει τη δυνατότητα υποτίμησης του νομίσματός της, αντιμετωπίζει ένα πολύ δύσκολο διεθνές περιβάλλον και έχει αδύναμη δημοσιονομική υποδομή, ενώ παρουσιάζει χαμηλή αποδοχή των μεταρρυθμίσεων από την κοινωνία και έχει εύθραυστο τραπεζικό σύστημα».
Ο επικεφαλής της Morgan Stanley στην Ασία, Στίβεν Ρόουτς, ανησυχεί επίσης για την ύφεση: «η οικονομία βρίσκεται ήδη σε ύφεση», τονίζει, «και η ύφεση αναπόφευκτα θα βαθύνει. Αυτό θα υπονομεύσει τη βούληση των Ελλήνων να μείνουν πιστοί στην πορεία της δημοσιονομικής προσαρμογής. Η συμφωνία απλώς αγοράζει χρόνο, μόνο αυτό κάνει».
Ο Γκάρι Τζένκινς, της Evolution Securities, τονίζει ότι «η άμεση επίδραση της συμφωνίας είναι η απομάκρυνση της προοπτικής μιας ελληνικής στάσης πληρωμών. Εξακολουθεί να τίθεται, όμως, το ερώτημα, αν απλώς η Ευρωπαϊκή Ένωση κλώτσησε το πρόβλημα για να βρεθεί λίγο παρακάτω στο δρόμο».
Ανάλογες αμφιβολίες εκφράζει και ο Έρικ Νίλσεν, κορυφαίος οικονομολόγος της Goldman Sachs για ευρωπαϊκά θέματα: το ποσό, τονίζει, ήταν πολύ υψηλότερο από το αναμενόμενο, αλλά η εκταμίευσή του από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, μέσω των κοινοβουλίων, θα είναι δύσκολη και είναι αμφίβολο αν η βοήθεια θα φθάσει στην ώρα της. «Είμαι πολύ ανήσυχος για το θέμα της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας», τονίζει ο Νίλσεν, αναφερόμενος στη δυνατότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τη δημοσιονομική σταθερότητα στο μέλλον.
Την ίδια άποψη έχει και το συντηρητικό επενδυτικό κεφάλαιο Invesco Ltd. της Φραγκφούρτης: «τα διαρθρωτικά προβλήματα δεν έχουν λυθεί», δηλώνει στο Bloomberg ο Αξελ Μπλάζε, διαχειριστής του αμοιβαίου με ενεργητικό 423 δις. ευρώ και προσθέτει, ότι ο ίδιος δεν πρόκειται να πλησιάσει τα ελληνικά ομόλογα, εξαιτίας των μεγάλων διακυμάνσεων στις τιμές τους.
Σε αυτό το κλίμα, το χθεσινό κλείσιμο των spread, αλλά και η αναμενόμενη κάλυψη της σημερινής δημοπρασίας εντόκων γραμματίων, ύψους 1,2 δις. ευρώ, δεν δημιουργούν ασφαλείς προϋποθέσεις για να αποφύγει η κυβέρνηση τη χρήση του μηχανισμού βοήθειας τον Μάιο. Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς για το απώτερο μέλλον της ελληνικής προσπάθειας συγκλίνουν προς την κατεύθυνση της διατήρησης των μακροπρόθεσμων επιτοκίων σε αρκετά υψηλά επίπεδα, τέτοια που αναμένεται ότι θα υποχρεώσουν την Ελλάδα να χρησιμοποιήσει τον Μάιο το μηχανισμό στήριξης. Το ερώτημα που μένει αναπάντητο, όμως, είναι αν θα καταφέρει η κυβέρνηση να αποτρέψει οριστικά τη χρεοκοπία, ή αν θα βρεθεί σε ένα χρόνο να διαπραγματεύεται το επόμενο πακέτο…



Ανάλυση για τις εξελίξεις στο Κυπριακό

Ο "καλός" Ταλάτ, ο "κακός" Έρογλου και η "ουδέτερη Τουρκία

Χρήστος Ιακώβου
Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥΚΕΜ)


Παρά το γεγονός ότι ο πρόεδρος Χριστόφιας απέφυγε το Κοινό Ανακοινωθέν, κάτι που επεδίωκε η Τουρκία, η έκδοση της Κοινής Δήλωσης, στην ουσία, οδηγεί στα ίδια αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι η Κοινή Δήλωση μπορεί να εξελιχθεί σε ανάλογη παγίδα τακτικής, όπως απεδείχθη η συμφωνία της Νέας Υόρκης το Φεβρουάριο του 2004 για τον Τάσσο Παπαδόπουλο, η οποία οδήγησε στο Μπούργκενστοκ και στο Σχέδιο Ανάν 5. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, οι ελληνοκύπριοι ηγέτες δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν έγκαιρα τις παγίδες που τους είχαν στήσει οι διεθνείς διαμεσολαβητές.

Σε επίπεδο τακτικής, η Κοινή Δήλωση αποτελεί μία προσθήκη στο προεκλογικό κεφάλαιο του Ταλάτ, που προσπαθούν εντέχνως τόσο η Τουρκία όσο και ο ξένος παράγοντας να δημιουργήσουν, καθώς επίσης, ενισχύει την άμυνα του Ερντογάν έναντι των Ευρωπαϊκών πιέσεων, ιδιαίτερα μετά τις πρόσφατες και μη τυχαίες δηλώσεις της Άγκελα Μέρκελ, αναφερόμενες στην αθέτηση εκ μέρους της Τουρκίας της δέσμευσης για εφαρμογή του Πρωτοκόλλου της επέκτασης της Τελωνειακής Ένωσης προς την Κύπρο και της προοπτικής ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ. 

Τόσο διεθνώς, όσο και εγχωρίως, υπάρχει μία τάση που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η εκλογή Έρογλου θα αποτελέσει ανασταλτικό και, πιθανόν, ανατρεπτικό παράγοντα σε σχέση με την μέχρι τώρα πορεία που πήραν οι συνομιλίες. Επομένως, το πιο σημαντικό ερώτημα στρατηγικής υπόθεσης που τίθεται με βάση την πιθανότητα εκλογής Έρογλου είναι το εξής: μπορεί ο Έρογλου να αλλάξει την μέχρι τώρα πορεία των συνομιλιών στη βάση της ρητορικής και των διακηρύξεων του;

Σε σχέση με την ρητορική του είναι ξεκάθαρη η άποψη του ότι είναι θιασώτης της διεθνούς κατοχύρωσης των στρατηγικών κεκτημένων της Τουρκίας στην Κύπρο από το 1974 και εντεύθεν, δηλαδή της δημιουργίας Τουρκικού κράτους στο βορρά και της διατήρησης της στρατηγικής ομηρίας του νοτίου τμήματος. Σε αυτή τη βάση είναι πλήρως ευθυγραμμισμένος με την στρατηγική στοχοθεσία της Τουρκίας στο Κυπριακό. Επομένως, η ουσία του ερωτήματος δεν αφορά στην πιθανότητα αλλαγής της Τουρκικής στρατηγικής αλλά της Τουρκικής τακτικής των τελευταίων ετών στο Κυπριακό.

Η Τουρκία εκμεταλλευόμενη το τεράστιο σφάλμα της Ελληνικής πλευράς, τον Φεβρουάριο του 2004, η οποία απεδέχθη μία στημένη διαδικασία που οδηγούσε τελεολογικώς στην παγίδα του δημοψηφίσματος, κατάφερε να εξέλθει κερδισμένη και εν πολλοίς αποενοχοποιημένη και έκτοτε να προσμετρά νίκες τακτικής, κυρίως στην Ευρωπαϊκή της πορεία. Αυτό που η Τουρκία επιδιώκει σήμερα είναι να συνεχίζονται οι συνομιλίες στο Κυπριακό επιδιώκοντας δύο στόχους τακτικής: πρώτον, να διασφαλίζει ότι το Κυπριακό δεν θα αποτελεί εμπόδιο στην Ευρωπαϊκή της πορεία και δεύτερον, να χρησιμοποιεί την αρνητική πίεση που ασκεί ο χρόνος και τον αμερικανικόβρετανικό παράγοντα για να καταγράφει όσον το δυνατόν περισσότερες υποχωρήσεις από την Ελληνική πλευρά (π.χ. εκ περιτροπής προεδρία, έποικοι, σταθμισμένη ψήφος).

Με αυτά τα δεδομένα τακτικής, ο Έρογλου μπορεί να διαφοροποιηθεί από τον Ταλάτ δυναμιτίζοντας τις συνομιλίες; Η απάντηση είναι σαφώς όχι. Εκτός από τον μοχλό που πιθανόν να του δώσει η πλειοψηφία στα κατεχόμενα οι άλλες πραγματικότητες δεν μπορούν να του παράσχουν πολλά περιθώρια ελιγμών. Έστω και αν επιχειρήσει να διαφοροποιηθεί από την ήδη προδιαγεγραμμένη τακτική της Άγκυρας πολύ σύντομα η Τουρκία θα τον αναγκάσει να ευθυγραμμιστεί στην δική της ρότα και να λειτουργήσει στα πραγματικά πλαίσια πολιτικής, οικονομικής και πάνω απ’ όλα στρατιωτικής εξάρτησης των κατεχομένων από την «μητέρα πατρίδα».

Επομένως, το πρώτο συμπέρασμα στην ανάλυση της υπόθεσης στρατηγικής που θέσαμε είναι ότι πάντα η βάση στρατηγικής πρόβλεψης σε μία επικείμενη πολιτική αλλαγή δεν είναι το τι λέει ο πολιτικός δρων αλλά το τι μπορεί να κάνει, στη βάση των πραγματικοτήτων που του επιβάλλει το πολιτικό περιβάλλον. Θα ήταν τουλάχιστον αφέλεια να πιστέψει κάποιος ότι μερικές χιλιάδες ψήφοι στην κατεχόμενη Κύπρο θα επιβάλουν αλλαγή τακτικής στην Τουρκία σε μία περίοδο όπου η υπερεξάπλωση της εξωτερικής της πολιτικής ιεραρχεί ψηλότερα πολύ πιο σημαντικές προτεραιότητες απ’ ό,τι το Κυπριακό. Η Τουρκία θέλει κάποιον εντολοδόχο να συνομιλεί στο Κυπριακό και ο Έρογλου θα συνομιλήσει, είτε το θέλει είτε όχι.

Το δεύτερο και πιο ουσιαστικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε από αυτήν την υπόθεση είναι ότι, εφόσον στην συγκεκριμένη περίπτωση η ουσία της διαπραγμάτευσης δεν είναι θέμα προσώπων, όπως έχει εγκλωβιστεί η Ελληνική πλευρά, η Κοινή Δήλωση εξυπηρετεί τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα την Τουρκική στρατηγική στοχοθεσία. Από τη στιγμή που η Ελληνική πλευρά δέχθηκε να καταγραφεί «πρόοδος» στα κεφάλαια που αφορούν την διζωνικότητα και την πολιτική ισότητα που ήταν πάγιες τουρκικές επιδιώξεις θα βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση όταν στη συνέχεια των συνομιλιών θα τεθούν κρίσιμα για την ελληνική πλευρά θέματα όπως είναι η ασφάλεια, οι εγγυήσεις, οι έποικοι κά. Επομένως, έχοντας αποσπάσει καθοριστικής σημασίας παραχωρήσεις που ικανοποιούν σημαντικές στρατηγικές της επιδιώξεις, η «ουδέτερη» Τουρκία εξασφαλίζει το πλεονέκτημα τακτικής να σκληρύνει τη στάση της στις διαπραγματεύσεις και να απαιτήσει ακόμη περισσότερες υποχωρήσεις. Αυτόν τον ρόλο μπορεί να παίξει με μεγάλη επιτυχία ο «κακός» Έρογλου και χωρίς πρόβλημα ο «καλός» Ταλάτ. Τότε η Ελληνική πλευρά θα βρεθεί προ του εκβιαστικού διλήμματος να αποχωρήσει και να χρεωθεί το αδιέξοδο ή να παραμείνει σε μία διαδικασία εκφυλισμού των συνομιλιών έχοντας δώσει πολλά και χωρίς να λάβει τίποτα. Εις αμφότερες τις περιπτώσεις, η «ουδέτερη» Τουρκία βρίσκεται πλησίον ενός σημαντικού τακτικού στόχου. Να αποσυνδέσει το Κυπριακό οριστικά από τις Ευρωτουρκικές σχέσεις.

Ασκήσεις με τις ευλογίες της Τουρκίας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εξαιρούν από ασκήσεις στο Αιγαίο τις περιοχές που η Άγκυρα θεωρεί αποστρατικοποιημένες
ImageΗ Ελλάδα με μία πρωτοφανή απόφαση, εμφανίζεται με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε σήμερα η ΥΠΑ, να δέχεται de facto τις τουρκικές θέσεις για αποστρατικοποίηση σειράς νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και εξαιρεί από τις προσεχείς αεροναυτικές ασκήσεις, τρεις περιοχές τις οποίες η Τουρκία θεωρεί αποστρατικοποιημένες, όπως αναφέρουν αποκλειστικές πληροφορίες του defencenet.gr από το ΓΕΕΘΑ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Ανανέωση 21:22) Σύμφωνα με ανεπίσημη ενημέρωση του υπουργείου Άμυνας προς το defencenet.gr, "Την δεύτερη εβδομάδα του Μαϊου και την πρώτη του Ιουνίου θα διεξαχθούν δύο ασκήσεις, "Καταιγίδα" και "Κυκλώνας". Θα υπάρξει προσπάθεια να περιληφθούν σε αυτές οι περιοχές που εξαιρούνται με την σημερινή ΝΟΤΑΜ στο σχεδιασμό τους"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Είναι περιοχές για τις οποίες η Άγκυρα επανειλημμένα έχει εκδώσει αντι-ΝΟΤΑΜ με την αιτιολογία ότι οι περιοχές αυτές δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στις ελληνικές στρατιωτικές ασκήσεις γιατί είναι αποστρατικοποιημένες περιοχές βάσει των Συνθηκών του 1914 και του 1923.
Οι περιοχές αυτές οι οποίες μας έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν είναι η περιοχή μεταξύ Ίμβρου-Σαμοθράκης-Αγ.Όρους-Λήμνου, η περιοχή μεταξύ Χίου-Σάμου, και η περιοχή μεταξύ Ικαρίας-Φούρνων-Μυκόνου (GE/GK/GP).
Για την τελευταία περιοχή η Άγκυρα έχει εκδώσει ΝΟΤΑΜ στις 4 Ιανουαρίου με την οποία δεσμεύουν παράνομα για αεροναυτικές ασκήσεις και για ένα (!) ολόκληρο χρόνο την περιοχή Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων! Στην βόρεια περιοχή μεταξύ Λήμνου-Ίμβρου-Σαμοθράκης-Θάσου και Αγίου Όρους (περιοχή "πετρελαϊκού ενδιαφέροντος"), η Τουρκία διεξάγει συνέχεια αεροναυτικές ασκήσεις και σε όποιες περιπτώσεις η Ελλάδα είχε δεσμεύσει την περιοχή αυτή η Άγκυρα «κατήγγειλε» την δέσμευσή τους «λόγω αποστρατικοποίησης Λήμνου και Σαμοθράκης».
Οι ελληνικές αεροναυτικές ασκήσεις πρόκειται να διεξαχθούν από το βόρειο Αιγαίο μέχρι το Καστελόριζο, αλλά απουσιάζουν από την σχεδίαση των Επιτελείων οι τρεις περιοχές που αποτελούσαν «αγκάθι» στο μάτι της Άγκυρας.
Έτσι η Τουρκία, την 1η Ιανουαρίου εξέδωσε παράνομη ΝΟΤΑΜ για την περιοχή Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων, με την οποία δεσμεύει αυτή την περιοχή για ένα ολόκληρο χρόνο! Και με την πρόσφατη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η ελληνική πλευρά για πρώτη φορά γίνεται σεβαστή η τουρκική παράνομη ΝΟΤΑΜ.
Είναι πράγματι εντυπωσιακό το γεγονός ότι για πρώτη φορά εξαιρούνται οι περιοχές αυτές στο Αιγαίο. Οι περιοχές αυτές βρίσκονται φυσικά εντός του FIR Αθηνών και συνεπώς η ΥΠΑ έχει την απόλυτη αρμοδιότητα για την έκδοση ΝΟΤΑΜ ή όχι, ένα δικαίωμα το οποίο αμφισβητούσε χρόνια η Άγκυρα, αλλά είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε την αμφισβήτησή της αυτή να γίνεται έμπρακτα δεκτή από την ελληνική πλευρά.
Μία απόλυτα αναμενόμενη δικαιολογία από τα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών θα είναι ότι «Τα Επιτελεία όρισαν αυτά τις περιοχές που επιθυμούν για την διενέργεια των ασκήσεων τους», αλλά αυτό μόνο αλήθεια δεν θα είναι: Η περιοχή Μυκόνου-Φούρνων-Ικαρίας, είναι κάτι παραπάνω από κρίσιμη για τις επιχειρήσεις στον κεντρικό τομέα του Αιγαίου και είναι γνωστό τοις πάσι ότι η Άγκυρα προσπαθεί να δημιουργήσει εκεί πεδίο βολής, ανάλογο με το ελληνικό πεδίο βολής περιοχής Άνδρου. Ειδικά για να ανατραπεί αυτή η τουρκική προσπάθεια de facto επιχειρησιακής διχοτόμησης του Αιγαίου το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής αυτής που η Άγκυρα με περίσσιο θράσος δέσμευσε την 1η του έτους για ένα ολόκληρο χρόνο θα έπρεπε να περιληφθεί η περιοχή αυτή στις ασκήσεις.
Μία άλλη θέση που θα μπορούσε να εκφραστεί είναι ότι "Την ερχόμενη εβδομάδα υπάρχουν ασκήσεις (σ.σ. "Τρίαινα" του Π.Ν.) οι οποίες περιλαμβάνουν κάποιες από αυτές τις περιοχές. Αυτές οι ασκήσεις ήταν προγραμματισμένες πριν από το ταξίδι του ΑΝΥΠΕΞ Δ.Δρούτσα στην Άγκυρα. Η πρώτη ΝΟΤΑΜ που εκδόθηκε σήμερα εξαιρεί αυτές τις περιοχές.
Και οι τρεις περιοχές είναι δεσμευμένες ή δεσμεύονται συχνότατα από τις τουρκικές αεροναυτικές δυνάμεις, ενώ η Άγκυρα εκδίδει αντι-ΝΟΤΑΜ στις περιπτώσεις που παλαιότερα δεσμεύονταν απόλυτα νόμιμα από την ΥΠΑ που έχει την αρμοδιότητα του FIR.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί de facto υποχώρηση της κυβέρνησης έναντι των απαιτήσεων της Άγκυρας και σίγουρα δεν έρχεται τυχαία, λίγες ημέρες μετά το ταξίδι Δρούτσα στην Άγκυρα.
Σίγουρα η όλη ενέργεια έχει και τον χαρακτήρα της "σφυγμομέτρησης αντιδράσεων" εν όψει άλλων πολύ σημαντικότερων και πιο μόνιμων ρυθμίσεων στο Αιγαίο, δηλαδή εκχώρησης κυριαρχικών δικαιωμάτων στο όνομα κάποιου "μερίσματος ειρήνης".
Παραθέτουμε ολόκληρη της ελληνική ΝΟΤΑΜ διά του λόγου του αληθές:
A0685/10 (Issued for LGGG PART 1 OF 3) - HELLENIC NAVY AND AIRFORCE WILL MAKE A JOINT FIRING AND WITHOUT
FIRING  EXER WITHIN ATHINAI FIR AS DESCRIBED BELOW:
1.- EXERCISE AREA GA (WITHOUT FIRING) :402400N0255200E
403500N0251000E405000N0251000E 404400N0260200E THEN ALONG
ATHINAI/ISTANBUL FIR BDRY
TO 402400N0255200E.
AWYS G33(LMO-ALX) G12 AND M603(SUTIS-ALX) N131(RODOP-BELGI)
ALEXANDROUPOLIS TMA AFFECTED.
VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
DATES AND TIMES: MAY 10, 26 0500-0900, JUN 01, 03 0500-0900.
2.- EXERCISE AREA GB (WITHOUT FIRING):392400N0260000E
390000N0251800E394000N0250800E 395000N0253800E THEN ALONG
ATHINAI/ISTANBUL FIR BDRY
TO 392400N0260000E.
AWYS G33(LMO-LUPIS) H59(LMO-ERESO) LIMNOS TMA AFFECTED.
VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
DATES AND TIMES: MAY 28 0500-0900, JUN 02 0500-0900.
END PART 1 OF 3. DATES AND TIMES AS ITEM E, 03 MAY 05:00 2010 UNTIL 04 JUN 09:00
2010. CREATED: 12 APR 09:53 2010
A0685/10 (Issued for LGGG PART 2 OF 3) - 3.-EXERCISE AREA GC (FIRING AND WITHOUT FIRING) :360000N0292000E
351000N0290600E 353000N0281000E 361000N0284000E.
AWYS R19 AND M601(LAKAD-EXELA) L609 AND G18(NILAS-ALKIS)
L995(IRBAX-AMONO) L52(TIRMO-VAXOS) W54(ANTAR-ORVIS) AFFECTED.
VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
FIRING: JUN 01 0500-0900.
WITHOUT FIRING: MAY 03, 07, 25, 31 0500-0900, JUN 04 0500-0900.
4.- EXERCISE AREA GD ( WITHOUT FIRING):385000N0250000E
383000N0250000E 383000N0254500E 385500N0254500E.
AWYS N604 AND G8(OLIDA-LSV) N130(ESOPO-PIVOS) CHIOS TMA  AFFECTED.
VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
DATE AND TIMES: MAY 06 0500-0900.
5.- EXERCISE AREA GF (WITHOUT FIRING):353000N0274000E
350000N0271500E344000N0280000E 352000N0282000E.
AWYS N132(LAPSO-KUMBI) N133 AND N137(KRC-GUDIS) N134(MASES-DOPUS))
N139(KRC-KUMBI) L53(LATMO-MASES) M978 AND R78(LAPSO-PERIM)
W54(TELRI-ORVIS) AFFECTED.
VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
DATE AND TIMES: MAY 05 0500-0900.
END PART 2 OF 3. DATES AND TIMES AS ITEM E, 03 MAY 05:00 2010 UNTIL 04 JUN 09:00
2010. CREATED: 12 APR 09:53 2010
A0685/10 (Issued for LGGG PART 3 OF 3) - 6.- EXERCISE AREA GG (WITHOUT FIRING) : 344000N0263500E
344000N0273000E 341000N0273000E 341000N0263500E.
AWYS B12 AND L617 (SIT-TANSA), L607 AND A10 (SIT-PAXIS), L613
(TANSA-AMAXI), M872 AND A14 (SIT-GUDIS), G400 (SIT-KUMBI), L54
(LIAKI-PAXIS), N132 (LAPSO-KUMBI), N133 AND N137 (KRC-GUDIS)
AFFECTED. VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
DATES AND TIMES: MAY 26 0500-0900, JUN 03 0500-0900.
7.-EXERCISE AREA GI(WITHOUT FIRING):344000N0280500E 344000N0292000E
341000N0292000E 341000N0280500E.
AWYS N132(LAPSO-KUMBI) N133 AND N137(GUDIS-ANTAR) W54(ANTAR-ORVIS)
L53(ABILO-PERIM) A14 AND M872(GUDIS-KAVOS) AFFECTED.
VERTICAL LIMITS: 0-10000FT AMSL.
DATES AND TIMES: MAY 27 0500-0900, JUN 02 0500-0900.
8.- PROCEDURES FOR EXERCISE AIRCRAFT:
8.1.-EXERCISE AIRCRAFT WILL FLY VFR/VMC IN ACCORDANCE WITH ICAO
RULESAND PROCEDURES AS AMPLIFIED IN AIP-GREECE.
8.2.-EXERCISE AIRCRAFT WILL SUBMIT FLIGHT PLANS AND WILL NOT ENTER
CONTROLLED AIRSPACE UNLESS PRIOR PERMISSION HAS BEEN OBTAINED BY
APPROPRIATE ATS UNITS.
9.-PROCEDURES FOR NON EXERCISE AIRCRAFT:
9.1.-IN THE INTEREST OF SAFETY DURING THE EXERCISE NON EXERCISE
AIRCRAFT ARE STRONGLY ADVISED NOT TO FLY WITHIN THE AREAS DESIGNATED
IN PARAS (1) TO (7) ABOVE. 00000FT AMSL - FL100) END PART 3 OF 3, DATES AND
TIMES AS ITEM E, 03 MAY 05:00 2010 UNTIL 04 JUN 09:00 2010. CREATED: 12 APR 09:53 2010

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Έγκλημα η καθυστέρηση στις έρευνες πετρελαίου


Εγκληματική αμέλεια είναι η καθυστέρηση στις έρευνες πετρελαίου στην Ελλάδα

  • Τη στιγμή που το κράτος ψάχνει απεγνωσμένα να αυξήσει τα έσοδά του η όποια καθυστέρηση στην αξιοποίηση του εγχώριου ενεργειακού πλούτου, μόνο ως ολιγωρία και εγκληματική παράλειψη μπορεί να θεωρηθεί
Άρθρο του Κ. Ν. Σταμπολή
Αντιπροέδρου και Γενικού Διευθυντή του
Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Με τη χώρα μας να καταναλώνει καθημερινά περί τα 440.000 βαρέλια πετρελαίου, από τα υψηλότερα ανά κεφαλή ποσοστά στην Ευρώπη, και να πληρώνει γύρω στα 15 δισ. ευρώ κατ’ έτος για εισαγωγές αργού και προϊόντων, το θέμα των υδρογονανθράκων θα έπρεπε κανονικά να...απασχολεί την πολιτική ηγεσία κατά προτεραιότητα.
Δηλαδή το πώς να μειώσει η χώρα την εξάρτησή της από τις εισαγωγές, αφού ως γνωστό εισάγει το 99,5% των ποσοτήτων που καταναλώνει και γενικότερα το πώς να διαφοροποιήσει το ενεργειακό της ισοζύγιο ώστε το πετρέλαιο να αντιστοιχεί σε μικρότερο μερίδιο από το σημερινό 65% της τελικής ενεργειακής κατανάλωσης.
Η διαφοροποίηση των ενεργειακών εισαγωγών δεν μπορεί ασφαλώς να γίνει από την μια ημέρα στην άλλη αφού αυτό προϋποθέτει μια μακροχρόνια και σταθερή ενεργειακή πολιτική. Υπό αυτή την έννοια, οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών προωθούν το φυσικό αέριο η διείσδυση του οποίου είναι ήδη αξιόλογη, και τις ΑΠΕ το ποσοστό των οποίων στο ενεργειακό μείγμα έχει αρχίσει να εγγράφεται και αναμένεται ότι θα αυξηθεί σημαντικά μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Βοηθούντων και των αποφάσεων και στόχων της Ε.Ε. (στόχοι του 20-20-20).
Απεναντίας η μείωση της εξάρτησης μας από το πετρέλαιο δεν είναι εύκολη υπόθεση αφού το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό του (60%) χρησιμοποιείται για τις μεταφορές. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να αυξήσουμε την εγχώρια παραγωγή υδρογονανθράκων, αφού κάτι τέτοιο θα μας εξασφάλιζε σημαντικά έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό, θα προσέλκυε επενδύσεις και θα μείωνε την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές.
Να θυμίσουμε ότι τη δεκαετία του 1980 η χώρα παρήγαγε περί τα 25.000 βαρέλια ημερησίως μόνο από το κοίτασμα του Πρίνου καλύπτοντας σχεδόν το 15% των αναγκών της. Σήμερα ο Πρίνος παράγει 5.000 βαρέλια την ημέρα χάρις σε ένα γενναίο επενδυτικό πρόγραμμα της Aegean Energy που έχει την ευθύνη λειτουργίας και ανάπτυξης του ευρύτερου κοιτάσματος, η οποία και παρέλαβε το κοίτασμα πριν 2 χρόνια σε κατάσταση πλήρους υποβάθμισης (η παραγωγή είχε πέσει κάτω από τα 1.000 βαρέλια). Όμως πέρα από τον Πρίνο, ο οποίος και έχει αποδώσει συνολικά 120 εκατ. βαρέλια από την έναρξη της παραγωγής έως σήμερα, υπάρχουν αρκετά άλλα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στον ελλαδικό χώρο που μπορούν να αξιοποιηθούν και να αποφέρουν μια υπολογίσιμη παραγωγή.
Κατάκολο, Νομός Ηλείας, Νομός Ιωαννίνων, Θερμαϊκός Κόλπος, Επανωμή, Θρακικό Πέλαγος, Μυτιλήνη, Δωδεκάνησα και Κρήτη είναι μόνο ορισμένες από τις περιοχές όπου βάσει γεωλογικών και γεωφυσικών ερευνών, αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις και βάσει γεωτρήσεων, έχουν εντοπισθεί ενδιαφέροντα κοιτάσματα. Τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα συνολικό πετρελαϊκό δυναμικό στον ελλαδικό χώρο της τάξης των 2.0-2.5 δισ. βαρελιών, βάσει των ήδη γνωστών στοιχείων. Με την Ελλάδα να παραμένει από τις λιγότερο ερευνηθείσες περιοχές της Μεσογείου, πράγμα που σημαίνει ότι το πραγματικό δυναμικό μπορεί να είναι αρκετά υψηλότερο.
Οι δε κατά καιρούς ενστάσεις από ειδήμονες και μη ότι όσο παραμένει σε εκκρεμότητα το θέμα της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο δεν μπορούμε να συζητάμε για έρευνες στερείται σοβαρότητας καθ’ ότι υπάρχουν μεγάλες πετρελαιο πιθανές εκτάσεις εντός των χωρικών μας υδάτων, δηλαδή εντός των 6 μιλίων, όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά σε όλη την Ελλάδα ακόμη και σε χερσαίες περιοχές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να αναβάλουμε επ’ άπειρο τη διευθέτηση των Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών (ΑΟΖ) στο Αιγαίο και στις άλλες μας θάλασσες διότι η μη διεκδίκηση των νομίμων δικαιωμάτων μας, όπως είναι αυτή της επέκτασης των χωρικών μας υδάτων στα 12ν.μ., οδηγεί νομοτελειακά σε αποδυνάμωση ή και ανατροπή των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Για να πραγματοποιηθούν όμως έρευνες και να προσελκυθούν οι διάφορες εταιρείες να αναλάβουν το ρίσκο και να εκτελέσουν γεωτρητικές εργασίες απαιτείται ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο (που υπάρχει μέσω του Ν. 2289/95) και ένας κρατικός φορέας ή δημόσια υπηρεσία που θα αναλάβει τον συντονισμό και επίβλεψη των ερευνών και την οργάνωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Τέτοιος φορέας προς το παρόν δεν υπάρχει αν και το όλο project θα μπορούσε να το αναλάβει μία κατάλληλα στελεχωμένη διεύθυνση του ΥΠΕΚΑ εάν είχαμε μια οργανωμένη και σωστά λειτουργούσα δημόσια διοίκηση, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες που αξιοποιούν τα εγχώρια κοιτάσματά τους (π.χ. Βρετανία, Δανία, Νορβηγία).
Όμως το θέμα των ερευνών πετρελαίου δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη του ιδιαίτερα κατά τη σημερινή δύσκολη συγκυρία όπου η χώρα έχει ανάγκη σοβαρών επενδύσεων και άμεσης αύξησης των εσόδων της. Με τις διεθνείς τιμές πετρελαίου στα 85 δολάρια ανά βαρέλι και με ανοδικές τάσεις, το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον είναι δεδομένο.
Όπως εξασφαλισμένα είναι τα υψηλά έσοδα για το κράτος από μια συστηματική προσπάθεια έρευνας και παραγωγής. Έχει υπολογισθεί ότι με μία μέση παραγωγή των 100.000 βαρελιών την ημέρα, με τις τρέχουσες τιμές, το κράτος μπορεί να έχει ετήσια έσοδα μόνο από φορολογία 1,2-1,5 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να προωθήσει τις έρευνες πετρελαίου δημιουργώντας φορέα ή την οργάνωση σχετικής υπηρεσίας σε έναν από τους υπάρχοντες φορείς.
Για να αποφευχθεί η ίδρυση ακόμη ενός φορέα το όλο θέμα θα μπορούσε άνετα να το αναλάβει η ΡΑΕ η οποία διαθέτει την κατάλληλη δομή και μπορεί να στελεχωθεί με έμπειρο επιστημονικό προσωπικό. Τη στιγμή που το κράτος ψάχνει απεγνωσμένα να αυξήσει τα έσοδά του επιβάλλοντας άγρια φορολογία επί δικαίων και αδίκων η όποια καθυστέρηση στην αξιοποίηση του εγχώριου ενεργειακού πλούτου, όπως οι υδρογονάνθρακες, μόνο ως ολιγωρία και εγκληματική παράλειψη μπορεί να θεωρηθεί.