ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Άπειρο το μέγεθος της προπαγάνδας εναντίον της Ελλάδας από την Financial Times

Print

Αλήθεια, τι λένε σήμερα οι “Greek Times”;» ήταν η ερώτηση-ανέκδοτο που κυκλοφορούσε μεταξύ των Ελλήνων ανταποκριτών του Λονδίνου από τον περασμένο Ιανουάριο μέχρι πρόσφατα και αναφερόταν στα δημοσιεύματα της εφημερίδας Financial Times για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Για όσους παρακολουθούν τη βρετανική επικαιρότητα είναι εύκολο να καταλάβουν το γιατί. Δεν υπήρχε ούτε μία ημέρα που η εν λόγω κορυφαία οικονομική εφημερίδα του κόσμου να μην αναφερθεί στην Ελλάδα.

Αντιθέτως, πολλές φορές τα σχετικά δημοσιεύματα ξεπερνούσαν κάθε προηγούμενο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις κάλυπταν πάνω από το 60% της ύλης. Στην ιστοσελίδα, μάλιστα, της εφημερίδας υπάρχει ειδικό αφιέρωμα στην ελληνική κρίση το οποίο ενημερώνεται καθημερινά και βρίσκεται σε περίοπτη θέση. Δεν ήταν όμως μόνο οι οικονομικές εφημερίδες που αναφέρονταν διεξοδικά στα προβλήματα της χώρας μας. Σύσσωμος ο διεθνείς Τύπος μάς παρακολουθούσε από πολύ κοντά. Συχνά, τα διεθνή δίκτυα, όπως το BBC, το Sky News, το CNN κ.λπ. διέκοπταν το πρόγραμμά τους για να μεταδώσουν έκτατες ειδήσεις από την Ελλάδα. Έλληνες ανταποκριτές, οικονομολόγοι που γνωρίζουν τα της χώρας μας, ακαδημαϊκοί που σχετίζονται με την Ελλάδα κ.ά. αποτελούσαν τους μόνιμους καλεσμένους στα πάνελ συζητήσεων. Θέματα από την Ελλάδα, που στο παρελθόν θα περνούσαν είτε στα ψιλά των εφημερίδων είτε δεν θα αναφέρονταν καθόλου, τώρα έκαναν ακόμη και πρωτοσέλιδα. Η Ελλάδα αποτέλεσε το πιο καυτό θέμα την περίοδο αυτή και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών θα εξακολουθήσει να αποτελεί και το επόμενο διάστημα.



Λέξεις-κλειδιά και συχνότητα αναφοράς τους
Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα της εταιρείας Critical Publics αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Η Critical Publics που εδρεύει στο Λονδίνο παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στρατηγικής επικοινωνίας βάσει συλλογής και ανάλυσης πληροφοριών. Διαθέτει ίσως τη μεγαλύτερη οργανωμένη βάση δεδομένων διεθνούς δημοσιότητας για την Ελλάδα, παρακολουθώντας καθημερινά 5.000 διεθνείς πηγές πληροφόρησης, χρησιμοποιώντας πάνω από 500 εργαλεία έρευνας και ανάλυσης.
Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκριτική ανάλυση της Critical Publics, το διάστημα από τις 22 Οκτωβρίου του 2009 έως τις 22 Ιούλιου του 2010 η λέξη «Ελλάδα» αναφέρθηκε 50.306 φορές. Όπως μπορείτε να δείτε στο συγκριτικό πίνακα, το νούμερο αυτό είναι σχεδόν πενταπλάσιο της προηγούμενης περιόδου. Ακόμη περισσότερες φορές εμφανίζεται η λέξη «Ελλάδα» στους τίτλους των εφημερίδων, ενώ πενταπλάσια είναι και τα άρθρα που αναφέρονται στη χώρα μας. Παράλληλα, τα δημοσιεύματα για την ελληνική οικονομία έχουν επταπλασιαστεί.
Εξίσου ενδιαφέροντα είναι και τα στοιχεία που προκύπτουν από τις λέξεις-κλειδιά που έχουν καταμετρηθεί. Έτσι, οι λέξεις «ΔΝΤ» και «ΕΕ» εμφανίζονται 17.519 φορές, οι λέξεις «οικονομική στήριξη», το περίφημο «bailout», εμφανίζονται 9.193 φορές, η «λιτότητα» 8.838, η «διάσωση» 8.077, η «μεταδοτική ασθένεια» 3.213 και η «ελληνική κρίση» 2.549. Φυσικά οι λέξεις αυτές εμφανίζονται σε άρθρα που αναφέρονται στην Ελλάδα.
Το αν αυτή η εκτενής κάλυψη ήταν προϊόν κάποιου οργανωμένου σχεδίου ή απλό ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού μάλλον αποτελεί θέμα για τον ιστορικό του μέλλοντος, ο οποίος αποστασιοποιημένος από τα γεγονότα θα μπορέσει να εξετάσει όλες τις παραμέτρους και να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Αυτό όμως που έχει πολύ μεγάλη αξία είναι το γεγονός ότι τα ελληνικά θέματα τώρα πια πουλάνε όσο ποτέ άλλοτε. Ακόμη κι αν τα περισσότερα δημοσιεύματα είναι επικριτικά για τη χώρα μας, είναι θετικό ότι ο διεθνής Τύπος ασχολείται μαζί μας τόσο εμπεριστατωμένα. Είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε τη δημοσιότητα αυτή και με συντονισμένες δράσεις να προβάλουμε τα πολλά θετικά μας. Μια καλή στρατηγική επικοινωνίας και σωστές κινήσεις όχι μόνο μπορεί να σταματήσουν την αρνητική δημοσιότητα, αλλά είναι ικανές να αντιστρέψουν το κλίμα και να αλλάξουν την εικόνα της χώρα μας στο εξωτερικό. Πρόκειται για μοναδική ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.


Η συγκριτική μελέτη έγινε στα εξής μέσα ενημέρωσης:
1. Financial Times
2. The Wall Street Journal
3. The Times / The Sunday Times
4. International Herald Tribune
5. The New York Times
6. Reuters
7. Deutsche Welle
8. The Washington Post
9. USA Today
10. The Economist
11. Newsweek
12. Telegraph
13. AFP
14. Xinhuanet
15. The Guardian / The Observer

m-epikaira

0 σχόλια: