Βρυξέλλες: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενεργοποίησε τη Δευτέρα το τελευταίο στάδιο της προδικαστικής διαδικασίας κατά της Κύπρου, ζητώντας από τη Λευκωσία να θεσπίσει επικαιροποιημένη έκδοση του οικείου εθνικού προγράμματος ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο έχει παραμείνει αμετάβλητο από το 2004 παρά τις νέες αλλαγές που έχουν εισαχθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ.
Με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας (Κανονισμός 30/2008) καθορίζονται κοινά βασικά πρότυπα σχετικά με την ασφάλεια της αεροπορίας από έκνομες ενέργειες για όλους τους ευρωπαϊκούς αερολιμένες που δεν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για στρατιωτικούς σκοπούς.
Στόχος της νομοθεσίας είναι η προστασία ανθρώπων και αγαθών από έκνομες ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια αερολιμένων και πτήσεων. Με τη νομοθεσία θεσπίζονται, μεταξύ άλλων, κανόνες σχετικά με τον έλεγχο της πρόσβασης στους αερολιμένες, τον έλεγχο ασφαλείας επιβατών και αποσκευών, καθώς και με τους ελέγχους ασφαλείας φορτίου και ταχυδρομείου. Η εξασφάλιση ορθής εφαρμογής των εν λόγω απαιτήσεων αποτελεί αρμοδιότητα των κρατών μελών.
Προκειμένου να το επιτύχουν, τα κράτη μέλη απαιτείται να εκπονήσουν και να διατηρούν εθνικό πρόγραμμα ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας στο οποίο να περιγράφονται τα μέτρα που απαιτούνται από τους αερολιμένες, τις αεροπορικές εταιρείες και τις άλλες οντότητες που εμπλέκονται στην ασφάλεια της αεροπλοΐας. Τα κράτη μέλη οφείλουν επίσης να εκπονήσουν εθνικό πρόγραμμα ελέγχου ποιότητας για τον έλεγχο της ποιότητας της ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας στην χώρα.
Η Επιτροπή προβληματίζεται για το γεγονός ότι η Κύπρος δεν έχει ακόμη θεσπίσει επικαιροποιημένο εθνικό πρόγραμμα ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζονται οι σημαντικές αλλαγές που έχουν ενσωματωθεί έκτοτε στη νομοθεσία της ΕΕ.
Παρόλο που οι κυπριακές Αρχές ενημέρωσαν την Επιτροπή ότι ένα νέο πρόγραμμα βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης, αυτό δεν έχει ακόμη εγκριθεί επίσημα και κατά συνέπεια δεν εφαρμόζεται, αναφέρει η Κομισιόν, προσθέτοντας ότι υπό τις παρούσες συνθήκες, η Κύπρος δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι όλοι οι αερολιμένες, οι αεροπορικές εταιρείες και οι οντότητες γνωρίζουν τις αντίστοιχες ευθύνες τους όσον αφορά την ασφάλεια, ούτε και να εξασφαλίσει τη διεξαγωγή αποτελεσματικών εθνικών δραστηριοτήτων παρακολούθησης.
Η Κύπρος έχει προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στην Επιτροπή. Εάν δεν το πράξει, η Επιτροπή μπορεί να προσφύγει στο Δικαστήριο της ΕΕ, αναφέρει η ανακοίνωση.
philenews
Με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας (Κανονισμός 30/2008) καθορίζονται κοινά βασικά πρότυπα σχετικά με την ασφάλεια της αεροπορίας από έκνομες ενέργειες για όλους τους ευρωπαϊκούς αερολιμένες που δεν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για στρατιωτικούς σκοπούς.
Στόχος της νομοθεσίας είναι η προστασία ανθρώπων και αγαθών από έκνομες ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια αερολιμένων και πτήσεων. Με τη νομοθεσία θεσπίζονται, μεταξύ άλλων, κανόνες σχετικά με τον έλεγχο της πρόσβασης στους αερολιμένες, τον έλεγχο ασφαλείας επιβατών και αποσκευών, καθώς και με τους ελέγχους ασφαλείας φορτίου και ταχυδρομείου. Η εξασφάλιση ορθής εφαρμογής των εν λόγω απαιτήσεων αποτελεί αρμοδιότητα των κρατών μελών.
Προκειμένου να το επιτύχουν, τα κράτη μέλη απαιτείται να εκπονήσουν και να διατηρούν εθνικό πρόγραμμα ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας στο οποίο να περιγράφονται τα μέτρα που απαιτούνται από τους αερολιμένες, τις αεροπορικές εταιρείες και τις άλλες οντότητες που εμπλέκονται στην ασφάλεια της αεροπλοΐας. Τα κράτη μέλη οφείλουν επίσης να εκπονήσουν εθνικό πρόγραμμα ελέγχου ποιότητας για τον έλεγχο της ποιότητας της ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας στην χώρα.
Η Επιτροπή προβληματίζεται για το γεγονός ότι η Κύπρος δεν έχει ακόμη θεσπίσει επικαιροποιημένο εθνικό πρόγραμμα ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζονται οι σημαντικές αλλαγές που έχουν ενσωματωθεί έκτοτε στη νομοθεσία της ΕΕ.
Παρόλο που οι κυπριακές Αρχές ενημέρωσαν την Επιτροπή ότι ένα νέο πρόγραμμα βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης, αυτό δεν έχει ακόμη εγκριθεί επίσημα και κατά συνέπεια δεν εφαρμόζεται, αναφέρει η Κομισιόν, προσθέτοντας ότι υπό τις παρούσες συνθήκες, η Κύπρος δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι όλοι οι αερολιμένες, οι αεροπορικές εταιρείες και οι οντότητες γνωρίζουν τις αντίστοιχες ευθύνες τους όσον αφορά την ασφάλεια, ούτε και να εξασφαλίσει τη διεξαγωγή αποτελεσματικών εθνικών δραστηριοτήτων παρακολούθησης.
Η Κύπρος έχει προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στην Επιτροπή. Εάν δεν το πράξει, η Επιτροπή μπορεί να προσφύγει στο Δικαστήριο της ΕΕ, αναφέρει η ανακοίνωση.
philenews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου