ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Οι διασκεδαστικές συγκρούσεις της κομματικής ολιγαρχίας ή εναλλακτική λύση:το καρναβάλι


Οι κομματικές ολιγαρχίες στην Κύπρο τόριξαν στον πεντοζάλι: άρχισαν να χορεύουν σε γρήγορους ρυθμούς μήπως καταφέρουν και εντάξουν στο ρυθμό τους και το «απαθές κοπάδι». Σε αυτά τα πλαίσια οι κομματικές αρλουμπολογίες ανταγωνίζονται με πάθος τη νοημοσύνη των πολιτών. Είναι όμως πολύ διασκεδαστικό να ακούς ή να διαβάζεις με πόση «σοβαρότητα» επιχειρηματολογούν.
Η τελευταία διασκεδαστική διαμάχη της ολιγαρχίας είναι ο λεγόμενος «Συνεταιρισμός για την Ειρήνη».Η απόφαση της Βουλής πυροδότησε μια σύγκρουση ανάμεσα στις κομματικές γραφειοκρατίες. Το τι λέχθηκε και γράφτηκε είναι τόσο γελοίο, που μόνο ένας αφελής μπορεί να τους πάρει στα σοβαρά.
Στην αντιπαράθεση λοιπόν για το αν «η Κύπρος θα γίνει εταίρος των κρατών για χάρη της ειρήνης», προβλήθηκαν επιχειρήματα μεγάλης σοβαρότητας.
Τα επιχειρήματα αυτά σχετίζονται κατά ένα ελάχιστο μέρος με την ουσία. Κυρίως αφορούν την κομματική αντιπαλότητα και τη λεγόμενη συνταγματική ομαλότητα.
1.Σε σχέση με την ουσία, δηλαδή γιατί είναι προς το συμφέρον ή μη του κυπριακού λαού η ένταξη στον Συνεταιρισμό, απάντηση δε δόθηκε. Οι μεν επικαλούνται την ΕΕ στην οποία ανήκουμε για να ενισχύσουν την επιλογή τους για ένταξη, οι δε επικαλούνται το παρελθόν και προβάλλουν ευαισθησίες για το ρόλο του ΝΑΤΟ. Ούτως ή άλλως στον παρόντα χρόνο, δεν έχει οποιοδήποτε πρακτικό αντίκρυσμα η απόφαση της Βουλής λόγω της διαφωνίας του Προέδρου της Δημοκρατίας.
2.Η δεύτερη διάσταση που προβλήθηκε είναι η πολιτειακή με την έννοια της λειτουργίας του πολιτικού συστήματος. Δηλαδή, αν η απόφαση της Βουλής συνάδει με το σύνταγμα. Ούτε αυτή η πτυχή έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού το σύνταγμα καθορίζει συγκεκριμένη διαδικασία για ξεπέρασμα αυτών των συγκρούσεων. Επομένως είτε φωνάζουν είτε δεν φωνάζουν τα κόμματα, η τυπική διαδικασία θα ολοκληρωθεί.
3.Η τρίτη και μοναδική από άποψη προβολής από τα ΜΜΕ είναι η κομματική με την έννοια της αντιπαράθεσης των κομματικών ηγεσιών. Σε αυτά τα πλαίσια προβλήθηκαν ποικίλες προσεγγίσεις, ανάλογα με την οπτική του κάθε κόμματος. Η όξυνση της κομματικής αντιπαράθεσης σε ένα ζήτημα που ούτε από άποψη ουσίας ούτε πολιτειακά δημιουργεί κάποιο ζήτημα, έγινε αποκλειστικά για να εντάξουν «τα αρνιά στο κοπάδι». Αλλά και για να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις μελλοντικά να καταστεί δυνατόν να αλλάξει ο φύλακας του κοπαδιού.
Από την άλλη είναι γεγονός ότι – όχι σήμερα – αλλά από καιρό υπάρχει μια όξυνση στην κομματική αντιπαράθεση. Επίσης διαπιστώνεται συχνά μια σύγκρουση των θεσμικών οργάνων – βουλής και κυβερνησης -σε ποικίλα ζητήματα.
Είναι παροδικό φαινόμενο ή είναι πια ο νέος τρόπος λειτουργίας των κομμάτων;
Το φαινόμενο της όξυνσης των ολιγαρχικών κομματικών συγκρούσεων δεν είναι καθόλου παροδικό αλλά αποτελούν τις νέες συνθήκες λειτουργίας της κομματικής ζωής. Κάποιες επισημάνσεις είναι αναγκαίες.
1.Από το 2003, με την εκλογή του Τάσσου Παπαδοπούλου στην Προεδρία της Δημοκρατίας, εισήχθηκε στην Κύπρο με τις ευλογίες όλων των κομμάτων η έννοια «συγκυβερνών κόμμα». Η εξέλιξη αυτή αποτύπωνε το γεγονός ότι τα κόμματα έγιναν στην Κύπρο οι κυρίαρχοι πολιτικοί σχηματισμοί και αποφάσισαν να θέσουν τους θεσμούς της κρατικής εξουσίας στην υπηρεσία τους. Για πρώτη φορά τα κόμματα κυριολεκτικά αποφάσισαν να θέσουν το κράτος υπό τον πλήρη έλεγχό τους. Η επιλογή αυτή των κομμάτων ήταν αντισυνταγματική και καταργούσε κάθε έννοια διάκρισης των εξουσιών σε ένα προεδρικό σύστημα. Από την άλλη, ενοποιούσε την κρατική εξουσία στο πρόσωπο του Προέδρου ή καθιστούσε το πολιτικό σύστημα τελείως προσωποκεντρικό αλλά και κομματοκρατικό- ο Πρόεδρος αποφάσιζε σε διαβούλευση με εξωθεσμικά όργανα , τα κόμματα.
2.Με την εκλογή του Δημήτρη Χριστόφια στην Προεδρία της Δημοκρατίας το 2008 επήλθε μια αλλαγή. Το ΑΚΕΛ αυτοαναγορεύθηκε σε κυβερνών κόμμα. Αυτό στην πράξη σήμαινε ότι ένας κομματικός σχηματισμός ελέω θεού κυβερνούσε με τη χρήση του αξιώματος του Προέδρου της Δημοκρατίας. Και επειδή δε διέθετε καιπλειοψηφία στη βουλή – και μόνο γι αυτό το λόγο- παραχώρησε κάποια αξιώματα στοΔΗΚΟ αναγορεύοντας το σε συγκυβερνών. Όμως ήδη το κομματικό σύστημα εργάζεται με βάση μια λογική καθαρά εξουσιαστική: αυτός που παίρνει το αξίωμα του Προέδρου, ελέγχει πλήρως την κρατική εξουσία.
Η πρακτική του ΑΚΕΛ για πλήρη έλεγχο της κρατικής εξουσίας με τα δεκανίκια του ΔΗΚΟ ουσιαστικά αχρηστεύει και τη λειτουργία των θεσμών και σπρώχνει όλα τα κόμματα σε αγώνα «ζωής ή θανάτου» για κατάληψη της θέσης του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η βουλή σε ένα τέτοιο σύστημα δεν έχει κάποιο ρόλο, παρά τη νομιμοποίηση των αποφάσεων των συγκυβερνώντων κομμάτων – αποφάσεων στο παρασκήνιο – ή της αντιπολίτευσης στα ΜΜΕ – οι συνεδρίες της βουλής δεν ενέχουν ιδιαίτερη σημασία αφού οι αποφάσεις είναι προειλημμένες - και με στόχο τις επόμενες προεδρικές εκλογές.
Αν σήμερα παρουσιάζονται προβλήματα στη λειτουργία του κομματοκρατικού συστήματος, οφείλονται αποκλειστικά στο γεγονός ότι το ΑΚΕΛ δεν θεώρησε ως εταίρο το ΔΗΚΟ στη νομή της κρατικής εξουσίας αλλά ως δεκανίκι για μονοπώληση της πλήρους εξουσίας από το ίδιο. Ή το ΑΚΕΛ δεν αναγνώρισε, με διάφορα τεχνάσματα, ποτέ το ΔΗΚΟ ως ισότιμο εταίρο στο διαμοιρασμό των λαφύρων της εξουσίας.
3.Η επικέντρωση των κομμάτων σε ένα μόνο, τη κατάληψη της «εκτελεστικής εξουσίας» για έλεγχο της πλήρους κρατικής εξουσίας, η εξουσιομανία των κομμάτων, υποδηλώνει σαφώς ότι μειώνεται σταδιακά η κοινωνική τους αναφορά. Δηλαδή, δε βρίσκουν άλλο λόγο ύπαρξης παρά μόνο της κατάληψη της εξουσίας. Επίσης αυτό υποδηλώνει και την αποϊδεολογικοποίηση της πολιτικής με την έννοια ότι δεν υπάρχουν τα διαφορετικά κοινωνικά συμφέροντα που μπορούν να εκφραστούν μέσα από τα κόμματα σήμερα.Ή ότι η σε μεγάλο βαθμό η ομοιογενοποίηση της κοινωνίας επιφέρει και την τάση για ενοποίηση της εξουσίας.
Με βάση αυτή την ανάγνωση των πραγμάτων οδηγούμαστε σε κάποια συμπεράσματα.
Πρώτο, το σύνταγμα ουσιαστικά έχει καταλυθεί από το 2003. Κάθε επίκληση του συντάγματος από τα κόμματα είναι υποκριτική.
Δεύτερο, οι σύγκρουσεις των ολιγαρχικών για νομή της εξουσίας και των συνεπακόλουθων προνομίων και πλούτου θα οξυνθούν, γιατί η εξουσία έγινε αυτοσκοπός των κομμάτων.Ή το νόημά τους είναι «εξουσία ή θάνατος».
Τρίτο, είναι αυτονόητο ότι όλα τα κόμματα έχουν ενδιαφέρον για τις βουλευτικές εκλογές, όχι για να διατυπώσουν και να διεκδικήσουν το κοινωνικό συμφέρον, αλλά αποκλειστικά για να «εξαργυρώσουν» αργότερα τη δύναμή τους στην κατάληψη της προεδρικής καρέκλας. Ή αντικρύζουν αποκλειστικά τις βουλευτικές εκλογές ως πρόκριμα για τις προεδρικές.
Τέταρτο, έχουν πάρει οριστικό διαζύγιο από την κοινωνία και αυτό πιστοποιείται ότι αδυνατούν να καταθέσουν κάποιο όραμα για το παρόν της ή το μέλλον της.
Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορεί κάποιος να παίρνει τα κόμματα στα σοβαρά, εκτός και αν αντικρύζει τα πράγματα με αφέλεια, με άγνοια ή με κριτήριο το ίδιον ή κομματικό συμφέρον. Και η βουλή και η κυβέρνηση στη διαμάχη τους για το Συνεταιρισμό επικαλούνται την ψήφο του λαού. Μην τους τη δώσετε. Αν μη τι άλλο, να δούμε τι θα επικαλούνται στη συνέχεια για να νομιμοποιούν τις αποφάσεις τους σε βάρος του λαού.
Φυσικά, και δεν θα έχουν πρόβλημα: γιατί όντας κληρονομικοί άρχοντες της μεσαιωνικής δεσποτείας , θα αναδείξουν το αληθινό τους πρόσωπο, το δεσποτικό τους πρόσωπο. Γιατί η ιδεολογία κάθε δεσποτίσκου είναι πάντοτε η ίδια: θεωρεί τον λαό αμαθή για να αποφασίζει.Γι αυτό και δε θέλουν να ρωτούν τον «αμαθή όχλο». Όντας αμαθής δεν ξέρει, λένε. Ο λαός για τους δεσπότες έχει μόνο ένα δικαίωμα, να μην έχει κανένα πολιτικό δικαίωμα: γι αυτό ακριβώς κάθε πέντε χρόνια τον υποχρεώνουν να τα εκχωρεί στην ολιγαρχική τάξη με «δημοκρατικές διαδικασίες», στην περίφημη «γιορτή της δημοκρατίας»!!! Αυτή η βαθιά πίστη των ολιγαρχικών διαπερνά και αριστερούς και δεξιούς και κεντρώους.
Υ.Γ.1 Είχαμε στην Κύπρο και οθωμανό σουλτάνο και άγγλο κυβερνήτη και κύπριο πρόεδρο. Ποια είναι η ομοιότητα/διαφορά τους – όχι με βάση την εθνοτική καταγωγή – αλλά σε συνάρτηση με τη σχέση κοινωνίας και πολιτικής.
Υ.Γ.2Και θέλουν να λύσουν και το κυπριακό με προεδρικό σύστημα!!! Και μάλιστα με οξυμένες συγκρούσεις κομματικές/ολιγαρχικές που εύκολα θα μπορούν να μετασχηματιστούν σε εθνοτικές. Όταν μάλιστα το κομματικό σύστημα περνά κρίση νομιμοποίησης στην κοινωνία. Και υπάρχουν και αφελείς ή άσχετοι που το υποστηρίζουν, γιατί θέλουν – λένε -λύση του κυπριακού!!!
Υ.Γ. 3 Το κυπριακό πρόβλημα – ως ενδοκοινοτική διαφορά -δεν έχει καμία σχέση με το γεγονός ότι εγκαθίδρυθηκε ένα δεσποτικό/μοναρχικό πολιτικό σύστημα, το προεδρικό. Φταίει μόνο το γεγονός ότι ο λαός δεν ψήφιζε ταυτόχρονα ελληνοκύπριο και τουρκοκύπριο δεσπότη!!!Αυτή είναι η πραγματική ιδεολογία των ολιγαρχικών στην Κύπρο σήμερα.
Υ.Γ.4 Με αυτή την προσέγγιση η κυπριακή κοινωνία αναμένεται να περάσει το στάδιο του εθνο-δεσποτισμού και να ενταχθεί στο στάδιο του προσωποπαγούς δεσποτισμού, με την κομματική αριστοκρατία να αποφασίζει στο παρασκήνιο!!! Σκέτος μεσαίωνας.
Υ.Γ.5 Όποιος είναι πολιτικά δούλος, θέλει απαραιτήτως και τον εξουσιαστή του.Γι αυτό και ψηφίστε τους!!!

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΝΙΤΣΕ

Ο φιλοσοφικός λόγος του Νίτσε δεν είναι κάτι που έχει τελειώσει , κάτι που έκλεισε το κύκλο του. Ο ίδιος είπε « θα γεννηθώ πολύ αργότερα από το θάνατο» μου. Άλλωστε ο φιλοσοφικός προβληματισμός όταν εδράζεται στα θεμελιώδη ερωτήματα της ζωής και του όντος ποτέ δεν γίνεται παρελθόν , αλλά ανήκει στο αιώνιο παρόν της αφυπνισμένης ανθρωπότητος , δηλαδή στο αιώνιο παρόν των ολίγων, των ελαχίστων.
Τελευταίως , διάφοροι , συντηρητικοί , θρησκολάγνοι , δογματικοί και λοιποί παροπιδοφόροι αναφέρονται στο Νίτσε και συγκεκριμένα αναμασούν ορισμένα γνωστά αποσπάσματα του. Δεν κατανοούν βέβαια ότι ο Νίτσε δεν συμβιβάζεται με τις υποκλινόμενες συνειδήσεις , με τις σκυφτές ζωές μπροστά στις παραστάσεις του εξουσιασμού και της υποτίμησης του ανθρώπου. Ο Νίτσε αξιοπεριφρόνητοι παροπιδοφόροι είναι ο χαλαστής των πεποιθήσεων σας , του υποταγμένου πολιτισμού σας , των θεμελίων της εξουσίας σας , των βεβαιοτήτων που αποτελούν τα κιγκλιδώματα της φυλακής σας. Ο Νίτσε είναι μια έκρηξη ελευθερίας, είναι ο χαλαστής των ειδώλων , είναι ο φιλόσοφος που τίναξε στον αέρα όλο εκείνο τον σκιώδη κόσμο των «αξιοσέβαστων» μεταφυσικών προτάσεων που ετέθησαν από ένα σύστημα τυραννίας πνευματικής , πολιτικής και οικονομικής και μπροστά τους όφειλε να υποκύπτει η ζωή και η συνείδηση και αντί να αναπτύσσεται μέσα στο περιβάλλον μιας πρωταρχικής ελευθερίας , να συστρέφεται , να χλομιάζει , να προσαρμόζεται στ6α δόγματα και στις δοσμένες αλήθειες του ολοκληρωτικού εξουσιασμού. ΣΥΝΕΧΕΙΑ>>>

Ελλάδα: H πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που δέχεται φυσικό αέριο από την Κασπία!

Η Ελλάδα και τα Αζερμπαϊτζάν πρόκειται να αναπτύξουν περαιτέρω τις σχέσεις τους ειδικά στον ενεργειακό τομέα αφού μέσω του σχεδίου του αγωγού ITGI (Interconnector Turket-Greece-Italy) η Ελλάδα πρόκειται να καταστεί ίσως ο πλέον σημαντικός ενεργειακός κόμβος στην νοτιοανατολική Ευρώπη αφού πρόκειται και για κράτος μέλος της ΕΕ. Ο υπουργός του Αζερμπαϊτζάν Ελμάρ Μαμμαντγιαροφ συναντήθηκε με τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών Δημήτρη Δρούτσα, κατά την επίσκεψη του Αζέρου επισήμου στην Αθήνα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των δύο υπουργών και οι δύο πλευρές αντιλαμβάνονται την σημασία του αγωγού ITGI ο οποίος πρόκειται να δώσει στην ΕΕ μία νέα διαδρομή φυσικού αερίου.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Δ. Δρούτσας υπογράμμισε πως ο εν λόγο αγωγός πρόκειται να καταστεί ακόμα ποιο σημαντικός αφού υπάρχουν σχέδια για την σύνδεσή του με τον υπό κατασκευή αγωγό GBI (Interconnector Greece-Bulgaria) με τον οποίο η Σόφια πρόκειται να αποκτήσει πρόσβαση σε φυσικό αε΄ριο το οποίο δεν θα προέρχεται από την Ρωσία.
Ποιο συγκεκριμένα ο Δ. Δρούτσας είπε «Οι Αζέροι φίλοι μας ξέρουν ότι η δέσμευση της χώρας μας για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, που θα συνδέσει το Αζερμπαϊτζάν με την Ιταλία μέσω της Τουρκίας, παραμένει ισχυρή. Ο ITGI είναι ένα ώριμο έργο και νομίζω ότι η ελκυστικότητά του ενισχύεται ακόμα περισσότερο και από την προοπτική που υπάρχει να διακλαδωθεί και με το σύστημα της Βουλγαρίας, τον λεγόμενο GBI.»
Από την πλευρά του ο Αζέρος υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός πως η Ελλάδα έχει μία αξιοσημείωτη πρωτιά η οποία δεν είναι άλλη από το γεγονός πως πρόκειται για την πρώτη χώρα της ΕΕ η οποία προμηθεύεται φυσικό αέριο από την Κασπία, διαμέσου μίας διαδρομής εκτός εκείνης της Ρωσίας.
«Το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν ήδη βρίσκεται στην ελληνική αγορά, σε ποσότητα 700 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και σε επίπεδο εταιρειών συζητάμε για αύξηση αυτών των ποσοτήτων. Η ελληνική αγορά φυσικού αερίου είναι πολύ σημαντική για μας διότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο από τη λεκάνη της Κασπίας. Και μετά, μέσω των συνομιλιών που έχω σήμερα και των διαπραγματεύσεων με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, τον κύριο Παπανδρέου, πιστεύω ότι εδώ υπάρχει ένα μεγάλο, μακρύ μέλλον.»
Είναι σαφές πως η χώρα μας θα διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να καταστεί ο πραγματικός ενεργειακός κόμβος της ΕΕ αναφορικά με την μεταφορά Ευρασιατικού φυσικού αερίου προς την Δύση. Η συγκεκριμένη πιθανότητα πρόκειται α γίνει πραγματικότητα μόλις υλοποιηθεί το σχέδιο του ITGI και φυσικά ο South Stream.


defencepoint

Ο φόβος των Κούρδων ενώνει Τουρκία, Ιράν, Συρία



Πληροφορίες από άκρως αξιόπιστες κουρδικές πηγές, που αναφέρονται σε συγκεκριμένη κοινή επιχείρηση των τουρκικών, ιρανικών και συριακών μυστικών υπηρεσιών εναντίον στελεχών των Κούρδων σης Βρυξέλλες, αποκαλύπτουν μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διάσταση των σχέσεων της Τουρκίας με τις χώρες αυτές, και κυρίως με το Ιράν.
Ταυτόχρονα, δίνουν μία ακόμη ένδειξη του μελλοντικού προσανατολισμού της Τουρκίας, ένα θέμα που αποτελεί τον κύριο προβληματισμό, τόσο των ΗΠΑ και της Ευρώπης όσο και άλλων χωρών που έχουν συμφέροντα στην περιοχή. Η στήλη, που θεωρεί ότι οι υπηρεσίες πληροφοριών κάθε χώρας αποτελούν βασική παράμετρο της συνολικής εθνικής ισχύος της, κρίνει σκόπιμη την αναφορά εδώ στη συγκεκριμένη επιχείρηση, διότι -εκτός των άλλων- αποτελεί και μία ακόμη ένδειξη των νέων προσανατολισμών της τουρκικής ΜΙΤ, η οποία, ως γνωστόν, αναπτύσσει ιδιαίτερη δραστηριότητα στη χώρα μας.

Η επιλογή των Βρυξελλών ως χώρου εκτελέσεως της εν λόγω επιχειρήσεως δεν είναι τυχαία. Και τούτο, διότι οι Βρυξέλλες αποτελούν τα τελευταία χρόνια την έδρα και το κέντρο συντονισμού της δράσεως των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών σε ολόκληρη την Ευρώπη, μετά τη μεταφορά τους από τη Γερμανία. Τούτο συνέβη, μετά τις αλλεπάλληλες προστριβές και επεισόδια μεταξύ των γερμανικών και τουρκικών Αρχών τη δεκαετία του 1990, από την ανεξέλεγκτη δράση της ΜΙΤ στη Γερμανία.
Τα επεισόδια αυτά, τα οποία οδήγησαν στην απέλαση δεκάδων Τούρκων πρακτόρων που δρούσαν εκεί με το κάλυμμα της διπλωματικής ιδιότητας, οδήγησαν τελικά τη ΜΙΤ στην απόφαση μεταφοράς στις Βρυξέλλες του κέντρου συντονισμού της δράσεως της στην Ευρώπη, τόσο λόγω του ιδιότυπου κενού εξουσίας που υπάρχει στο Βέλγιο (ανυπαρξία κυβερνήσεως μέχρι και σήμερα ακόμη) όσο και εκ του εν γένει χαλαρού και επιτρεπτικού πλαισίου που επικρατεί στη χώρα αυτή εκ της παρουσίας πλήθους ξένων στρατιωτικών, διπλωματικών και πολιτικών αξιωματούχων στη Βελγική πρωτεύουσα, η οποία είναι ταυτόχρονα έδρα του NATO και της Ε.Ε.
Δίκτυο
Το αποτέλεσμα της μεταφοράς αυτής είναι να υφίστανται σήμερα στις Βρυξέλλες περί τα 20 στελέχη της ΜΙΤ, με διπλωματικό δια­βατήριο, τα οποία χρησιμοποιούν ως έδρα τους τις πολυάριθμες στρατιωτικές και διπλωματικές αποστολές της Τουρκίας. Τα στελέχη αυτά, σύμφωνα με κουρδικές πηγές, έχουν αναλάβει να καθοδηγούν, αλλά και να ελέγχουν τους Τούρκους δημοσιογράφους που είναι διαπιστευμένοι σε διάφορους διεθνείς φορείς των Βρυξελλών, καθώς και τις δεκάδες των πολιτιστικών, εθνοτικών, κεμαλιστών, αθλητικών, ισλαμικών ενώσεων και συλλόγων, στους οποίους είναι οργανωμένοι οι 170.000 Τούρκοι υπήκοοι που ζουν στο Βέλγιο, όπως επίσης και τις εκατοντάδες των τζαμιών σε όλη τη χώρα. Κουρδικές πηγές εκτιμούν ότι στο έργο αυτό, πέραν των ανωτέρω 20 στελεχών, εμπλέκονται άλλοι 120-130 πράκτορες της ΜΙΤ, οι οποίοι εμφανίζονται ως στελέχη ή μέλη των οργανώσεων αυτών.
Παρά το τεράστιο δίκτυο της ΜΙΤ στις Βρυξέλλες, η Τουρκία δεν κατόρθωσε να εξουδετερώσει ή να θέ­σει υπό τον έλεγχο της την πολιτική δράση των Κούρδων, όπως προκύπτει εκ του γεγονότος ότι στις Βρυξέλλες έχει την έδρα το Kongra Gel (εξόριστο κουρδικό Κοινοβούλιο), το λίαν ενοχλητικό για την Άγκυρα κουρδική δορυφορικό κανάλι ROJ TV, καθώς και μία σειρά άλλων κουρδικών πολιτικών και διπλωματικών ομάδων, που αναπτύσσουν αξιόλογη δράση στο πλαίσιο του NATO, της Ε.Ε. κλπ. Η κατάσταση αυτή θα συνεχιζόταν κατά πάσα πιθανότητα έτσι, μέχρι που η Τουρκία άρχισε από τον περασμένο χρόνο να πραγματοποιεί μία ευδιάκριτη στροφή στις σχέσεις της με το Ιράν και τη Συρία, η οποία συνέπεσε χρονικά με την ανάληψη της ηγεσίας της ΜΙΤ από τον 42χρονο τότε Χακάν Φιντάν, πρόσωπο της απόλυτης εμπιστοσύνης του Ερντογάν (βλ. «ΚτΕ» 29-5-2010). Ο διορισμός του προκάλεσε τη δυσφορία των ΗΠΑ και άλλων νατοϊκών χωρών, ενώ ο υπουργός άμυνας του Ισραήλ Εχούντ Μπαρακ, αναφερόμενος στο θέμα τον Αύγουστο του 2010, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του και προσέθεσε ότι αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τη διαρροή απόρρητων πληροφοριών προς το Ιράν. Τελικά, απ’ ότι φαίνεται, ο Μπαρακ είχε δίκιο, γιατί την ίδια περίπου περίοδο πηγές των Κούρδων ανέφεραν ότι η ΜΙΤ είχε εγκαθιδρύσει σχέσεις στενής συνεργασίας με τις μυστικές υπηρεσίες του Ιράν και της Συρίας σε μία σειρά θεμάτων, μεταξύ των οποίων και το Κουρδικό.
Τον Δεκέμβριο του 2010, οι υπηρεσίες πληροφοριών των Κούρδων, οι οποίες έχουν καλές προσβάσεις και πληροφορίες για τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Τουρκίας, της Συρίας και του Ιράν, απέκτησαν πληροφορίες για μία κοινή επιχείρηση, που συμφώνησαν να εκτελέσουν οι μυστικές υπηρεσίες των χωρών αυτών. Η επιχείρηση αυτή, σύμφωνα με αξιόπιστες κουρδικές πηγές, αφορά τη δολοφονία των Ρεμζί Καρτάλ και Ζουμπεΐρ Αΐντάρ (αμφότεροι χρημάτισαν βουλευτές στην Τουρκία) και άλλων κορυφαίων πολιτικών στελεχών του κουρδικού κινήματος, που δρουν στην Ευρώπη, με έδρα τις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, οι υπηρεσίες πληροφοριών της Τουρκίας και του Ιράν ήταν αυτές που τελικώς σχεδίασαν την κοινή αυτή επιχείρηση, την οποία ανέθεσαν σε τέσσερις άνδρες, που ενημερώθηκαν για την αποστολή τους και εφοδιάστηκαν με τα σχετικά ταξιδιωτικά έγγραφα, θεωρήσεις.
Διαρροή.
Στα τέλη Δεκεμβρίου, οι πληροφορίες των Κούρδων για την επιχείρηση αυτή εδόθησαν στις υπηρεσίες πληροφοριών και ασφαλείας αρκετών ευρωπαϊκών χωρών, ενώ στις αντίστοιχες υπηρεσίες του Βελγίου παρεδόθη φάκελος με αδιάσειστα στοιχεία για την εν λόγω επιχείρηση. Παράλληλα με αυτό, οι Κούρδοι δήλωσαν στις βελγικές Αρχές ότι, σε περίπτωση που δολοφονηθεί στέλεχος του κινήματος τους στο Βέλγιο ή άλλο ευρωπαϊκό έδαφος, θα θεωρούν υπεύθυνες τις κυβερνήσεις του Βελγίου και άλλων ευρωπαϊκών και νατοϊκών χωρών, που συλλέγουν πληροφορίες για τη δράση των Κούρδων και τις μεταβιβάζουν στους Τούρκους, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι, από κοινού με τους Ιρανούς, να τις χρησιμοποιούν για την πραγματοποίηση εγκληματικών ενεργειών σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, πληροφορίες από απόλυτα έγκυρες πηγές ανάφεραν ότι για το θέμα αυτό ενδιαφέρθηκε το ίδιο το Συμβούλιο Ασφαλείας του βασιλέα του Βελγίου (σ.ο.: ελλείψει κυβερνήσεως;), το οποίο επικοινώνησε με τους Κούρδους υπευθύνους και ζήτησε περαιτέρω ενημέρωση για το θέμα, τονίζοντας ταυτόχρονα τη σοβαρότητα που έχει η υπόθεση αυτή για τον ανώτατο άρχοντα του Βελγίου.
Τρεις μόνο γενικές παρατηρήσεις από την υπόθεση αυτή. Κατ” αρχάς, έχουμε μία επιστροφή της Τουρκίας στις πρακτικές των δολοφονιών των «εχθρών της Τουρκίας», της δεκαετίας του 1990 (περίοδος δολοφονίας και του Κύπριου αγωνιστή Γεωργιάδη). Τούτο παρεδέχθη με δήλωση του, το φθινόπωρο του 1994, ο (τότε) αρχηγός του τουρκικού Γενικού Επιτελείου Ντογάν Ιχιουρές, ο οποίος ανέφερε ότι η Τουρκία είχε στείλει στο εξωτερικό 160 πράκτορες της ΜΙΤ, με αποστολή τη δολοφονία στελεχών του ΡΚΚ και των υποστηρικτών του στην Ευρώπη. Το ερώτημα εδώ βέβαια είναι γιατί, ενώ η Τουρκία το έπραττε αυτό μόνη της για δεκαετίες, τώρα συνεργάζεται για τον ίδιο σκοπό με τις μυστικές υπηρεσίες του Ιράν.
Αυτό που πρέπει να τονισθεί ακόμη είναι ότι η συνεργασία -και δη στενή- μεταξύ των υπηρεσιών πληροφοριών των δύο χωρών αποτελεί την πλέον αδιάψευστη απόδειξη μίας γενικότερης και σε βάθος συνεργασίας σε όλους σχεδόν τους τομείς. Μεταξύ αυτών και η παραβίασα από την Τουρκία του εμπάργκο προς το Ιράν, με τη συνεργασία τουρκικών κρατικών και ιδιωτικών εταιρειών με ιρανικό κρατικό οργανισμό που προμήθευε υλικό για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν (βλ. -ΚτΕ» 31 Δεκεμβρίου 2010). Το (δια ακριβώς έκανε η Τουρκία και στη δεκαετία του I960 με το Πακιστάν (μεσολάβηση και προμήθεια, από την κρατική πολεμική βιομηχανία ΜΚΕΚ, για λογαριασμό του Πακιστάν, υλικών που εκείνο δεν μπορούσε να αποκτήσει για το πυρηνικό του πρόγραμμα, με αντάλλαγμα πυρηνική τεχνολογία), με αποτέλεσμα να προκληθεί και τότε, αλλά και το 2010, αυστηρό διάβημα των ΗΠΑ προς την Τουρκία.
Τέλος, οι αλλαγές αυτές εμφανίζονται μερικούς μόνο μήνες από την ανάληψη της ηγεσίας της ΜΙΤ από τον Χακάν Φιντάν (βλ. «ΚτΕ» 30-5-2010), γεγονός που μπορεί να εκληφθεί και ως ένδειξη του «τρόπου γραφής» του στη διοίκηση της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών.

ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
ΠΗΓΗ