Ο εθνικισμός από τη φύση του προσδιορίζεται πάντοτε από την ταυτότητα του έθνους από το οποίο εκπηγάζει .Άρα εμείς οι έλληνες όταν αναφερόμαστε στον εθνικισμό εννοούμε τον ελληνικό εθνικισμό . Ο ελληνικός εθνικισμός δεν μπορεί να είναι απομίμηση κάποιου άλλου εθνικισμού όπως για παράδειγμα του Ιαπωνικού ή του Γερμανικού κοκ .Η ουσία του ελληνικού εθνικισμού , δηλαδή η ελληνικότητα δεν τίθεται μέσα από απομιμήσεις και ιδεολογικά δάνεια αλλά είναι η εκδηλωμένη και εκπεφρασμένη ελληνικότητα . Και λέγω εκδηλωμένη διότι το μη εκδηλωμένο ισοδυναμεί με το ανύπαρκτο . Δεν θεωρείται κάποιος εθνικιστής εν κρυπτώ .διότι απλούστατα ο εθνικισμός είναι εκδηλωμένη πραγματικότητα , δηλαδή δράση .
Ο ελληνικός εθνικισμός είναι με λίγα λόγια η εκδήλωση της ελληνικότητας μας που αποτελεί την βαθύτερη ουσία μας . Ποια είναι αυτή η ουσία που διαφέρει από κάθε άλλη εθνικότητα ; Η απάντηση δεν είναι απλή . Η απάντηση περί της ουσίας της εθνικότητας μας δίδεται μέσα από την ιστορία μας ενυπάρχει μέσα στην ελληνική ιστορία . Η ιστορία ως η περιπέτεια της ελληνικής φυλής μέσα στο χρόνο αλλά και ως ιστορία πολιτισμού .. Πότε χρονικά δημιουργήσαμε πολιτισμό , υπό ποίες εξωτερικές συνθήκες (πολιτειακές κλπ) μπόρεσε να εκφρασθεί η ελληνική φύση , το ελληνικό αίμα , το εν δυνάμει της ελληνικής γονιδιακής ταυτότητας ; Η απάντηση που προσωπικά δίνω σε αυτά τα ερωτήματα είναι ότι δημιουργήσαμε πολιτισμό σε συνθήκες σεβασμού της εσωτερικής ελευθερίας σε συνθήκες όπου η πραγματικότητα δεν ήταν δοσμένη από το κράτος ή τα θρησκευτικά δόγματα αλλά εκτεθειμένη στην ελεύθερη προσέγγιση και αναζήτηση . Αυτή η ελεύθερη στάση ενώπιον του πραγματικού που μετατρέπει τον κόσμο σε διάκοσμο του δρώντος υποκειμένου , συνιστά τον ουσιώδη ελληνικό τρόπο επί του οποίου ορθώθηκε με κάθε δικαίωμα αναθεώρησης και αναθέσμισης , το μεγαλόπνοο ελληνικό πολιτισμικό οικοδόμημα. Εάν αυτός ο τρόπος που είναι η εσωτερική ελευθερία και ο ορισμός του ανθρωπισμού εκλείψει τότε δεν έχουμε να κάνουμε με ελληνικό έθνος αλλά με αγέλη . Είμαι υπερήφανός που είμαι έλληνας διότι το έθνος μου ανέδειξε και διέσωσε και μεταλαμπάδευσε την εσωτερική ελευθερία δυνάμει της οποίας κτίζεται οτιδήποτε και γκρεμίζεται για να δώσει τη θέση του στο καινούριο .Αυτή την ελευθερία την συνάντησα στην αρχαία Ελλάδα να αποδίδει φιλοσοφία , επιστήμη , τέχνη , πολιτικά συστήματα ..Στην αρχαία Ελλάδα , και τον ελληνικό ανθρωπισμό έγκειται η ουσία του ελληνικού εθνικισμού .
Εάν έχουμε εσωτερική ελευθερία θα έχουμε και πολιτισμό , θα έχουμε και κράτος δικαίου και θα είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε το νόημα ενός ισχυρού κράτους που προφυλάττει τον ιερό χώρο της πατρίδος που δεν είναι απλά το άθροισμα των οικοπέδων μας αλλά ο χώρος όπου διαφυλάττεται και προάγεται η ελευθερία ενάντια στον σκοταδισμό και την βαρβαρότητα . Αυτής της κεντρικής αντίληψης της ελευθερίας η ιδεολογία της ΕΘΝΙΚΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ αποτελεί την κοινωνικο-πολιτική προέκταση . Η εθνικοδημοκρατική ιδεολογία δεν έχει καμία σχέση με συντήρηση πλανών , εξουσιαστικών και φατριαστικών συμφερόντων αλλά με την αναστήλωση του έλληνα ανθρώπου , εξερευνητή του σύμπαντος και δημιουργού .
Τούτο επιτάσσει , αναθεώρηση της παιδείας αλλά και του τρόπου που ο λαός παράγει την εξουσία του .ώστε η πολιτεία να είναι το καύχημα των ελευθέρων ελλήνων και όχι αυτό το σημερινό νομικό πλαίσιο που επιτρέπει την καταλήστευση του λαού από την ολιγαρχία του πλούτου .Η δίκαιη πολιτεία είναι το κάλλιστο περιβάλλον που επιτρέπει την ανάδυση των δημιουργικών ικανοτήτων του λαού .
Ας σταθούμε πάνω στην αρχή της ελευθερίας ως δημιουργικής εκδήλωσης του ελληνικού αίματος και τότε θα ανυψώσουμε και πάλι το έθνος μας στην ηγεμονική του θέση .
Λουκάς Γ. Σταύρου
Πρόεδρος ΕΔΗΚ
Ο ελληνικός εθνικισμός είναι με λίγα λόγια η εκδήλωση της ελληνικότητας μας που αποτελεί την βαθύτερη ουσία μας . Ποια είναι αυτή η ουσία που διαφέρει από κάθε άλλη εθνικότητα ; Η απάντηση δεν είναι απλή . Η απάντηση περί της ουσίας της εθνικότητας μας δίδεται μέσα από την ιστορία μας ενυπάρχει μέσα στην ελληνική ιστορία . Η ιστορία ως η περιπέτεια της ελληνικής φυλής μέσα στο χρόνο αλλά και ως ιστορία πολιτισμού .. Πότε χρονικά δημιουργήσαμε πολιτισμό , υπό ποίες εξωτερικές συνθήκες (πολιτειακές κλπ) μπόρεσε να εκφρασθεί η ελληνική φύση , το ελληνικό αίμα , το εν δυνάμει της ελληνικής γονιδιακής ταυτότητας ; Η απάντηση που προσωπικά δίνω σε αυτά τα ερωτήματα είναι ότι δημιουργήσαμε πολιτισμό σε συνθήκες σεβασμού της εσωτερικής ελευθερίας σε συνθήκες όπου η πραγματικότητα δεν ήταν δοσμένη από το κράτος ή τα θρησκευτικά δόγματα αλλά εκτεθειμένη στην ελεύθερη προσέγγιση και αναζήτηση . Αυτή η ελεύθερη στάση ενώπιον του πραγματικού που μετατρέπει τον κόσμο σε διάκοσμο του δρώντος υποκειμένου , συνιστά τον ουσιώδη ελληνικό τρόπο επί του οποίου ορθώθηκε με κάθε δικαίωμα αναθεώρησης και αναθέσμισης , το μεγαλόπνοο ελληνικό πολιτισμικό οικοδόμημα. Εάν αυτός ο τρόπος που είναι η εσωτερική ελευθερία και ο ορισμός του ανθρωπισμού εκλείψει τότε δεν έχουμε να κάνουμε με ελληνικό έθνος αλλά με αγέλη . Είμαι υπερήφανός που είμαι έλληνας διότι το έθνος μου ανέδειξε και διέσωσε και μεταλαμπάδευσε την εσωτερική ελευθερία δυνάμει της οποίας κτίζεται οτιδήποτε και γκρεμίζεται για να δώσει τη θέση του στο καινούριο .Αυτή την ελευθερία την συνάντησα στην αρχαία Ελλάδα να αποδίδει φιλοσοφία , επιστήμη , τέχνη , πολιτικά συστήματα ..Στην αρχαία Ελλάδα , και τον ελληνικό ανθρωπισμό έγκειται η ουσία του ελληνικού εθνικισμού .
Εάν έχουμε εσωτερική ελευθερία θα έχουμε και πολιτισμό , θα έχουμε και κράτος δικαίου και θα είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε το νόημα ενός ισχυρού κράτους που προφυλάττει τον ιερό χώρο της πατρίδος που δεν είναι απλά το άθροισμα των οικοπέδων μας αλλά ο χώρος όπου διαφυλάττεται και προάγεται η ελευθερία ενάντια στον σκοταδισμό και την βαρβαρότητα . Αυτής της κεντρικής αντίληψης της ελευθερίας η ιδεολογία της ΕΘΝΙΚΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ αποτελεί την κοινωνικο-πολιτική προέκταση . Η εθνικοδημοκρατική ιδεολογία δεν έχει καμία σχέση με συντήρηση πλανών , εξουσιαστικών και φατριαστικών συμφερόντων αλλά με την αναστήλωση του έλληνα ανθρώπου , εξερευνητή του σύμπαντος και δημιουργού .
Τούτο επιτάσσει , αναθεώρηση της παιδείας αλλά και του τρόπου που ο λαός παράγει την εξουσία του .ώστε η πολιτεία να είναι το καύχημα των ελευθέρων ελλήνων και όχι αυτό το σημερινό νομικό πλαίσιο που επιτρέπει την καταλήστευση του λαού από την ολιγαρχία του πλούτου .Η δίκαιη πολιτεία είναι το κάλλιστο περιβάλλον που επιτρέπει την ανάδυση των δημιουργικών ικανοτήτων του λαού .
Ας σταθούμε πάνω στην αρχή της ελευθερίας ως δημιουργικής εκδήλωσης του ελληνικού αίματος και τότε θα ανυψώσουμε και πάλι το έθνος μας στην ηγεμονική του θέση .
Λουκάς Γ. Σταύρου
Πρόεδρος ΕΔΗΚ