ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Η ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΙΟΔΟΤΩΝ


Καινούρια ορολογία προβάλλει τώρα το πολιτικό κατεστημένο .Δεν χρησιμοποιούμε πια , είπε ο κ. Χριστόφιας , τον όρο «συνιστώντα κράτη» αλλά τον όρο «ομοσπονδιακές μονάδες» . Ποια είναι η διαφορά , δεν καταλάβαμε . Άλλαξε σε κάτι το περιεχόμενο αυτών των όρων ; όχι βέβαια . Εκείνο που καταλάβαμε είναι ότι με τη νέα ορολογία έμεινε ικανοποιημένος και ο κ. Σιλλούρης του ΕΥΡΩΚΟ .Σημαντική εξέλιξη τούτη , προς την σύγκλιση απόψεων και την πολυπόθητη ενότητα του πολιτικού κατεστημένου ! Ένα άλλο στοιχείο που συμβάλλει σε αυτή την γενική ευθυμία του ενδοτικού κατεστημένου είναι το παράθυρο που άφησε ο κ. Χριστόφιας για απόσυρση της πρότασης για την εκ περιτροπής προεδρία . Το επιβεβαίωσε τούτο και ο πολλά γινώσκων πρόεδρος του ΔΗΚΟ κ. Καρογιάν , σε ομιλία του σε σύναξη των στελεχών του κόμματος του.

Αναμένεται λοιπόν να περάσει αυτή η μακρά περίοδος της στημένης αντιπαράθεσης και ένα πρωί να ηχήσουν ο καμπάνες της «εθνικής ενότητος» πάνω στη βάση της διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας με την οποία ας σημειωθεί συμφωνούν άπαντες προ αμνημονεύτων χρόνων .Κοντά στο πολιτικό κατεστημένο στέκεται βέβαια και η εκκλησία η οποία μάλιστα θα διατυμπανίζει την νίκη της, που με την κριτική που άσκησε στο κ. Χριστόφια πέτυχε την απόσυρση των απαράδεκτων προτάσεων που είχε καταθέσει στο τραπέζι των συνομιλιών . Η ώρα αυτή της καθολικής σύγκλισης των μειοδοτών , πλησιάζει . Αυτή θα είναι και η πιο δύσκολη ώρα του αγώνα ενάντια στην καθολική υποχώρηση . Καλούμε τις εθνικές λαϊκές δυνάμεις να ενισχύσουν τα οχυρά του Εθνικιστικού Δημοκρατικού Κόμματος και να ετοιμάζονται για τον μεγάλο αγώνα, την θυελλώδη επίθεση των εθνικών δυνάμεων ενάντια στην υποταγή και την τουρκοποίηση της Κύπρου .
Θάρθει μια στιγμή που όσοι δεν θα είναι μαζί μας θα είναι εναντίον μας .
ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΔΗΚ)
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ανησυχεί το ΔΝΤ και εστιάζει σε εννέα σημεία την πιθανή του αποτυχία στην Ελλάδα

Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε και υπογράφεται από τον Πολ Τόμσεν επισημαίνεται η ανάγκη μεταρρυθμίσεων για την ανταγωνιστικότητα, που σημαίνει πως θα "χτυπηθεί" ο ιδιωτικός υπάλληλος ο οποίος θα κληθεί να γνωρίσει δραστικές μειώσεις στις αποδοχές του προκειμένου να υπάρξει μικρότερο κόστος παραγωγής, το οποίο δεν επωμίζονται οι εργοδότες!!!
Μία σειρά από κινδύνους, εννέα στο σύνολό τους, κατά την εφαρμογή του τριετούς οικονομικού προγράμματος της Ελλάδας, εντοπίζει σε σχετική του έκθεση το ΔΝΤ, που δημοσιοποιήθηκε χθες. Σε αυτήν, που υπογράφεται και από τον κ. Πόλ Τόσμεν (επικεφαλής του κλιμακίου που είχε έρθει στην Ελλάδα για τις διαπραγματεύσεις ενόψει της συμφωνίας για την οικονομική βοήθεια), αναφέρεται ότι η δημοσιονομική προσαρμογή που αναμένεται να συντελεστεί είναι «εντυπωσιακή», ότι τα μέτρα που θα ληφθούν είναι «κοινωνικά επώδυνα» και ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί 1 με 2 χρόνια για να εγκαταστήσει και πάλι κλίμα εμπιστοσύνης στις αγορές, έτσι ώστε να ξαναδανειστεί μόνη της.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο ζήτημα της ανταγωνιστικότητας. Το ΔΝΤ θεωρεί ότι θα πρέπει να προωθηθούν μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα αυξήσουν την παραγωγικότητα της ελληνικής οικονομίας και κατ' επέκταση και την ανταγωνιστικότητά της. Για τον ιδιωτικό τομέα, αν και σημειώνεται πως δεν κόπηκαν ο 13ος και ο 14ος μισθός, γιατί θα υλοποιηθούν άλλες μεταρρυθμίσεις προς την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τονίζεται ότι το ΔΝΤ κρίνει ως απαραίτητη προϋπόθεση και τη μείωση του εργατικού κόστους προς την κατεύθυνση αυτή.
Το ΔΝΤ προχωρεί και σε σειρά προβλέψεων για την εξέλιξη των βασικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας την προσεχή 10ετία. Για το χρέος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 149% του ΑΕΠ το 2012 και το 2013, από 115% που ήταν πέρυσι, ενώ αν εξελιχθούν όλα όπως έχουν σχεδιαστεί, τότε θα μειωθεί στο 120% του ΑΕΠ το 2020. Το Ταμείο υπολογίζει πως πρωτογενές πλεόνασμα θα καταγραφεί το 2012 και θα είναι της τάξης του 1% του ΑΕΠ, ενώ θα φτάσει στο 6% το 2015. Επίσης, η ελληνική οικονομία θα επανέλθει σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης από το 2012 (1,1%), ο οποίος θα ανέλθει στο 2,7% το 2015. Μόνον με αυτά τα δεδομένα, εκτιμά το ΔΝΤ ότι το χρέος θα αποκλιμακωθεί από το 2014 και μετά.
Μάλιστα, στην έκθεσή του περιλαμβάνει και μία σειρά από διαφορετικά σενάρια, στα οποία αλλάζουν τα δεδομένα για την ελληνική οικονομία κατά περίπτωση. Σε όλα αυτά τα σενάρια, το δημόσιο χρέος κυμαίνεται μεταξύ του 80% του ΑΕΠ (το 2020) στην καλύτερη περίπτωση και του 176% του ΑΕΠ (το 2013), στην χειρότερη.
Σε ό, τι αφορά τους κινδύνους που έχει εντοπίσει το ΔΝΤ στην εκτέλεση του τριετούς οικονομικού προγράμματος από την Ελλάδα, αυτοί είναι 9 και έχουν να κάνουν με:

1. Την πιθανότητα η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας να μην είναι η προβλεπόμενη, αλλά ασθενέστερη.
Αυτή η "πιθανότητα" -που κατά πολλούς θεωρείται βεβαιότητα- πηγάζει από την ίδια την μορφή των "διαρθρωτικών μέτρων", που δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο, αφού οι αριθμοί "ομολογούν" αδυναμία δημιουργίας θετικών προσήμων ελλείψει ανάπτυξης... Οι αριθμοί λένε ξεκάθαρα πως μετά από 5 χρόνια κυριολεκτικής εξαθλίωσης των ελλήνων πολιτών, το χρέος της χώρας θα αυξηθεί περίπου κατά 40%!!! Δηλαδή, φαύλος κύκλος, ο οποίος απλά θα γεμίζει τις τσέπες "κάποιων"...

2. Το ενδεχόμενο να μην υπάρξει ισχυρή πολιτική βούληση από την κυβέρνηση και στήριξη από την κοινωνία στην εφαρμογή των μέτρων.
Το συγκεκριμένο ενδεχόμενο οι άνθρωποι του ΔΝΤ καθώς και της Ε.Ε. το θεωρούν βέβαιο, αφού σε καμία χώρα δεν έχουν εφαρμοστεί τα μέτρα που μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί από την "κυβέρνηση" του Γιώργου Παπανδρέου. Ένα ασταθές πολιτικό κλίμα "δένει" τα χέρια του ΔΝΤ που θα αντιμετωπίσει μεγάλες δυσκολίες στο να κατορθώσει να εξασφαλίσει (μέσω προγραμμάτων συνεχούς δανεισμού) την αποπληρωμή των "επενδυτών". Έτσι, αναμένεται κύμα πιέσεων προς την υπάρχουσα κυβέρνηση ώστε να προλάβουν να πάρουν υπογραφές για σειρά νέων δανείων, τα οποία -με πρωτοβουλία της κυβέρνησης Παπανδρέου- είναι ενυπόθηκα με εγγύηση εκτάσεων γης του ελληνικού δημοσίου...

3. Το να μην επιτευχθούν πρωτογενή πλεονάσματα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, όπως έχει προβλεφθεί.
Γνωρίζουν πολύ καλά οι άνθρωποι του ΔΝΤ πως τα "μέτρα" δεν πρόκειται να αποδώσουν. Γνωρίζουν πολύ καλά πως πρόκειται για μία πρώτη δέσμη μέτρων, τα οποία φροντίζουν στην μερική αποπληρωμή υποχρεώσεων, αλλά στην πραγματικότητα σφυγμομετρούν τις διαθέσεις των ελλήνων πολιτών. Η βεβαιότητα μη επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε νέες δέσμες μέτρων, εξουθενωτικές και κατά πολύ περισσότερο σκληρές, τις οποίες θα κληθούν να πληρώσουν με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο οι έλληνες πολίτες. Οι μέχρι σήμερα "προβλέψεις" ήταν απλά ένα "πέπλο ομίχλης" για να γίνει αποδεκτή αρχικά ή είσοδος του ΔΝΤ στη χώρα, προκειμένου στη συνέχεια να επιδοθούν οι "ειδικοί" στην γνωστή τους μέθοδο της λεηλασίας του εθνικού πλούτου...

4. Το ότι μπορεί η επάνοδος της Ελλάδας στις αγορές από το 2012 και μετά να μην είναι τόσο ομαλή όσο έχει εκτιμηθεί.
Είναι αδύνατον να υπάρξει ομαλή επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Μόνον εάν η χώρα αρχίσει να αποπληρώνει τις υποχρεώσεις της στους δανειστές της, αυξάνοντας ταυτόχρονα την παραγωγή και τις εξαγωγές της, δηλαδή εάν οι αγορές βεβαιωθούν πως η οικονομία αποκτά φυσιολογικά και σταθερά έσοδα, τότε μόνο θα καταστεί δυνατή μία επιφυλακτική επιστροφή της χώρας στους διεθνείς δανειστές. Ειδάλλως, όπως και προβλέπεται, η Ελλάδα θα είναι αναγκασμένη να παραμείνει εκτός αγορών και να "επιχορηγείται" με υψηλότατους τόκους, από το ΔΝΤ και να αποπληρώνει με παραχώρηση - εκποίηση ελληνικής γης ή πλουτοπαραγωγικών τομέων της ίδιας της χώρας...

5. Την έλλειψη της δυνατότητας υποτίμησης του νομίσματος για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα.
Στο σημείο αυτό γίνεται μία undergrοund "πρόταση" για αποχώρηση από το ευρώ, προκειμένου να υπάρξει εθνικό νόμισμα -με ό,ποια αποτελέσματα στην εσωτερική αγορά και στους πολίτες, αφού θα υπάρξει κύμα υποτιμήσεων της αξίας του νέου νομίσματος ενώ την ίδια στιγμή οι τιμές των αγαθών στις αγορές θα εκτινάσσονται στα ύψη δημιουργώντας μία αποπνικτική ατμόσφαιρα που δεν θα εμπνέει κανέναν επενδυτή- το οποίο θα μπορεί να τυπώνει ελεύθερα σε ακατάσχετες ποσότητες η ελληνική κυβέρνηση... Η "μπηχτή" αυτή ίσως να αποτελεί και μία "διευκόλυνση" προς την Ε.Ε. η οποία πολύ θα ήθελε να δει την Ελλάδα να αποχωρεί με δική της βούληση (αφού δεν μπορεί να γίνει με διαφορετικό τρόπο)

6. Το ενδεχόμενο να επηρεαστούν αρνητικά τα έσοδα από τη μείωση των μισθών και από την ύφεση.
Η μείωση των κρατικών εσόδων είναι επίσης δεδομένη, αφού η αύξηση φόρων και η μείωση των μισθών, με ταυτόχρονη έκρηξη της ανεργίας, βεβαιώνουν την αποτυχία των σημερινών, αλλά και των αυριανών μέτρων. Οι αριθμοί είναι απογοητευτικά αρνητικοί προς την κατεύθυνση κάποιας πορείας σε ένα διέξοδο (που μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται) και σε μία μεσοπρόθεσμα χρονικά λύση.

7. Την πιθανότητα οι τράπεζες να χρειαστούν περισσότερη στήριξη, που θα οδηγήσει σε νέα αύξηση του δημόσιου χρέους.
Το σημείο αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και ίσως θα πρέπει να βρεθεί κάποια στιγμή κάποιος οικονομολόγος (και όχι δημοσιογράφος) που να εξηγήσει επαρκώς για ποιούς λόγους θα πρέπει να χρεωθούν οι έλληνες πολίτες προκειμένου να στηρίξουν κάποιες ιδιωτικές τράπεζες!!! Πέρα από το "παράδοξο" της οικονομικής στήριξης των τραπεζών, υπάρχει και το ακατάληπτο προς τους πολίτες γεγονός, να καλούνται να στηρίξουν εκείνους που επί σειρά δεκαετιών παρανομούν εις βάρος του με υψηλότατα επιτόκια δανεισμού που δεν υφίστανται πουθενά αλλού στην Ευρώπη... Καλούνται δηλαδή οι πολίτες να στηρίξουν οικονομικά εκείνους που τους "πίνουν το αίμα" και εκείνους που πιθανότατα αύριο ίσως να τους πάρουν το σπίτι, επειδή θα έχουν μείνει άνεργοι από τα "μέτρα" της κυβέρνησης...

8. Τα προβληματικά στατιστικά στοιχεία, για τα οποία παρά τις προσπάθειες βελτίωσής τους παραμένει αμφίβολη η αξιοπιστία τους.
Η σαφέστατη αμφισβήτηση της ειλικρίνειας της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου από τους ανθρώπους του ΔΝΤ ίσως να σημαίνουν και την έναρξη μίας νέας κατάστασης πραγμάτων που επιθυμούν να δημιουργήσουν στην πολιτική σκηνή της χώρας. Κατ' άλλους, ίσως να είναι το εισιτήριο προσφοράς εξόδου, για τον ίδιο τον Γιώργο τον Παπανδρέου... Η συνεχής αμφισβήτηση, όμως, δεν φέρνει κανένα θετικό αποτέλεσμα, τουναντίον μάλιστα, προοιωνίζει την αποτυχία της εφαρμοζόμενης πολιτικής στην οικονομία. Με απλά λόγια, οι άνθρωποι του ΔΝΤ ρίχνουν το άλλοθι, για να ισχυριστούν αργότερα πως η "εγχείρηση" απέτυχε επειδή δεν τους δόθηκαν -και τους αποκρύπτονταν- τα πραγματικά προβληματικά στοιχεία του "ασθενούς".

9. Το ότι η συνεργασία ΔΝΤ με Ε. Ε. - ΕΚΤ μπορεί να φέρει κάποιες περιπλοκές.
Οι περιπλοκές ανάμεσα σε ΔΝΤ και ΕΕ ήταν αναμενόμενες, αφού το ΔΝΤ ενδιαφέρεται μόνο για αριθμούς, ενώ η Ε.Ε. ενδιαφέρεται -έστω και ελάχιστα- για την κοινωνική πλευρά του έργου της. Η αποτυχία της Ε.Ε. στην περίπτωση της Ελλάδας ίσως και να σημάνει το τέλος της ύπαρξής της, αφού δεν μπόρεσε να αντιληφθεί(;) και να ενεργήσει σε "καλές ταχύτητες" έτσι ώστε να αποφύγει το πρόβλημα αυτό καθεαυτό. Οι περιπλοκές στην συνεργασία, επίσης θεωρούνται δεδομένες, αφού η Ε.Ε. σε καμία περίπτωση δεν θα ανεχθεί την πλήρη συνεργασία και απόδοση στοιχείων στο ΔΝΤ. Μην ξεχνάμε πως την πρώτη φορά που ακούστηκε η πιθανή συμμετοχή του ΔΝΤ στην Ελλάδα, ο πρόεδρος της ΕΚΤ "έβγαλε σπυράκια" και αντέδρασε πολύ άσχημα για την είσοδο του (αμερικανικού, μην γελιόμαστε) μηχανισμού του ΔΝΤ μέσα σε μία ευρωπαϊκή χώρα, μέσα στην ίδια την ευρωζώνη.



ΠΗΓΗ:Ας μιλήσουμε επιτέλους!

ΕΕ και ΝΑΤΟ αναζητούν κοινό μέλλον


Του Steven Erlanger
The New York Times


Μια ασυνήθιστη προσπάθεια του ΝΑΤΟ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυβερνήσεων και ερευνητικών εταιρειών να ζητήσουν από την κοινή γνώμη να καταθέσει, μέσω Διαδικτύου, ιδέες για το μέλλον μιας πολιτικής ασφάλειας στη Δύση, κατέληξε σε μια σειρά προτάσεων αφενός προς το ΝΑΤΟ να αναπτύξει έναν πολιτικό βραχίονα και προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει τις δικές της υπηρεσίες πληροφοριών.

Η συζήτηση, με την ονομασία Online Security Jam 2010, συγκέντρωσε περίπου 3.800 ανθρώπους με ειδικότητα ή ενδιαφέρον σε διατλαντικά ζητήματα ασφαλείας από 124 χώρες, οι οποίοι συμμετείχαν για περισσότερες από πέντε ημέρες τον Φεβρουάριο σε διαβούλευση, υπό την καθοδήγηση αξιωματούχων και ειδικών στην Ευρώπη, τη Ρωσία, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι προτάσεις τους θα παρουσιαστούν λεπτομερώς ενώπιον του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ, Άντερς Φογκ Ρασμούσεν και της Κάθριν Άστον, της εντεταλμένης της Ε.Ε. για την εξωτερική πολιτική και την άμυνα. Το ΝΑΤΟ και η Ε.Ε. προετοιμάζουν τις νέες κατευθυντήριες γραμμές για το μέλλον τους: μια νέα στρατηγική ιδέα το ΝΑΤΟ κι ένα προσχέδιο για το 2020 η Ένωση.

Το ΝΑΤΟ επεξεργάζεται αυτή τη νέα στρατηγική ιδέα, ώστε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη σύνοδο κορυφής του Νοεμβρίου, στη Λισσαβώνα. Η νέα στρατηγική φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την κεντρική αποστολή της Συμμαχίας και ειδικότερα την ιδέα της συλλογικής άμυνας. Παράλληλα, θα πρέπει να λάβει υπόψη τις νέες προκλήσεις της τρομοκρατίας, των διαδικτυακών επιθέσεων, της εξάπλωσης των πυρηνικών και την εμπειρία του ΝΑΤΟ από τους πολέμους στη Σερβία, το Κόσοβο και το Αφγανιστάν.

Η πρώην υπουργός Εξωτερικών Μαντλίν Ολμπράιτ είναι επικεφαλής μιας ομάδας ειδικών για την επεξεργασία ενός σχεδίου της νέας στρατηγικής ιδέας για λογαριασμό του κ. Ρασμούσεν, ο οποίος και θα μεταφέρει τις προτάσεις στα κράτη-μέλη προς διαβούλευση.

Παράλληλα, ο πρώην πρωθυπουργός της Ισπανίας Φελίπε Γκονζάλεθ επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την Ευρωπαϊκή Ένωση του 2020. Οι Ευρωπαίοι αναπτύσσουν τη δική τους διπλωματική και στρατιωτική δραστηριότητα παράλληλα με εκείνη του ΝΑΤΟ και το πώς θα συνεργαστούν είναι ένα ευαίσθητο και κρίσιμο ζήτημα. Η διαδικτυακή συζήτηση επικεντρώθηκε στους τρόπους, με τους οποίους το ΝΑΤΟ και η Ε.Ε. θα μπορούσαν να συνεργαστούν αποτελεσματικότερα με γνώμονα τη συλλογική ασφάλεια σ’ έναν πιο περίπλοκο, μετα-ψυχροπολεμικό κόσμο.

Μεταξύ άλλων προτείνεται, ΝΑΤΟ και Ε.Ε. να αναπτύξουν αμοιβαίες συμφωνίες βοήθειας με άλλα κράτη και κυρίως τη Ρωσία, σε περίπτωση περιβαλλοντικών ή μεγάλης έκτασης τρομοκρατικών επιθέσεων. Άλλες ιδέες περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Αμυντικής Ακαδημίας για την εκπαίδευση του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού της Ε.Ε., βελτίωση της διπλωματίας ώστε να μειωθεί η απόσταση που αισθάνονται πολλοί Ευρωπαίοι από τους θεσμούς της Ένωσης, τη δημιουργία ενός καταλόγου σπάνιων φυσικών πόρων στην Ευρώπη, που θα τους προστατεύει κι ένα διεθνές ταμείο αντιμετώπισης κρίσεων.
ΠΗΓΗ:Geopolitics-GR

Η ΑΝΤΙΔΙΚΙΑ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


Η εκκλησία δια στόματος του αρχιεπισκόπου δηλώνει επίμονα ότι πληρώνει κανονικά τους φόρους προς το κράτος και ότι δεν οφείλει τίποτα . Αυτή είναι η μια πλευρά του θέματος . Η άλλη πλευρά είναι αυτή της γενικής ελέγκτριας του κράτους και του γενικού εισαγγελέα που ισχυρίζονται ακριβώς τα αντίθετα . Η τρίτη πλευρά είμαστε εμείς οι πολίτες που μένουμε απορημένοι από τις άκρως αντίθετες θέσεις . Ποιος λέει την αλήθεια στο λαό ; Μήπως ψεύδεται ο γενικός εισαγγελέας και η γενική ελέγκτρια ; Πρέπει να δοθεί σε μας μια ξεκάθαρη απάντηση και εφόσον ζούμε σε πολιτεία ευνομούμενη , έτσι τουλάχιστο φανταζόμαστε , το ζήτημα πρέπει να οδηγηθεί στα δικαστήρια . Εκεί νομίζουμε ότι μπορεί να ξεκαθαριστεί το όλο θέμα. 

Η απορία μας όμως δεν στέκει μόνο στην αντιδικία εκκλησίας και κράτους αλλά προχωρά πάρα πέρα . Και ερωτούμε :Εφόσον η εκκλησία έχει τόσες περιουσίες και επιχειρήσεις , εφόσον εκτός αυτών είναι και χρηματοπιστωτής του λαού με τεράστια έσοδα , εν πολλοίς ανεξέλεγκτα ( διότι αν ήσαν όλα υπό έλεγχο , δεν θα προέκυπτε η αντιδικία εκκλησίας και κράτους ) τότε εμείς γιατί να πληρώνουμε από τους φόρους μας τα στελέχη αυτής της τεράστιας επιχείρησης που λέγεται εκκλησία ;
Από την στιγμή που η εκκλησία εξέρχεται των θρησκευτικών της ορίων και μπαίνει στο χώρο των επιχειρήσεων, λειτουργώντας μάλιστα ανταγωνιστικά προς τους πολίτες , προς την οικονομία των πολιτών , από τη στιγμή που εισχωρεί επίσης στο χώρο της πολιτικής , θέλοντας να δώσει τις δικές της κατευθύνσεις και έχοντας στο ιστορικό της την προδοσία της Ζυρίχης , είναι λογικό και αναγκαίο να δέχεται την κριτική της κοινωνίας . Μιας κοινωνίας που οφείλει να υπερασπίσει τις ελευθερίες της , αντιτιθέμενη σε αυτή τη τεράστια μηχανή που τείνει να επισκιάσει τα πάντα με τον συσσωρευμένο πλούτο που διαθέτει .
Σε κάθε ιστορική περίοδο που η εκκλησία επεχείρησε επέκταση των δραστηριοτήτων της πέραν των θρησκευτικών της ορίων , η κοινωνία στερήθηκε και αυτής της ελευθερίας της . Ο σκοταδιστικός μεσαίωνας , δυτικός και βυζαντινός , ήταν το αποτέλεσμα αυτής της υπέρβασης των ορίων των εκκλησιών .Το δε ρεύμα της αναγέννησης δεν ήταν τίποτα άλλο από τον αγώνα της κοινωνίας να απωθήσει στο χώρο της την εκκλησία και να ανακτήσει την ελευθερία της .Ας προσέξουμε λοιπόν την προσπάθεια της εκκλησίας να επισκιάσει εκ νέου την κοινωνία .Αυτός ο οικονομικός γίγαντας και χρηματοπιστωτής μας , που τείνει να καταπνίξει την οικονομία των πολιτών θα εκβράσει από τα έγκατα του μύρια δεινά . Αν ο λαός χάσει την οικονομική του αυτοδυναμία είναι βέβαιο πως μια μέρα θα χάσει και την ελευθερία του στη σκέψη και τη δημιουργία . Πρέπει να δώσουμε αγώνες για την δημιουργία μιας ισχυρής λαϊκής οικονομίας , μιας οικονομίας της κοινωνίας , υπό τη στήριξη ενός εθνικού λαϊκού κράτους .
ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΔΗΚ)
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Η Κομισιόν επιχειρεί να βάλει "χαλινάρια" στα hedge funds


Του Γιάννη Αγγέλη 
Ρυθμίσεις για τον έλεγχο της επενδυτικής λειτουργίας των hedge funds ετοιμάζει η Ευρώπη. Η πίεση στην κατεύθυνση αυτή γίνεται μεγαλύτερη μετά την απόφαση της ΕΚΤ να ανοίξει τη διαδικασία αγοράς κρατικών ομολόγων χαμηλής αξιολόγησης και να στηρίξει το πακέτο των 750 δισ. ευρώ για την αντιμετώπιση της κρίσης δημόσιου χρέους στην ευρωζώνη.

Ο αρμόδιος επίτροπος της Κομισιόν Μισέλ Μπαρνιέ είχε τριήμερη συνεργασία με τις αμερικανικές αρχές για τα βήματα που δρομολογούνται στην κατεύθυνση αυτή και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Μετά την συνάντησή του με τον Αμερικανό «υπουργό» οικονομικών κ. Τίμοθι Γκάϊντερ ανακοίνωσε ότι τα hedge Funds που δουλεύουν στην Ευρώπη θα πρέπει να τηρούν ορισμένους όρους που να αποκλείουν την δυνατότητα κερδοσκοπικής δραστηριότητας.

Στις κινήσεις του κ. Μπαρνιέ η μεγαλύτερη αντίρρηση προέρχεται από την Μ. Βρετανία η οποία δεν φαίνεται έτοιμη να δεχθεί περιορισμούς οι οποίοι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απόσυρση των μεγάλων επενδυτικών τραπεζών και Funds από το City.

Από την πλευρά των ΗΠΑ ο κ. Τίμοθι Γκάϊντερ ζήτησε τα μέτρα να είναι αμοιβαίας αποδοχής και να μη έχουν «προστατευτικό» χαρακτήρα απέναντι στις αμερικάνικες επιχειρήσεις...

Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι στην ευρωζώνη η επιστροφή στο περιβάλλον της νομισματικής χαλάρωσης μετά τις αποφάσεις της ΕΚΤ και η διατήρηση των επιτοκίων σε πολύ χαμηλά επίπεδα διαμορφώνει συνθήκες ευνοϊκές για ανάπτυξη δραστηριότητας των κερδοσκοπικών hedge funds, όπως απέδειξαν οι τελευταίες εμπειρίες.

Για τον λόγο αυτό έχουν δρομολογηθεί «ρυθμίσεις» οι οποίες έχουν στόχο τον έλεγχο της δραστηριότητας των Hedge Funds και κυρίως εκείνων οι οποίοι έχουν εγκατασταθεί για τα καλά στην ευρωπαϊκή αγορά συναλλάγματος και έχουν βάλει στόχο την περαιτέρω διολίσθηση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ευρώ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΖΑΡΙΑ


Με έκδηλη ανησυχία αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός την επίσκεψη στην Αθήνα του Τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. 
του Γ. ΔΕΛΑΣΤΙΚ 

Κανείς δεν προσδοκά απολύτως τίποτα θετικό από την επίσκεψη αυτή, η οποία πραγματοποιείται σε εξαιρετικά ακατάλληλη για την Ελλάδα συγκυρία, η οποία πολλαπλασιάζει εις βάρος της χώρας μας την ούτως ή άλλως συντριπτική γεωπολιτική υπεροχή της Τουρκίας.

Επιπροσθέτως, είναι έκδηλος ο φόβος ότι ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος έχει περιέλθει σε δεινή θέση πολιτικής απομόνωσης εξαιτίας των απαράδεκτων μέτρων οικονομικής εξουθένωσης των Ελλήνων που υλοποιεί κατ' εντολήν του ΔΝΤ και της ΕΕ, ενδέχεται να προσπαθήσει να προχωρήσει σε εντυπωσιοθηρικές κινήσεις με την Τουρκία προκειμένου να πετύχει έναν αντιπερισπασμό απόσπασης της προσοχής της κοινής γνώμης από την ολέθρια οικονομική πολιτική. Το πρόσθετο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αθήνα αυτή την εποχή έγκειται στο ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου είναι εξαιρετικά αποδυναμωμένη πολιτικά και ως εκ τούτου δεν είναι κατά κανέναν τρόπο σε θέση να διαπραγματευθεί σοβαρά με την Τουρκία, έχοντας τουλάχιστον κάποιες θεωρητικές ελπίδες επίτευξης ανεκτών συμβιβαστικών ρυθμίσεων σε επιμέρους θέματα. Θεμελιώδης προϋπόθεση για να μπορέσει μια κυβέρνηση να διαπραγματευθεί σοβαρά ζητήματα με μια εχθρική χώρα, όπως είναι στην περίπτωσή μας η Τουρκία, είναι να υφίσταται τουλάχιστον άρρηκτη ενότητα κυβέρνησης και λαού, ο οποίος να στηρίζει την κυβέρνησή του.


Η προϋπόθεση αυτή δεν υφίσταται σήμερα. Αντιθέτως, η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού τάσσεται αυτή τη στιγμή εναντίον της κυβέρνησης εξαιτίας των πλέον αντεργατικών μέτρων στην ιστορία της χώρας μας, που προωθεί ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου. Ακόμη και σε επίπεδο πολιτικών δυνάμεων, κανένα κόμμα πλην του ΛΑΟΣ δεν συμπαραστέκεται στον πρωθυπουργό στα οικονομικά (συν την Ντόρα Μπακογιάννη), πράγμα που ελάχιστα βοηθά στη διεύρυνση της λαϊκής απήχησης της πολιτικής του Γ. Παπανδρέου. Δεύτερη θεμελιώδης προϋπόθεση για μια διεθνή διαπραγμάτευση είναι το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κύρος της χώρας στο διεθνές σκηνικό και η σφυρηλάτηση πάνω στη βάση αυτή ενός ισχυρού πλέγματος διεθνών συμμαχιών. Και εδώ όμως η κατάσταση είναι τραγική. Μετά την υπαγωγή της Ελλάδας στο καθεστώς επικυριαρχίας του ΔΝΤ και της ΕΕ, η χώρα μας αντιμετωπίζεται δικαίως ως άθλιο προτεκτοράτο που προκαλεί την περιφρόνηση και τον οίκτο των δυνητικών συμμάχων μας στον ευρωπαϊκό χώρο και πρωτίστως της Γερμανίας και της Γαλλίας, οι οποίες για τους δικούς τους λόγους ίσως να ήθελαν να ασκήσουν κάποιες πιέσεις επί της Τουρκίας.

Υπό άλλες συνθήκες, η στάση της Ανγκελα Μέρκελ και του Νικολά Σαρκοζί απέναντι στην Αγκυρα ίσως να μπορούσε να αξιοποιηθεί για να ασκήσει μια θετική επίδραση στην αναζήτηση ελληνοτουρκικών διευθετήσεων δευτερεύουσας σημασίας, αλλά ακόμη και αυτό σήμερα είναι εκτός συζήτησης αφού το διεθνές κύρος της Ελλάδας έχει βυθιστεί στο ναδίρ. Με τους κυβερνητικούς βουλευτές να κρύβονται και να μην τολμούν ούτε καν να εμφανιστούν σε εκδηλώσεις όπου συμμετέχει κόσμος εξαιτίας του φόβου ταπεινωτικής αποδοκιμασίας τους, αλλά και με το κύρος του πολιτικού κόσμου συνολικά να έχει υποστεί πρωτοφανή για τα μεταπολιτευτικά χρόνια απαξίωση, όπως έδειξε η στάση δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών έξω από τη Βουλή πριν από μία εβδομάδα, είναι εξόφθαλμο ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου είναι σε πλήρη αδυναμία αυτή τη στιγμή να διαπραγματευθεί με τον Ερντογάν. Προσδοκία του ελληνικού λαού κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι να... μη γίνει απολύτως τίποτα κατά την επίσκεψη του Τούρκου πρωθυπουργού, ώστε αυτή να ολοκληρωθεί χωρίς απώλειες για την Ελλάδα.
 
Αγκυρα Εκμετάλλευση της ευκαιρίας 
Επικίνδυνη θεωρείται η επίσκεψη Ερντογάν από εκείνο το τμήμα του ελληνικού λαού που έχει ακόμη τη διάθεση να ασχολείται με τα κορυφαία θέματα της εξωτερικής πολιτικής παρά τον οικονομικό καταποντισμό της χώρας μας. Είναι απολύτως φυσιολογικό ο Τούρκος πρωθυπουργός να επιχειρήσει να αξιοποιήσει την πλήρη αποδυνάμωση της κυβέρνησης Παπανδρέου στον οικονομικό, πολιτικό και διεθνή τομέα προκειμένου να αποσπάσει υποχωρήσεις του Γ. Παπανδρέου σε θέματα που ενδιαφέρουν την Αγκυρα και προωθούν τις μονομερείς διεκδικήσεις της στο Αιγαίο. Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι η πλειονότητα των Ελλήνων δεν έχει εμπιστοσύνη ότι ο Γ. Παπανδρέου έχει την ισχύ και τη θέληση να αποκρούσει τα τουρκικά σχέδια.

ΠΗΓΗ:ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ