ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

ΚΡΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΣΤΡΑΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΝΕΙΟ ΚΥΡΙΕ ΚΟΥΤΣΟΥ


"Απομάκρυνση από τον στόχο της διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας και ..καλλιέργεια πολιτικής κουλτούρας προς την ορθόδοξη ομοσπονδία" ζητά τώρα ο Νίκος Κουτσού.Τι εννοεί με τον νέο αυτό όρο ο κ. Κουτσού δεν ξεκαθαρίζει .Εκείνο που είναι ξεκάθαρο στη δήλωση του κ. Κουτσού είναι η αποδοχή της αποστρατικοποίησης.
Τούτο σημαίνει πως όποιο και να είναι το περιεχόμενο της ορθόδοξης ομοσπονδίας θα στηθεί πάνω στην άρνηση και κατάργηση του δικαιώματος της Κυπριακής Δημοκρατίας και του κυπριακού ελληνισμού να διαθέτει στρατό , αμυντικές σχέσεις με την Ε.Ε και με την Ελλάδα.
Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης θα είναι ολέθριες . Αρκεί μόνο να εξετάσουμε δύο παραμέτρους.
Πρώτη παράμετρος: εκμηδενίζουμε τη δυνατότητα κυριαρχίας και άμυνας μας στην εδαφική μας επικράτεια σε περίπτωση οιασδήποτε ξένης επιβουλής και κυρίως "ειρηνικής" εισβολής και προέλασης τούρκων εποίκων . Αδυναμία αποτροπής οιασδήποτε προσπάθειας ανατροπής της τάξης και επικράτησης του χάους.
Δεύτερη παράμετρος : Μηδενική δυνατότητα άσκησης κυριαρχίας στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) η οποία προσελκύει το ενδιαφέρον όλων για τον φυσικό της πλούτο. Χωρίς στρατιωτική ισχύ και υπεροχή στη περιοχή θα αναγκαστούμε εάν πρώτα αντιμετωπίσουμε επιτυχώς τη διάλυση του πολιτικο-κοινωνικού σώματος , να καταφύγουμε στην υποστήριξη άλλων δυνάμεων που δεν θα είναι άλλοι απο τους άγγλους και τους Εβραίους δεδομένης της οριστικής απομάκρυνσης της Ελλάδος απο τη περιοχή.
Συνεπώς η ανάλυση των συνθηκών που εισάγει η αποστρατικοποίηση ως και των ολεθρίων εξελίξεων που εγκυμονούν αυτές οι συνθήκες μας αποκαλύπτουν πως πίσω απο την ιδέα της αποστρατικοποίησης βρίσκονται οι αγγλοσιωνιστικές δυνάμεις. Εκείνο που ζητούν απο το πολιτικό κατεστημένο της Ζυρίχης που πίνει το αίμα της καρδιάς μας απο το 1960 μέχρι σήμερα , είναι να ενεργήσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να απομακρυνθεί μια για πάντα απο την περιοχή η Ελλάδα και να εξαφανιστούν τα ίχνη της παρουσίας της απο τα ιερά αιματοποτισμένα χώματα της Κύπρου μας. Θέλουν να καταργήσουν το στρατό μας και μαζί με αυτό κάθε δυνατότητα σφυρηλάτησης άρρηκτων σχέσεων με την Ελλάδα μας, για να μετατρέψουν τη γη μας σε πορνείο των άγγλων, των τούρκων και των Εβραίων.Εκεί μας οδηγούν οι στείρες και απεχθείς προτάσεις σας κύριε Κουτσού.
Σε όλο το συρφετό των ανθελλήνων που βάλθηκε να διώξει την Ελλάδα απο τα χώματα μας και να μας ρίξει στην αιώνια δυστυχία της υποταγής, απαντούμε πως η Κύπρος είναι ελληνική και απαιτούμε ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΟ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΚΥΠΡΟΥ
ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΔΗΚ)
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

«Αποφασίζομεν και διατάσσομεν…» Χουντική κατάργηση εισαγωγικών εξετάσεων στην ΕΠΑΘ!!

Συνελήφθη ο ανθέλληνας που έκαψε την ελληνική σημαία στην Κύπρο


Οι αστυνομικές αρχές της Κύπρου συνέλαβαν τονοπαδό της Ομόνοιας που έβαλε φωτιά στηνελληνική σημαία κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης με τον ΑΠΟΕΛ. Γνώριμος στην αστυνομία ο δράστης ως «Μαχαλεπάρης». 

Ο «εμπρηστής» είναι γνωστός στην αστυνομία και έχει απασχολήσει αρκετές φορές στο παρελθόν και τους κυβερνητικούς ιατρούς. Άμεσες ήταν οι κινητοποιήσεις και από την πλευρά της διοίκησης της Ομόνοιας που απαγόρευσε για πάντα την είσοδο στο γήπεδο στον συγκεκριμένο οπαδό. Πρόκειται για άνδρα που είναι γνωστός ως «Μαχαλεπάρης»!

Νέα νομισματική τάξη ζητάει ο Σαρκοζί


Ο γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, ο οποίος θα αναλάβει από τον Νοέμβριο την προεδρία της Ομάδος G20 ζήτησε «μία νέα νομισματική τάξη», κατά την εναρκτήρια ημέρα της συνόδου Ευρώπης -Ασίας, στην οποία επικράτησαν οι εμπορικές αντιδικίες.
«Ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι νομισματικές ανισορροπίες δημιουργούν κινδύνους για όλες τις οικονομίες», προειδοποίησε ο Σαρκοζί καστά την ομιλία του στους συμμετέχοντες στη σύνοδο του Asem.
«Σήμερα, στα 2010, δεν υπάρχει έναν μόνο σημείο στον κόσμο, όπου θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τα νομισματικά ζητήματα. Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, ο καθένας-και δικαίως-πασχίζει να διατηρήσει την κυριαρχία του, αλλά όλοι μας ζούμε στον 21ο αιώνα χωρίς μία νομισματική τάξη», τόνισε.
Για τον γάλλο πρόεδρο, «το θέμα του καθορισμού μίας νέας νομισματικής τάξης τίθεται σαφώς».
Καθ' ήν στιγμή, η «G7 δεν νομιμοποιείται πλέον» να μιλά για τα νομισματικά ζητήματα, η Κίνα, η οποία δεν συμμετέχει σε αυτήν «πού μιλά εκείνη για τα νομισματικά; Μήπως κάθε περιοχή του κόσμου θα πρέπει να αρχίσει να συγκεντρώνει αποθέματα για να αποφύγει την κρίση; Αυτά είναι θέματα που θα πρέπει να προσπαθήσουμε να λύσουμε», τόνισε.
Το ζήτημα της νέας νομισματικής τάξης θα είναι μία από τις προτεραιότητες που έχει θέσει η γαλλική προεδρία της G20.
Ο Σαρκοζί αναφέρθηκε στην ομιλία του και στις υπόλοιπες προτεραιότητες της προεδρίας, που αναλαμβάνει από τις 12 Νοεμβρίου: η ρύθμιση των τιμών στις πρώτες ύλες και η νέα παγκόσμια οικονομική διακυβέρνηση, ιδίως ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση του ΔΝΤ, που αποτελεί ένα από τα πιο επείγοντα αιτήματα των αναδυόμενων οικονομιών, και «η αλλαγή των μεθόδων προετοιμασίας των διεθνών συνόδων».

ΠΗΓΗ

Σταλινικού τύπου προπαγάνδα από τον Χριστόφια


  • Tου Σταύρου Λυγερού
Δεν πρόκειται για άτυχη στιγμή. Ο Δημήτρης Χριστόφιας εννοούσε αυτό που είπε ενώπιον Αμερικανών εμπειρογνωμόνων για διεθνείς σχέσεις. Αντανακλά όχι κάποια τακτική σκοπιμότητα, αλλά τη στρατηγική του για το Κυπριακό. Γι’ αυτό και δεν προέβη σε διορθωτική δήλωση. Καθένας, βεβαίως, δικαιούται να έχει τις απόψεις του. Κανείς, όμως, δεν δικαιούται να κατακρεουργεί την πραγματικότητα για να υπηρετήσει το ιδεολόγημά του.
Από τη δεκαετία 1950, οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν διαπράξει βαρύτατα πολιτικά σφάλματα στο Κυπριακό. Δυστυχώς, για την ΑΚΕΛική ηγεσία, όμως, η Ελλάδα δεν εισέβαλε ποτέ στην Κύπρο. Ο Γεώργιος Παπανδρέου έστειλε την ελληνική μεραρχία στη Μεγαλόνησο σε συμφωνία με τη νόμιμη κυβέρνηση Μακαρίου και για να αποτρέψει τουρκική εισβολή. Το ενδεχόμενο εισβολής δεν ήταν θεωρητικό. Υπενθυμίζουμε ότι στην κρίση του 1964, η εισβολή ματαιώθηκε όταν ο πρόεδρος Τζόνσον απείλησε ευθέως την Αγκυρα.
Το δικτατορικό καθεστώς διέπραξε εθνικό έγκλημα σε βάρος του κυπριακού Ελληνισμού σε δύο δόσεις: απέσυρε την ελληνική μεραρχία και μερικά χρόνια αργότερα, με το πραξικόπημα, έδωσε την αφορμή στους Τούρκους να εισβάλουν. Το έγκλημα διεπράχθη από μη νομιμοποιημένη δημοκρατικά ελληνική κυβέρνηση και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρεωθεί στην Ελλάδα, νοούμενη ως συντεταγμένη πολιτεία του ελληνικού λαού. Ακόμα όμως κι αν κάποιος ταυτίσει αυθαιρέτως τη δικτατορία με την Ελλάδα και πάλι δεν μπορεί να μιλήσει για εισβολή της Ελλάδας.
Ο Χριστόφιας γνωρίζει την πραγματικότητα. Τη διαστρέφει, όμως, για να καλλιεργήσει το ιδεολόγημα της κυπριακής ταυτότητας. Προϋπόθεση γι’ αυτό, όμως, είναι η «αποελληνοποίηση» των Ελληνοκυπρίων. Γι’ αυτό μίλησε για εισβολή της Ελλάδας, γι’ αυτό εξαφανίζει τις ελληνικές σημαίες, γι’ αυτό προσπαθεί να «αποελληνοποιήσει» τα ελληνοκυπριακά εκπαιδευτικά προγράμματα.
Οι εθνικές ταυτότητες, όμως, είναι κάτι πολύ πιο βαθύ και ουσιαστικό από πολιτικές κατασκευές για να ακυρώνονται από έναν πρόεδρο. Γαλουχημένος στα νάματα του σταλινικού βολονταρισμού, ο Χριστόφιας νομίζει ότι η εθνική συνείδηση είναι μολυβιά για να τη σβήσει με τη γόμα της εξουσίας. Κι όλα αυτά, όταν έχει απέναντί του τον τουρκικό στρατό κατοχής, το τουρκοκυπριακό ψευδοκράτος του φανατικού εθνικιστή Ντερβίς Ερογλου και το πλήθος των Τούρκων εποίκων. Πώς τα αντιμετωπίζει; Αφήνει να εννοηθεί πως η λύση πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα τουρκικά στρατηγικά συμφέροντα!
Αλλοτε, η «αγάπη» του ΑΚΕΛ για τους Τουρκοκύπριους «αδελφούς», υπαγορευόταν από τον κομμουνιστικό διεθνισμό. Σήμερα, υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό από σκοπιμότητα. Μια λύση τύπου Ανάν, θα μετέτρεπε το ΑΚΕΛ σε κυρίαρχη πολιτική δύναμη, αφού θα εισέπραττε τη μεγάλη πλειοψηφία των τουρκοκυπριακών ψήφων, που σύμφωνα με το Σύνταγμα πρέπει να δίνονται σε ελληνοκυπριακά κόμματα. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό. Ο άλλοτε φανατικός κομμουνιστής Χριστόφιας έχει συνειδητοποιήσει ότι μόνο εάν συνεχίσει να ευθυγραμμίζεται με τα γεωπολιτικά συμφέροντα των Αγγλοαμερικανών, θα παραμείνει «αγαπημένο παιδί» τους.

H αδυναμία της Ευρώπης γίνεται η ισχύς της Κίνας


  • Τα οικονομικά ένθετα των γερμανικών εφημερίδων αναφέρονται στις επενδύσεις, στις οποίες προχωρά η Κίνα στην Ελλάδα
Στη Süddeutsche Zeitung το σχετικό άρθρο έχει τον τίτλο «Η νέα αγάπη της Κίνας». Στον υπότιτλο διαβάζουμε: «Το Πεκίνο εκμεταλλεύεται την οικονομική κρίση για να "βάλει" πόδι στην Ελλάδα. Με ένα επενδυτικό πρόγραμμα 3,6 δις ευρώ θέλει να στηρίξει έλληνες εφοπλιστές για να ναυπηγήσουν πλοία στην Κίνα». Στη συνέχεια το άρθρο αναφέρεται σε όλες τις λεπτομέρειες των επαφών του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν στην Αθήνα και επισημαίνει ότι εκτός από τις επενδύσεις σε ελληνικά ομόλογα ή στην εκμετάλλευση του Πειραιά οι Κινέζοι δείχνουν ενδιαφέρον ακόμα και για τον υπερχρεωμένο Οργανισμό Ελληνικών Σιδηροδρόμων.
Ο Κινέζος πρωθυπουργός Γουέν ΖιαμπάοΓια το ίδιο θέμα η συντάκτης του άρθρου Κριστιάνε Σλέτσερ δημοσιεύει και σχόλιο. Ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα: «Η νέα αγάπη του Πεκίνου προς την Αθήνα δεν έχει σχέση με κάποιο πνεύμα αγαθοεργίας. Έλληνες εφοπλιστές καλούνται να αγοράσουν με κινεζικά κεφάλαια όσο το δυνατόν περισσότερα κινεζικά πλοία-κοντέινερ, τα οποία αργότερα θα μεταφέρουν κινεζικά προϊόντα μέσω ελληνικών λιμανιών (που θα ανήκουν στο κινεζικό δημόσιο) στην Ευρώπη. Για την Κίνα η επένδυση αυτή διακρίνεται από την ίδια συνέπεια όπως και οι επενδύσεις της στην Αφρική. Ο Κινέζος πρωθυπουργός εκμεταλλεύθηκε την επίσκεψή του στην Αθήνα για να στείλει μήνυμα στους Ευρωπαίους ότι σε περίπτωση ανάγκης η χώρα του δεν είναι σε θέση να βοηθήσει μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Με τον τρόπο αυτό η αδυναμία της Ευρώπης γίνεται η ισχύς της Κίνας. Και η Αθήνα είναι μόνο η αρχή", καταλήγει το σχόλιο.

Σαράντος Καργάκος: «Δεν διαπρέπουν οι απόγονοι του Λεωνίδα αλλά του Εφιάλτη και του Νενέκου»


  • «Για το τίποτε δεν έχω να πω τίποτε. Αυτό το τίποτε συγκροτείται από κάποια κομματικά ή οικογενειακά φέουδα. Αλλά, όταν μοιράζεις το τίποτε, εισπράττεις ένα τίποτε. Έχουμε μια τιποτένια πολιτική, διότι εξαιτίας κυρίως του τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού εκμαυλισμού εδώ και καιρό συγκροτούμε ένα σύνολο χαυνοπολιτών, δηλαδή κεχηναίων και χασκόντων πολιτών». Αυτά δηλώνει ο γνωστός ιστορικός, φιλόλογος και συγγραφέας κ. Σαράντος Καργάκος, χειμαρρώδης στο λόγο του και κατασταλαγμένος στις σκέψεις του. Λάτρης του πολυτονικού συστήματος και της αρχαίας γλώσσας, ενώ οι απαντήσεις που δίνει είναι γραμμένες στο πολυτονικό, όπως όλα τα βιβλία και τα άρθρα του.
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ελληνικής κοινωνίας σήμερα, ποια είναι η προσωπικότητά της και οι αρχές οι οποίες τη διέπουν; Εκτιμάτε ότι η ελληνική κοινωνία δεν έχει πρόσωπο;

«Το μόνο δροσερό που αισθάνθηκα τον τελευταίο καιρό ήσαν οι πρώτες σταγόνες της βροχής, που, όταν έγιναν βροχή, καθάρισαν κάπως τον εξωτερικό μας ρύπο. Για ποια ελληνική κοινωνία μιλάτε; Αυτό το πληθυσμιακό αμάρευμα (=κατακάθι) δεν είναι κοινωνία , είναι α-κοινωνία. Με ποιον ή με τι κοινωνούμε; Το τι είμαστε, το έχει προσδιορίσει προφητικά και χλευαστικά ο Ηράκλειτος: «Σάρμα εική κεχυμένον ο κάλλιστος κόσμος μας» (=Σκουπίδια άτακτα χυμένα ο ωραιότατος κόσμος μας)! Στο μόνο που διακρινόμαστε είναι η παραγωγή και η έκθεση σκουπιδιών. Δημιουργούμε – όντας σκουπίδια της ιστορίας – τον «Πολιτισμό των Σκουπιδιών». Ας μη μιλάμε πια για πρόσωπο. Όπως συχνά έχω γράψει, είμαστε μια απρόσωπη έκφραση προσωπικότητας. Δεν έχουμε πρόσωπο και γι’ αυτό, όπως έλεγε ο λαός, όταν ήταν λαός κι όχι πολτός, «δεν βλέπουμε Θεού... πρόσωπο»!

- Δομικοί κοινωνικοί θεσμοί της χώρας μας όπως φερ΄ ειπείν η παιδεία, η πολιτεία, η δικαιοσύνη, η εκκλησία και άλλα απαξιώνονται τόσο πολύ από τους ίδιους τους πολίτες... Μήπως αυτό είναι επικίνδυνο;

“Οι θεσμοί, για να είναι θεσμοί, πρέπει να είναι δεσμοί, όχι με την έννοια της αλυσίδας. Πρέπει να μας δένουν με κάτι (π.χ. με μια πίστη σε μια αξία) αναμεταξύ μας. Οι θεσμοί έχουν παραλύσει. Έχουν αυτοδιαλυθεί. Ουσιαστικά οι φορείς τους έχουν αυτοπαραιτηθεί. Η παρουσία τους είναι προσχηματική και... μισθολογική. Ένα παράδειγμα: η τήρηση των νόμων στην Ελλάδα είναι προαιρετική. Ποιος μεγάλος κλέφτης μπήκε φυλακή; Κι αν μπήκε, σε πόσο χρόνο βγήκε; Ασφαλώς κι είναι επικίνδυνη η απαξίωση των θεσμών εκ μέρους των πολιτών. Αλλά κατά πόσον οι κατά ταυτότητα Έλληνες είναι πολίτες; Είναι ιδιώτες και, όπως, εννοούσε τη λέξη ο Περικλής και όπως εννοούν τη λέξη idiot οι ξένοι. Δεν έχουμε αίσθημα πατρίδας, για να έχουμε σοβαρούς θεσμούς και σοβαρή πίστη στους θεσμούς. Τα όρια της πατρίδας μου είναι τα όρια της... τσέπης μου”.

- Τι έχετε να πείτε για την απαξίωση της πολιτικής και των εκπροσώπων της;

“Για το τίποτε δεν έχω να πω τίποτε. Αυτό το τίποτε συγκροτείται από κάποια κομματικά ή οικογενειακά φέουδα. Αλλά, όταν μοιράζεις το τίποτε, εισπράττεις ένα τίποτε. Έχουμε μια τιποτένια πολιτική, διότι εξαιτίας κυρίως του τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού εκμαυλισμού εδώ και καιρό συγκροτούμε ένα σύνολο χαυνοπολιτών, δηλαδή κεχηναίων και χασκόντων πολιτών”.

- Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας μας, το οποίο θα μπορούσε ίσως να θεωρηθεί η βασική αιτία της γενικότερης και κοινώς αναγνωριζόμενης κοινωνικής παθογένειας σήμερα και ποια η προτεινόμενη λύση του;

“Υπό άλλες συνθήκες θα σας έλεγα ότι είναι η «απαιδία», όπως τη λέγει ο Πολύβιος. Η υπογεννητικότητα. Διότι οι αρχοντοχωριάτες (με δανεικά παρακαλώ!) κατά ταυτότητα Έλληνες προτιμούν ν’ ανατρέφουν σκυλιά και όχι παιδιά. Αν ήμουν υποκριτής θα σας έλεγα ότι είναι η φερόμενη (έτσι δε λέμε τώρα;) οικονομική κρίση. Αλλά μια κρίση δεν κάνει κακό. Η ακρισία, που μας έδερνε τόσον καιρό, ήταν το μεγάλο κακό. Η κρίση μπορεί να μας κάνει καλό: να «μάσουμε» όχι μόνο τα λεφτά αλλά κυρίως τα... μυαλά μας. Την μόνη λύση που εδώ και δύο χρόνια προτείνω με την αρθρογραφία μου είναι η προτροπή του Σεπτιμίου Σεβήρου: Laboremus (=ας εργαζόμαστε) και όχι το... ξαπλαρέμους”.

- Προσφέρεται σήμερα παιδεία από το κράτος; Ή προσφέρεται κακοπαιδεία, υποπαιδεία και υπνοπαιδεία;

“Δεν υπάρχει κράτος, υπάρχει ακράτεια. Το φερόμενο ως κράτος είναι ένας φορομπηχτικός μηχανισμός κι ένας τεράστιος εσμός παρασίτων. Συνεπώς, αυτό που προσφέρεται σαν παιδεία είναι μια παρασιτική λειτουργία. Τους τίτλους «κακοπαιδεία», «υποπαιδεία», «υπνοπαιδεία» χρησιμοποιώ εδώ και μια τριακονταετία. Τα βιβλία μου «Αλαλία» και «Αλεξία» και το πρόσφατα εκδοθέν από τον «Αρμό», «Ελληνική παιδεία: Ένας νεκρός με... μέλλον», ξέρω ότι ενόχλησαν πολλούς. Αλλά αυτό νομίζω ότι είναι η αποστολή του πνευματικού ανθρώπου: να γίνεται σωκρατικός οίστρος, έστω κι αν το βραβείο με το οποίο θα τιμηθεί είναι το... κώνειον!”.

- Πως πρέπει να σταθεί η Ελλάδα απέναντι στην πρόκληση της εποχής μας; Πως μπορεί να παίξει κάποιο ρόλο;

“Η Ελλάς, ως έννοια πνευματική και ηθική, ναι, οι φερόμενοι τώρα ως Έλληνες όχι. Εκτός πια κι αν επιτραπεί στην Ελλάδα να επιστρέψει στον τόπο της. Το να λες πως είσαι Έλληνας σήμερα στην Ελλάδα κάνει κακό στην υγεία και στη σταδιοδρομία. Δεν διαπρέπουν οι απόγονοι του Λεωνίδα αλλά του Εφιάλτη και του Νενέκου. Ωστόσο, η ανθρωπότητα που διαρκώς βουλιάζει μέσα στο τέλμα μιας προόδου που δίνει την αίσθηση και το άρωμα του βόθρου, θα αισθανθεί κάποια στιγμή την ανάγκη μιας υγιούς αναπνοής. Όπως τα χρόνια της Αναγεννήσεως (αλλά και μετά) ιδανικό πρότυπο έγινε ο Έλληνας Άνθρωπος, το ίδιο θα συμβεί και στα προσεχή χρόνια. Θα ξαναρχίσει διεθνώς (στην Κίνα άρχισε πυρετωδώς) η σπουδή της αρχαίας μας γλώσσας, που, όπως έγραψε παλιά ο Wilhelm Schultze, είναι «η ανώτερη εκδήλωση του ανθρώπινου γλωσσοπλαστικού δαιμονίου» (Höchste Manifestation des sprachbildendem Menschengreistes). Τότε υπάρχει ελπίδα να υψωθεί και τούτος ο ασπόνδυλος, σαν μαλάκιο λαός, σε έθνος. Διότι, όπως σωστά λένε οι Γερμανοί, που μας φόρεσαν το καπίστρι της «Τρόικας», το έθνος είναι η γλώσσα (“Die Nation ist die Sprache”). Η κατάπτωσή μας άρχισε από την κατάπτωση της γλώσσας μας. Έτσι εγίναμε, όπως λέει ο Μακρυγιάννης, «παλιόψαθα των Εθνών». Αλλ’ αν θαύματα γίνονταν και στο παρελθόν, γιατί να μη γίνουν και στο μέλλον; Οι πραγματικά θρησκεύοντες προσδοκούν «ανάστασιν νεκρών». Εγώ, πιο ολιγαρκής, προσδοκώ την ανάσταση του φιλοτίμου μας. Κι αν είναι να πεθαίνουμε, να πεθαίνουμε για ένα φιλότιμο... Άμποτες!”.

Stiglitz: "Το πείραμα αποτυγχάνει"


  • Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος διπλής ύφεσης λόγω της λιτότητας
Το «κύμα λιτότητας» που διαπερνά τη Γηραιά Ήπειρο ενδέχεται να προκαλέσει και νέο κύμα ύφεσης, προειδοποιεί ο νομπελίστας οικονομολόγος κ.Joseph Stiglitz, εκτιμώντας μάλιστα ότι διακυβεύεται το μέλλον του ευρώ.
Σε αποσπάσματα της αναθεωρημένης έκδοσης του βιβλίου του «Ελεύθερη Πτώση» (Freefall) που δημοσιεύονται από τη «Sunday Telegraph», ο νομπελίστας οικονομολόγος εκτιμά ότι η Ισπανία ενδέχεται να είναι ο επόμενος στόχος των κερδοσκοπικών κεφαλαίων.
«Η ανησυχία είναι πως υπάρχει ένα κύμα λιτότητας που διέπει την Ευρώπη και το οποίο αγγίζει ακόμη και τα παράλια των ΗΠΑ», υποστηρίζει και συμπληρώνει: «Καθώς τόσο πολλές χώρες μειώνουν τις δαπάνες πρόωρα, η διεθνής συνολική ζήτηση θα είναι χαμηλότερη και η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί, οδηγώντας ίσως και σε διπλή ύφεση».
«Οι ΗΠΑ μπορεί να προκάλεσαν την παγκόσμια ύφεση, αλλά η Ευρώπη τώρα απαντά με το ίδιο νόμισμα», καταλήγει.
Στα αποσπάσματα του βιβλίου του που δημοσιεύονται, χαρακτηρίζει το ευρώ «πείραμα το οποίο ενδεχομένως τώρα να αποτυγχάνει» και προειδοποιεί πως χωρίς «σημαντική θεσμική αναδιάρθρωση» ενδεχομένως να είναι προτιμότερο για τα μέλη της ευρωζώνης να εγκαταλείψουν την ΟΝΕ.
«Είναι ίσως προτιμότερο να παραδεχτεί κανείς την αποτυχία του και να προχωρήσει, από το να πληρώνει υψηλό τίμημα ανεργίας και ανθρώπινου πόνου», καταλήγει ο κ. Stiglitz.