Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό!
Είναι λογικό στην «Ευρωπαϊκή» χώρα με το όνομα Ελλάδα όπου ηπαραγωγικότητα έχει πέσει κάτω και από την αφρικανική Μποτσουάνα, να ενδημούν φαινόμενα τύπου Θάλειας Δραγώνα. Όμως, ποια πολιτική διαστροφή στον ψυχισμό του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέουεπιβάλει τη διατήρηση της κυρίας αυτής στη θέση της Ειδικής Γραμματέως Παιδείας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης; Επειδή δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε τα σενάρια περί ελληνοτουρκικών γραμματίων και κρυφών συμφωνιών, που τώρα σιγά σιγά υλοποιούνται, θα προτιμήσουμε να ερμηνεύσουμε τη στάση αυτή του Έλληνα πρωθυπουργού με κάποιο παιδικό ψυχολογικό του τραύμα.
Η Θάλεια Δραγώνα, λοιπόν, με εγκύκλιό της (αρ. πρωτ. 95403/30-07-2010), ενάμιση μόλις μήνα πριν την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ), αποφάσισε με ένα διάτρητο και αστείο σκεπτικό, να ακυρώσει τις εισαγωγικές εξετάσεις που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο, αφήνοντας έκπληκτους τους υποψηφίους (στη συντριπτική τους πλειοψηφία Πομάκους) και τους γονείς τους…Πρόκειται, ουσιαστικά, για απόφαση που οδηγεί στο κλείσιμο της ΕΠΑΘ με τη σημερινή της μορφή και την είσοδό της σε ένα δρόμο χωρίς πυξίδα…
Η χουντικής αισθητικής απόφασή της, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις μεταξύ των οποίων και των γονέων, οι οποίοι οργανώνονται για να καταφύγουν μαζικά στα διοικητικά δικαστήρια (κατά της απόφασης). Αλλά, και ο πρώην διευθυντής της ΕΠΑΘ κ. Άλλιος αντέδρασε με ανοιχτή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, όπου ξεσκεπάζει τα παραποιημένα και ψευδή επιχειρήματα της Θάλειας Δραγώνα.
Δημοσιεύουμε παρακάτω αποσπάσματα της ανοιχτής επιστολής του κ.Άλλιου και επιφυλασσόμεθα να επανέλθουμε στο θέμα της διαχειρίστριας, στο πρόσφατο παρελθόν, πολλών εκατομμυρίων ευρώ,Θάλειας Δραγώνα (μετά της συνοδοιπόρου της Άννας Φραγκουδάκη):«Κύριε πρωθυπουργέ, η ανωτέρω οδηγία (της Θ. Δραγώνα) είναι αντιφατική, άκαιρη, έωλη αποσπασματική, αντιπαιδαγωγική και κοινωνικά ανάλγητη… στα τέλη Μαίου 2010 έγινε η προκήρυξη εισαγωγικών εξετάσεων για 20 φοιτητές στην ΕΠΑΘ κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος…ενημερώθηκαν εγκαίρως οι ενδιαφερόμενοι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, έρχεται τώρα η «οδηγία» αυτή, στις 30 Ιουλίου 2010…πριν τις εξετάσεις να ακυρώσει βίαια και αναιτιολόγητα την κινηθείσα διαδικασία… τέτοιου είδους αλλαγές στην εκπαίδευση απαιτούν ένα βάθος χρόνου, τουλάχιστον δύο με τρία ακαδημαϊκά έτη…το επιχείρημα ότι θα προστεθούν άλλοι 20 φοιτητές στους 220 περίπου αδιόριστους αποφοίτους της ΕΠΑΘ είναι ανακριβές…ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα του Συντονιστικού Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης…από τους 187 έχουν ήδη εργαστεί οι 125. Συνεπώς, είναι ψευδοπρόβλημα η αδιοριστία των αποφοίτων της ΕΠΑΘ. Μετ ην ίδια λογική σε μια σειρά από σχολές των ΑΕΙ θα έπρεπε να μην πραγματοποιούνται χρόνια τώρα εισαγωγικές εξετάσεις, αφού οι περισσότεροι απόφοιτοί τους δεν διορίζονται στην δημόσια εκπαίδευση…Η οδηγία δεν εντάσσεται σε μια ολοκληρωμένη πρόταση για τη μετεξέλιξη ή αντικατάσταση της ΕΠΑΘ…είναι αντιπαιδαγωγική και κοινωνικά ανάλγητη…να ματαιώσει το όνειρο των νέων και των οικογενειών τους τόσο βίαια και απότομα ενάμιση μήνα πριν τις εξετάσεις…ως πρώην εκπαιδευτικό στέλεχος και Διευθυντής της ΕΠΑΘ από το 2003 έως το 2008, δέχομαι πολλά τηλεφωνήματα για το άδικο της απόφασης…άλλοι που δεν συμπλήρωσαν φέτος ούτε το μηχανογραφικό της ποσόστωσης του 0,5% για τα ΑΕΙ, γιατί είχαν μόνο στόχο την επιτυχία στην ΕΠΑΘ.Είναι να απορεί κανείς, αν μια τέτοια οδηγία προήλθε μετά από εισήγηση ακαδημαϊκού δασκάλου ή επιβλήθηκε εκ των άνω, μετά από πρόταση τεχνοκρατών του Υπουργείου Παιδείας που δεν έχουν σχέση με την παιδαγωγική, την ψυχολογία…και δεν γνωρίζουν τις επιπτώσεις που θα επιφέρει…κύριε πρωθυπουργέ σας παρακαλούμε να παρέμβετε…».
Η Θάλεια Δραγώνα κατά την εκτίμησή μας, εμφανίστηκε βασιλικότερη του βασιλέως, καθώς ήλπιζε ότι η απόφασή της αυτή θα δικαίωνε το όνειρο δεκαετιών του Τουρκικού εθνικισμού να κλείσει η «μισητή»ΕΠΑΘ. Ήλπιζε ότι, θα έπαιρνε τον έπαινο από την Τουρκική πλευρά (θα έμπαινε και στο βιογραφικό της ως λαμπρό επίτευγμα…), αλλά έγινε το αντίθετο, καθώς η «χουντικής αισθητικής απόφαση» εξελήφθη ως απειλή από τους εθνικιστές, οι οποίοι θέλουν να συναποφασίζουν με το υπουργείο Παιδείας για οποιοδήποτε θέμα αφορά στη Θράκη. Αν η απόφαση είχε ληφθεί μετά από δική τους σύμφωνη γνώμη, τώρα θαπανηγύριζαν ότι πέτυχαν έναν από τους σπουδαιότερους στόχους τους στην Ελληνική Θράκη, αλλά τώρα απειλούν ευθέως με προσφυγές σε διεθνείς οργανισμούς (μέσα από το έτοιμο δίκτυο που έχει οργανώσει εδώ και δεκαετίεςτο Τουρκικό κράτος, βλ. Ομοσπονδία Δυτικοθρακιωτών Ευρώπης κλπ).
Η Δραγώνα τα έκανε και πάλι με τους εκλεκτούς τουρκο-εθνικιστές «κολλητούς» της …Δραγωβνά! (τη σημασία της λέξης στα Πομάκικα, θα τη βρείτε σε προηγούμενα φύλλα της Ζαγάλισα).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου