ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Ξανά υποτελείς στην Υψηλή Πύλη

Σε μια χώρα (καθ’ ομολογία του πρωθυπουργού της) περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας, ο έλεγχος και η εποπτεία που ασκείται από τους πιστωτές αφορά μόνο τις οικονομικές της δοσοληψίες; Με άλλα λόγια, μήπως οι πιστωτές μας (ΔΝΤ και λοιποί εκλαμπρότατοι τοκογλύφοι, Αμερικανοί και Ευρωπαίοι), εκτός από την οικονομική διαχείριση, έχουν αναλάβει και τον έλεγχο των αμυντικών και διπλωματικών υποθέσεων της χώρας;
Ειδικότερα η πολιτική τής άνευ όρων διευθέτησης των ελληνοτουρκικών σχέσεων... περιτυλιγμένη στο «πακέτο» της συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου, την οποία εμφανίζεται να προωθεί η κυβέρνηση, περιγράφει μια εθνική στρατηγική επιλογή ή μήπως συνοψίζει την τακτοποίηση κάποιων εκκρεμοτήτων στην περιοχή, κατ’ απαίτηση - όφελος (ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, πετρελαϊκών εταιρειών κ.λπ.) τρίτων;
Η φράση, πάντως, που περιγράφει απολύτως τη φιλοσοφία και την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στα ελληνοτουρκικά αποτυπώνεται στο παρακάτω «ρητορικό ερώτημα» που έθεσε πριν από έναν χρόνο σε «φιλική» συζήτησή του με το «Π» κορυφαίο στέλεχός της: «Προτιμάτε να έχουμε ολόκληρο το Αιγαίο και να μην μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε ή το μισό, στο οποίο θα μπορούμε προχωρήσουμε σε κάθε είδους οικονομική δραστηριότητα;».
Όπως συνάγεται από τα πεπραγμένα της, η κυβέρνηση έχει εκφράσει την προτίμησή της: Εργάζεται επιμελώς για την (ελληνοτουρκική) συνεκμετάλλευση του Αιγαίου.
Ο Γ. Παπανδρέου, από την πρώτη στιγμή που κέρδισε τις εκλογές, δεν έκρυψε την απόφασή του να προχωρήσει ταχέως, με κάθε τρόπο και κόστος, σε συνολική διευθέτηση των ελληνοτουρκικών ζητημάτων. Προκειμένου μάλιστα να «πετύχει» αυτήν τη διευθέτηση (που τελικά καταλήγει στην παραχώρηση του μισού Αιγαίου), η κυβέρνηση είναι έτοιμη να απεμπολήσει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, τα οποία στοιχειοθετούνται από το γεγονός ότι το Καστελόριζο όχι μόνο είναι ελληνικό νησί, αλλά έχει και (Έλληνες) κατοίκους...
Η «προστασία» κοστίζει
Αυτή η «ηρωική» αποφασιστικότητα του Γιώργου Παπανδρέου να εμφανιστεί ως σύγχρονος... Βενιζέλος (Ελευθέριος και όχι Ευάγγελος!) γεννά δύο ερωτήματα: Γιατί το κάνει; Πώς το κάνει; Με άλλα λόγια: Γιατί η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε διευθετήσεις ακόμη και εις βάρος των συμφερόντων της χώρας;
● Το «γιατί» ίσως έχει σχέση με την κοσμοπολίτικη πολιτική φιλοσοφία του Γ. Παπανδρέου, ίσως και διότι, τη στιγμή της εθνικής (οικονομικής και όχι μόνο) χρεοκοπίας, ήρθε η ώρα να καταβληθεί το αντίτιμο της ήττας των Ιμίων.
● Το «πώς» έχει να κάνει με την πολιτική - πρακτική διακυβέρνησης, με συμβούλους φίλους και γνωστούς, παρακάμπτοντας (ή ενσωματώνοντας στο «σχέδιο») όποια ενοχλητική θεσμική ιεραρχία προβάλλει ως εμπόδιο.
Έχοντας αποδεχτεί δημοσίως και εγγράφως την περιορισμένη εθνική κυριαρχία, ο πρωθυπουργός δέχεται ότι η κυβέρνησή του δεν είναι σε θέση να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της χώρας και αναζητά προστασία. Η προστασία, ωστόσο, κοστίζει... Στην προκειμένη περίπτωση το κόστος αφορά την υπογραφή της Συμφωνίας της Μαδρίτης, όπου η κυβέρνηση Σημίτη μετά την κρίση των Ιμίων αποδέχτηκε την ύπαρξη τουρκικών ζωτικών συμφερόντων στο Αιγαίο.
Οι ελληνοτουρκικές μυστικές συνομιλίες, οι οποίες, όπως υποστηρίζουν διπλωματικοί κύκλοι, έχουν εξαντλήσει την ατζέντα τους και μένουν μόνο οι ανακοινώσεις των συμφωνηθέντων, περιγράφουν ακριβώς την προσπάθεια σύναψης μιας ελληνοτουρκικής συμφωνίας, η οποία θα κατοχυρώνει τα τουρκικά ζωτικά συμφέροντα, χωρίζοντας το Αιγαίο ακριβώς στη μέση. Αυτή η συμφωνία θα σερβιριστεί σαν αμοιβαία και επωφελής συνεκμετάλλευση.
Δηλαδή, υπό την τουρκική απειλή πολέμου και την οξύτατη πίεση τρίτων παραγόντων (ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, πετρελαιάδων), η κυβέρνηση επιχειρεί να σερβίρει ως επιτυχία μια συμφωνία που θα «εξασφαλίζει» μισά - μισά με την Τουρκία (στην καλύτερη περίπτωση) τα όποια κέρδη κρύβονται στο Αιγαίο. Μάλιστα, μέχρι να υπάρξουν (αν υπάρξουν) τα κέρδη, μια άλλη πραγματικότητα θα διαμορφωθεί στην περιοχή, «αποκόπτοντας» τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα από τον κορμό της χώρας και εδραιώνοντας την επικυριαρχία της Αγκυρας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Μηχανισμός υποτέλειας
Για την προώθηση - υλοποίηση μιας πολιτικής «διευθετήσεων» απαραίτητη είναι η δημιουργία του κατάλληλου μηχανισμού στο υπουργείο Εξωτερικών. Οι κατάλληλοι άνθρωποι αναζητούνται είτε στην «αγορά» των «συμβούλων» είτε μεταξύ των «ευέλικτων» και ευπροσάρμοστων στελεχών της υπηρεσιακής ιεραρχίας. Αυτοί αναλαμβάνουν να θωρακίσουν «υπηρεσιακά» τις ειλημμένες αποφάσεις. Ένα τέτοιο (αποτυχημένο) παράδειγμα απόπειρας υπηρεσιακής θωράκισης της ειλημμένης απόφασης να τοποθετηθεί (μεταξύ άλλων και) το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας του Καστελόριζου στο ράφι είναι το παρακάτω:
Στις 11 Αυγούστου ο Α’ γενικός διευθυντής του ΥΠΕΞ, κατ’ εντολήν του υπουργού Δ. Δρούτσα, υπέβαλε με το έγγραφο ΑΠ.Φ.104174 σε αρμόδιο εμπειρογνώμονα ερωτήματα για ζητήματα της ελληνοτουρκικής διαπραγμάτευσης για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας. Μία από τις ερωτήσεις φαίνεται ότι αναζητεί επιχειρηματολογία που να επιτρέπει την ικανοποίηση της τουρκικής απαίτησης να βγει από την ατζέντα του ελληνοτουρκικού διαλόγου το Καστελόριζο.
Όπως έχει πληροφορηθεί το «Π», η κυβέρνηση έχει αποδεχτεί το τουρκικό αίτημα - εντολή. Κυβερνητικοί παράγοντες μάς έχουν ξεκαθαρίσει σε «εμπιστευτικές» συζητήσεις «ότι στο ζήτημα του Καστελόριζου είναι ασθενείς οι θέσεις μας και καλό είναι να το αφήσουμε πίσω». Κάποιοι άλλοι, λιγότερο κομψοί, εκτίμησαν απερίφραστα πως σε ενδεχόμενη χάραξη ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) «Καστελόριζο δεν υπάρχει».
Παρ’ όλα αυτά η εμπειρογνώμονας που ανέλαβε να απαντήσει στα ερωτήματα αυτά είχε διαφορετική άποψη, καθώς τεκμηρίωσε ισχυρά νομικά επιχειρήματα στην έκθεση που υπέβαλε και έφερε στη δημοσιότητα στις 14 Δεκεμβρίου η εφημερίδα «Ο Κόσμος του Επενδυτή».
Σύμφωνα με τη γνωμάτευση της εμπειρογνώμονα:
1. «Στο πλαίσιο της οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών με την Τουρκία δεν είναι σκόπιμο να γίνεται διάκριση μεταξύ της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου και της υφαλοκρηπίδας της ανατολικής Μεσογείου, όπως επιδιώκεται από την τουρκική πλευρά... Τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας επί της υφαλοκρηπίδας της ανατολικής Μεσογείου θα πρέπει να ενταχθούν στη συνολική διαπραγμάτευση (ή δικαστική επίλυση της διαφοράς) με την Τουρκία.
Ενδεχόμενη δε αποσπασματική εξέταση της υφαλοκρηπίδας του Καστελόριζου δεν θα είναι προς όφελος της χώρας... Σε μία τέτοια περίπτωση είναι σχεδόν βέβαιη η αναγνώριση ‘‘μειωμένης επήρειας’’ στο Καστελόριζο, ενώ θα έχει χαθεί το διαπραγματευτικό χαρτί των χωρικών υδάτων, αλλά και το ενδεχόμενο ‘‘συμψηφισμού’’ με τις διεκδικήσεις μας στο Αιγαίο».
2. «Το νησιωτικό σύμπλεγμα του Καστελόριζου, το οποίο αποτελείται συνολικά από 13 νησιά, νησίδες και βράχους, δεν είναι απομονωμένο – γεωγραφικά και διοικητικά ανήκει στα Δωδεκάνησα. Αυτή η πραγματικότητα αποτυπώνεται στην οριοθετική γραμμή του ιταλο-τουρκικού Πρακτικού του Δεκεμβρίου του 1932, το οποίο συμπληρώνει την ιταλο-τουρκική συμφωνία της Άγκυρας της 4ης Ιανουαρίου 1932, οριοθετώντας τα χωρικά ύδατα της Δωδεκανήσου με τις απέναντι ακτές της Ανατολίας».
3. «Για λόγους πρακτικούς είναι ορθότερο να αντιμετωπίζονται ως ενιαίο σύνολο τα θαλάσσια όρια της Ελλάδας με την Τουρκία από τις εκβολές του Έβρου μέχρι το Καστελόριζο»
4. «Όσον αφορά τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας στην ανατολική Μεσόγειο, όλο το ανατολικό όριο επηρεάζεται από τη νήσο Στρογγύλη του συμπλέγματος του Καστελόριζου... Η Ελλάδα και η Κύπρος θα έχουν κοινά όρια υφαλοκρηπίδας μόνον εάν η οριοθετική γραμμή της ελληνοτουρκικής υφαλοκρηπίδας χαραχθεί με βάση τη μέση γραμμή μεταξύ των τουρκικών ακτών και της νήσου Στρογγύλης».
5. «Δεδομένης της γενικότητας της διατύπωσης του άρθρου 83 της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας, αλλά και λόγω των διακυμάνσεων της νομολογίας και της αντίληψης των διεθνών δικαιοδοτικών οργάνων ότι κάθε υπόθεση αποτελεί ένα unicum, δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί με ακρίβεια η επήρεια που θα αποδοθεί στο σύμπλεγμα του Καστελόριζου σε ενδεχόμενη δικαστική επίλυση της διαφοράς οριοθέτησης με την Τουρκία».
Η αποκάλυψη της γνωμάτευσης προκάλεσε εντονότατη αντίδραση του ΥΠΕΞ, προφανώς επειδή «χάλασε τη σούπα» της ελληνοτουρκικής «προσέγγισης» και μεγάλα υπηρεσιακά... βάσανα και απειλές στην εμπειρογνώμονα, η οποία είχε το... θράσος να κάνει τη δουλειά της.
Παρεμπιπτόντως: Επειδή κάποιες φορές οι ερωτήσεις έχουν μεγαλύτερη σημασία από τις απαντήσεις, μήπως είναι σκόπιμο τα κόμματα και οι βουλευτές που μετέχουν στην Επιτροπή Εξωτερικών της Βουλής να ζητήσουν αντίγραφο του εγγράφου ΑΠ.Φ.104174;
Υπάλληλοι των υπαλλήλων
Ο υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας γνωρίζει από πρώτο χέρι τι ακριβώς σημαίνει να είσαι εκλεκτός του αρχηγού. Τηρουμένων των αναλογιών κύριο μέλημά του είναι η φροντίδα των εκλεκτών της δικής του ηγεμονίας. Δεν χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να βρει πρόθυμους «χειροκροτητές». Άλλωστε, από «άξιους» ο τόπος είναι γεμάτος. Ας δούμε μερικούς:
1. Ο Ι.-Α. Ζέπος (γ.γ. του ΥΠΕΞ) εισήλθε στη Διπλωματική Υπηρεσία στις 20.11.1974. Αν και συνταξιοδοτήθηκε στις 31.12.2010. (και λόγω 35ετίας και λόγω 65ου), με ειδική διάταξη που παρεισέφρησε στον νόμο περί fast track του Παμπούκη, προβλέπεται ότι «(...) ως Υπηρεσιακός Γ.Γ. του ΥΠΕΞ μπορεί να διορισθεί και Πρέσβης εκ Προσωπικοτήτων, ο οποίος διετέλεσε μόνιμος διπλωματικός υπάλληλος και υπηρέτησε, με βαθμό Πληρεξουσίου Υπουργού Α’, ως Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδος σε Διεθνή Οργανισμό». Μόνο τη φωτογραφία του Ζέπου, που υπηρέτησε, ως ΠΥΑ’, Μόνιμος Αντιπρόσωπος στο ΝΑΤΟ (2000-2003) παρέλειψε να βάλει στον νόμο ο νομοθέτης. Έτσι, λοιπόν, ο διορισμός του ως Πρέσβη εκ Προσωπικοτήτων από τον Δ. Δρούτσα είναι θέμα ημερών. Τον χρειάζεται πολύ, απ’ ό,τι φαίνεται...
2. Ο Ι. Μπεβεράτος έχει διοριστεί από τον ΥΠΕΞ Δ. Δρούτσα (με εισήγηση του υπηρεσιακού γ.γ. του υπουργείου Ιωάννη - Αλέξιου Ζέπου) ως πρόεδρος του Ανωτάτου Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΑΥΣ), με διετή θητεία και ημερομηνία ανάληψης καθηκόντων την 1.1.2011. Ο διορισμός υπεγράφη το πρώτο δεκαήμερο Δεκεμβρίου.
Εκείνες τις μέρες ο Μπεβεράτος, ο οποίος από τη θέση τού προέδρου του ΑΥΣ μπορεί να διαμορφώνει τον υπηρεσιακό χάρτη της ελληνικής διπλωματίας (ποιος θα προαχθεί και πού θα υπηρετήσει) αρθρογράφησε στην εφημερίδα «Καθημερινή» ζητώντας ούτε λίγο ούτε πολύ να τεθεί το ΚΚΕ εκτός νόμου!
Λίγο νωρίτερα (Ιούνιος 2010), σε μαζική συνέλευση των συνταξιούχων διπλωματών, στη συζήτηση αν ο σύλλογός τους έπρεπε να συνυπογράψει προσφυγή άλλων επαγγελματικών συλλόγων στο ΣτΕ για τη συνταγματικότητα του μνημονίου, ο Μπεβεράτος υπήρξε ο ένας από τους μόλις δύο που μειοψήφησαν επιχειρηματολογώντας έντονα ότι επ’ ουδενί επιτρέπεται σε διπλωμάτες να στραφούν, έστω και δικαστικώς, κατά του κράτους!
3. Υπάρχει, τέλος, και ο Α’ γενικός διευθυντής (αρμόδιος για τις Πολιτικές Υποθέσεις και αποστολέας του εγγράφου ΑΠ.Φ. 104174) Τρύφων (ή... Γλείφων, σύμφωνα με πνευματώδεις συναδέλφους του) Παρασκευόπουλος.
Με κάτι τέτοιες «παρεούλες» πάει να γραφτεί μια οδυνηρή σελίδα της Ιστορίας μας. Αν δεν προσέξουμε...
Ερζερούμ: Τα τουρκικά... Καλάβρυτα
Μπορείτε να φανταστείτε τον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν να παρίσταται προσκεκλημένος σε εορταστικές εκδηλώσεις στα Καλάβρυτα, απ’ όπου, σύμφωνα με την επίσημη (παραποιημένη, έστω) ιστορική εκδοχή άρχισε η επανάσταση του 1821; Μάλλον απίθανο, καθότι η ελληνική κυβέρνηση δεν θα τολμούσε καν να δοκιμάσει μια τέτοια... υπέρβαση.
Όμως η τουρκική κυβέρνηση δοκίμασε (με επιτυχία) τα (ανιστόρητα) ανακλαστικά του πρωθυπουργού της Ελλάδας και ο Γ. Παπανδρέου «πέρασε» με επιτυχία το τεστ, καθώς αποδέχτηκε την πρόσκληση και σήμερα (αύριο έχει συνάντηση και με τον Ερντογάν) παρίσταται σε εκδήλωση της τουρκικής διπλωματίας (συμμετέχουν οι απανταχού στον κόσμο Τούρκοι πρεσβευτές) που πραγματοποιείται στο Ερζερούμ.
Στο Ερζερούμ έγινε (23 Ιουλίου - 7 Αυγούστου 1919) το καθοριστικό συνέδριο των κεμαλιστών, στο οποίο τέθηκαν οι «νομικές» βάσεις του σύγχρονου τουρκικού κράτους μέσω της διακήρυξης που συνομολογήθηκε για την πλήρη εκκαθάριση όχι μόνο του Ελληνισμού, αλλά και κάθε άλλου «μη Τούρκου» από τη Μικρά Ασία. Εκεί βρίσκεται ο πρωθυπουργός μας προκειμένου να ποζάρει για μια φωτογραφία, η οποία θα χρησιμοποιηθεί στην πολιτική καμπάνια της ελληνοτουρκικής προσέγγισης.
Οι όροι υπό τους οποίους επιχειρείται η ελληνοτουρκική προσέγγιση είναι γνωστοί:
Απειλή πολέμου αν η Ελλάδα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της και επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ν.μ.
Γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο και αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας επί βράχων, νησίδων, βραχονησίδων ακόμη και κατοικημένων νησιών.
● Καθημερινές προκλητικές υπενθυμίσεις με παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, χωρικών υδάτων και υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.
Ξεκάθαρη τουρκική τοποθέτηση, σύμφωνα με την οποία το Καστελόριζο απλώς επικάθεται στην τουρκική υφαλοκρηπίδα.
Υπό τέτοιους όρους οι ελληνοτουρκικές συζητήσεις δεν περιγράφουν έναν διάλογο μεταξύ ισότιμων συνομιλητών που αναζητούν έντιμη λύση και συμβιβασμό. Αντιθέτως σκιαγραφούν μια μακρόσυρτη διαδικασία κατά την οποία ο επικυρίαρχος επιβάλλει τις θέσεις του στον κυριαρχούμενο.
Το Ποντικι 
ΤΟ ΛΗΜΕΡΙ


Read more: http://tolimeri.blogspot.com/2011/01/blog-post_9589.html#ixzz1AS0X1yk2

Πόσες συμφωνίες έχει υπογράψει τελικά ο Γιώργος με ...

Η χθεσινή επίσκεψη του Γιώργου Παπανδρέου στο Ερζερούμ της Τουρκίας, ήρθε να επιβραβεύσει όλα εκείνα τα σενάρια που αναφέρονταν σε κλιμάκωση της κρυφής διπλωματίας με μεγάλα "ρίσκα" και πιθανές κρυφές συμφωνίες γύρω από το Αιγαίο...
Έκπληκτος, διαβάζοντας τον σημερινό τύπο, διαπίστωσα σε δημοσίευμα έγκριτης εφημερίδας, να αναγράφεται ανάμεσα σε όλα τα άλλα που αφορούσαν την επίσκεψη Παπανδρέου στο Ερζερούμ της Τουρκίας:
"Συγκροτήσαμε από κοινού το Συμβούλιο Συνεργασίας ανωτάτου επιπέδου και στην Αθήνα, τον Μάιο του 2010, βάλαμε την υπογραφή μας σε 25 συμφωνίες. Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις πήραν μια θεσμοθετημένη μορφή», είπε ο κ. Ερντογάν, με τον Έλληνα ομόλογό του να προσυπογράφει: «Ήδη, κάναμε πολλά και σημαντικά βήματα, όπως η συνάντηση του Ανώτατου Συμβουλίου τον Μάιο στην Αθήνα, αλλά και οι υπογραφές τόσων συμφωνιών μεταξύ μας».

Τι συμβαίνει εδώ;
Αν δεν με απατά η μνήμη μου, κάτι είχε λεχθεί για 20 συμφωνίες, που μετά έγινε 20+1...
Οι 25 υπογραφείσες συμφωνίες από πού προκύπτουν;
Μήπως ο κύριος Πεταλωτής μπορεί να ενημερώσει κι εμάς τους ιθαγενείς αυτής της χώρας; Μήπως πρέπει να μάθουμε τι βρίσκεται στην αριθμητική διαφορά των συμφωνιών που μας είχαν ανακοινώσει, σε σχέση με σήμερα που εμφανίζονται πλέον 25(!) συμφωνίες;
Μήπως, θα έπρεπε να μάθουμε τι λένε αυτές οι επιπλέον (και καλά κρυμμένες μέχρι χθες) συμφωνίες;
Παρεπιμπτόντως, κάποιος -επιτέλους- θα πρέπει να υπενθυμίσει στην τραγική ανθυποκυβέρνηση της τρόικας και του ΔΝΤ, πως δεν της έχει δοθεί κανένα δικαίωμα διαχείρισης εθνικών θεμάτων και δεν κατέχει τίτλους ιδιοκτησίας της χώρας... 
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

«Σε νέα εποχή οι ελληνοτουρκικές σχέσεις» Κοινή συνέντευξη Τύπου Παπανδρέου - Ερντογάν στο Ερζερούμ

Οι δύο πρωθυπουργοί στο ιστορικό μνημείο Yakutiye Madrassah

Οι κύριοι Παπανδρέου και Ερντογάν ανήγγειλαν ότι θα υπάρξει συνάντηση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας τον ερχόμενο Ιούλιο. «Πήραμε την απόφαση να συναντηθούμε ξανά τον Ιούλιο, στο πλαίσιο του Ανώτατου Συμβουλίου», είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός.

«Δεν μπορούμε να δομήσουμε το μέλλον μας πάνω στις δυσκολίες του παρελθόντος, ή στην αρνητική γλώσσα του παρελθόντος. Πρέπει αυτά να τα αφήσουμε πίσω και μπορούμε να δουλέψουμε, για να δημιουργήσουμε μία καινούργια γλώσσα, ώστε να χτίσουμε το μέλλον μας», τόνισε ο Τούρκος πρωθυπουργός, κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου των δύο ηγετών, την Παρασκευή το βράδυ, και πρότεινε επαναπροσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο περιγράφονται οι ελληνοτουρκικές σχέσεις. «Ίσως θα πρέπει να αλλάξουμε την προσέγγισή μας, από εκείνη της γειτνίασης, προς μία σχέση εταιρική. Έτσι θα έπρεπε να χαρακτηρίζουμε τη σχέση μας», είπε.

Ο κ. Παπανδρέου αποδέχθηκε τις παρατηρήσεις του Τούρκου ομολόγου του και σημείωσε ότι «οι οραματικές μας στοχεύσεις, που θα δώσουν τη δυναμική, για εμάς, τις Κυβερνήσεις των δύο χωρών, αλλά και των λαών μας, είναι να προχωρήσουμε σε μία διαφορετική βάση ειρήνης και συνεργασίας, που θα είναι προς όφελος όλων».

«Πρέπει να αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε ορολογία, που μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα ανάμεσα στις δύο χώρες, γιατί ο στόχος μας είναι να φέρουμε κοντά τους λαούς μας, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερο μέλλον στη Μεσόγειο και στο Αιγαίο για να έχουμε μία θάλασσα ειρήνης», παρατήρησε ο κ. Ερντογάν, αναφερόμενος στο λεξιλόγιο, που συχνά χρησιμοποιείται για την περιγραφή των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

«Δεν είμαστε δέσμιοι του παρελθόντος. Το αντίθετο. Συζητάμε τα προβλήματα του παρελθόντος με μεγάλη ειλικρίνεια», σημείωσε, με τη σειρά του, ο Έλληνας πρωθυπουργός και πρόσθεσε πως αυτό, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη υποχρέωση, «να προχωρήσουμε συστηματικά μπροστά, γιατί ξέρουμε ότι κατά βάση και οι δύο λαοί, όπως και οι δύο κυβερνήσεις και θέλουμε, αλλά και είναι και προς όφελός μας, να κάνουμε τα βήματα μπροστά για μία ριζικά διαφορετική σχέση».

Ο κ. Παπανδρέου είπε ακόμη πως «η εμπιστοσύνη που δημιουργούμε, βασίζεται ακριβώς και στην ειλικρίνεια που έχουμε μεταξύ μας να αντιμετωπίσουμε προβλήματα του παρελθόντος». Αναφέρθηκε, δε, ειδικά στη σημασία της καλής προσωπικής σχέσης, που έχουν οι δύο πρωθυπουργοί για την εμπέδωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων.

«Πιστεύω ότι υπάρχουν, πρώτα απ’ όλα, οι αντικειμενικές συνθήκες να προχωρήσουμε μπροστά. Πιστεύω ότι υπάρχει η βούληση και των δύο Κυβερνήσεων, η θέληση και των δύο λαών, αλλά βεβαίως είναι σημαντική και η δική μας αφοσίωση σε αυτό το στόχο, και η αφοσίωση του Ταγίπ, που δεν αμφισβητώ ότι υπάρχει, αλλά και η δική μου αφοσίωση, στο να προχωρήσουμε μπροστά», είπε ο κ. Παπανδρέου.

Άλλωστε, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Έλληνας πρωθυπουργός είπε ότι θα ήθελε να προσφωνήσει τον ομόλογό του «καρντάση».

«Θα ήθελα να μπορώ να θεωρώ τον Ταγίπ -θα χρησιμοποιήσω μια λέξη που χρησιμοποιούμε σε μια ιδιαίτερη περιοχή της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη, αλλά είναι λέξη που την καταλαβαίνουν και οι Τούρκοι- "καρντάση". Για εμάς σημαίνει ένας άνθρωπος με ειλικρίνεια, ντόμπρος, ένας καλός άνθρωπος, με καλές προθέσεις. Πιστεύω ότι είναι μια πολύ καλή βάση, για να συνεχίσουμε την προσέγγιση και για να έχει αυτή αίσιο τέλος».

Οι δύο πρωθυπουργοί αποτίμησαν όσα έχουν έως σήμερα επιτευχθεί.

«Συγκροτήσαμε από κοινού το Συμβούλιο Συνεργασίας ανωτάτου επιπέδου και στην Αθήνα, τον Μάιο του 2010, βάλαμε την υπογραφή μας σε 25 συμφωνίες. Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις πήραν μια θεσμοθετημένη μορφή», είπε ο κ. Ερντογάν, με τον Έλληνα ομόλογό του να προσυπογράφει: «Ήδη, κάναμε πολλά και σημαντικά βήματα, όπως η συνάντηση του Ανώτατου Συμβουλίου τον Μάιο στην Αθήνα, αλλά και οι υπογραφές τόσων συμφωνιών μεταξύ μας».

Λαθρομετανάστες«Τα μέτρα που παίρνει η Ελλάδα για τον έλεγχο της παράνομης εισόδου μεταναστών από τον Έβρο, δεν μπορεί να χαρακτηριστούν ως οικοδόμηση τείχους. Το τείχος είναι κάτι διαφορετικό. Το συρματόπλεγμα άλλο», σημείωσε εξάλλου ο τούρκος πρωθυπουργός.

Ο κ. Ερντογάν τόνισε ότι οι συνεργάτες του «εργάζονται πάνω σε αυτό το θέμα», αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν νέες αποφάσεις.

Όπως ανέφερε «το συρματόπλεγμα δεν είναι κάτι που στρέφεται κατά της Τουρκίας», εξηγώντας ότι πληροφορήθηκε τις λεπτομέρειες του θέματος κατά τη συνομιλία του με τον κ. Παπανδρέου.

«Όταν πληροφορήθηκα από τον ομόλογό μου τον αριθμό των λαθρομεταναστών, σχημάτισα μια διαφορετική γνώμη», είπε και πρόσθεσε: «Μου ανέφεραν για ένα εκατομμύριο ανθρώπους. Οι 500.000 εξ αυτών έχουν φτάσει στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια», είπε ο κ. Ερντογάν και υπογράμμισε ότι «είναι οξύμωρο εμείς να σκεφτόμαστε την επανεισδοχή βάσει των συμφωνιών 1.000 ατόμων».

«Θα ήταν λάθος να το αποκαλούμε αυτό τείχος, είναι μόνο ένα συρματόπλεγμα, την κατασκευή του οποίου έχουμε συζητήσει μεταξύ μας και υπάρχει πλήρης εμπιστοσύνη», κατέληξε ο Τούρκος πρωθυπουργός.

ΚυπριακόΈκκληση για τη λύση του κυπριακού απηύθυναν δύο πρωθυπουργοί.

«Είναι πλέον η στιγμή να βρεθεί μία δίκαιη και ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα», είπε ο Τούρκος πρωθυπουργός και συνέχισε: «Γνωρίζω ότι οι Ελληνοκύπριοι ανησυχούν για την ισχύ της Τουρκίας και αν ακόμα επιτευχθεί συμφωνία, ανησυχούν ότι δεν θα κρατήσουμε τις υποσχέσεις μας». Έσπευσε, ωστόσο, να διαβεβαιώσει ότι «αυτές είναι αβάσιμες ανησυχίες, γιατί η τουρκική φιλία είναι ισχυρή και σταθερά θεμελιωμένη».

«Απευθύνω, λοιπόν, έκκληση στους Ελληνοκυπρίους, να κάνουν βήματα και να δουν από κοινού με τους Τουρκοκυπρίους το μέλλον του νησιού», είπε ο κ. Ερντογάν, προσθέτοντας ότι «στη φιλία μεταξύ των δύο χωρών, οι δύο Κοινότητες είχαν πάντα ισχυρή σύνδεση και πιστεύουμε ότι έχουν ιδιαίτερη θέση σε αυτή τη σχέση Ελλάδας - Τουρκίας. Και το να έχουν μια ευτυχή και ευημερούσα ζωή οι δύο Κοινότητες, είναι πολύ σημαντικό. Θα συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα για την επίτευξη αυτού του στόχου, ενισχύοντας τη φιλία μας».

Οι αντιδράσεις στην επίσκεψη ΠαπανδρέουΤην ικανοποίησή της για τις δηλώσεις του έλληνα πρωθυπουργού για το Κυπριακό εξέφρασε η Κυπριακή Δημοκρατία.

Για μυστική διπλωματία και λάθος χειρισμούς, έκαναν πάντως λόγο τα κόμματα της αντιπολίτευσης, σχολιάζοντας την επίσκεψη Παπανδρέου στο Ερζερούμ. Διαβάστε περισσότερα [ΕΔΩ].

Νωρίτερα την Παρασκευή, οι δύο πρωθυπουργοί είχαν εγκαινιάσει το στάδιο "Cemal Gürsel" στο Ερζερούμ, όπου θα διεξαχθούν οι αγώνες της χειμερινής Πανεπιστημιάδας
 

SKEFTOMASTEELLHNIKA

ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ

Ομοσπονδία ή διχοτόμηση. Κάτω από αυτό το τίτλο χαράσσεται η πολιτική του ενδοτισμού που την ακολουθεί ολόκληρο το πολιτικό κατεστημένο με μπροστάρηδες τα δύο μεγάλα κόμματα, του ΔΗΣΥ και του ΑΚΕΛ. Φιλοσοφία αυτής της συνθηματολογίας είναι να αποκλείσουν κάθε άλλη οδό , κάθε άλλη πρόταση λύσης , κάθε άλλη στρατηγική κατεύθυνση.
Αυτή η άλλη κατεύθυνση είναι βέβαια η πορεία προς την Ευρωπαϊκή Κυπριακή Δημοκρατία που περνά μέσα από την υπεράσπιση της Κυπριακής Δημοκρατίας και καλεί το σύνολο του λαού , δηλαδή των νομίμων πολιτών της Δημοκρατίας, δια της ελεύθερης βούλησης τους να αναθεσμίσουν το κατακτητικό σύνταγμα της Ζυρίχης που απάνω του εδράζεται η τωρινή κυπριακή δημοκρατία ,για να περάσει επιτέλους η χώρα σε μια αληθινή Ευρωπαϊκή Κυπριακή Δημοκρατία , που θα στηρίζεται σε ένα ελεύθερο σύνταγμα το οποίο ψήφησαν οι πολίτες της , χωρίς καταναγκασμό , ούτε από ξένες δυνάμεις , ούτε από παραβιάσεις των αρχών της δημοκρατίας .
Η αλήθεια είναι πως οι ομοσπονδιακοί με τη λύση που επιδιώκουν , αποδέχονται εκ των προτέρων και τον εκβιασμό από ξένες κατοχικές δυνάμεις αλλά και την αναίρεση των αρχών της δημοκρατίας .Οι προτάσεις Χριστόφια κτίζονται πάνω στη βάση αυτού του παραλογισμού και ραγιαδισμού. Θέλουν να νομιμοποιήσουν τη βία της εισβολής και του εποικισμού και να εξισώσουν την μειονότητα των τουρκοκυπρίων με την πλειονότητα, ποδοπατώντας την δημοκρατία . Πως όμως είναι δυνατό να υπάρξει ειρήνη στη πατρίδα μας , εάν προκύψει μια λύση μέσα από την αδικία ; Προσπαθούν να κτίσουν πάνω στην άμμο γνωρίζοντας πως το οικοδόμημα τους θα καταρρεύσει. Ύποπτες ως εκ τούτου οι ενέργειες και οι προθέσεις τους.
Και υπόπτως ενεργούντες, θέλουν να οδηγήσουν τα πράγματα σε σημείο ώστε η αντίπαλη θέση της ομοσπονδίας που επιδιώκουν , να οδηγεί στην νομιμοποίηση της διχοτόμησης την οποία εντέχνως έχουν τσιμεντώσει. Για αυτό θα εφεύρουν και θα προβάλουν απέναντι τους και στη κοινή γνώμη , αντιδραστικές φωνές , ομάδες και σχήματα που στην ουσία δεν θα έχουν να προτείνουν μια ολοκληρωμένη πρόταση, αλλά μόνον κενά συνθήματα και κύμβαλα αλαλάζοντα. Φαίνεται μάλιστα από τώρα , πως θα αναγορεύσουν ως κύριο αντίπαλο τους τον κενό νοήματος και πολιτικού λόγου , αρχιεπίσκοπο, με τις διάφορες χορωδίες που τον περιστοιχίζουν. Από τις συμφυρματικές και χαώδεις θέσεις και απόψεις που εκφράζει κατά καιρούς ο άνθρωπος αυτός , επιλέχθηκε ως ο καταλληλότερος για τον ρόλο που θέλει να αναδείξει το κατεστημένο της υποχώρησης, όντας και ο ίδιος τμήμα αδιάσπαστο αυτού του κατεστημένου. Θα εκμεταλλευτούν την επικοινωνιακή του δύναμη για να προτάξουν απέναντι τους το τίποτα και να παρουσιάσουν την Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία , δηλαδή το δεύτερο κατακτητικό σύνταγμα, ως τη μοναδική λύση.
Τη δική μας τη φωνή , τη φωνή της εθνικής αντίστασης και της δημοκρατίας, θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους να την καταπνίξουν, να μη την αφήσουν να ακουστεί , να μη τεθεί απέναντι τους ως η άλλη γραμμή , η άλλη επιλογή , η άλλη στρατηγική κατεύθυνση. Τούτο έχοντας υπόψιν δεν πρέπει να περιμένουμε πως θα μας δώσουν βήμα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης . Θα χάσουμε χρόνο αν πέσουμε σε αυτή τη παγίδα. Κατά συνέπεια οφείλουμε να βρούμε τρόπους και μέσα επικοινωνίας με τον λαό που δεν μπορούν να τα ελέγξουν οι κρατούντες. Να συνεχίσουμε τις εξορμήσεις μας στο λαό. Με αυτή τη ζωντανή επαφή θα δείξουμε τον κοινωνικό εθνικισμό μας , ενάντια στο ψυχροπολεμικό διαχωρισμό του λαού σε δεξιά και αριστερά και θα προετοιμάσουμε την λαϊκή εναντίωση στους εχθρούς του έθνους και της δημοκρατίας .
ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ – ΕΔΗΚ
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ