ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Η πράσινη ενέργεια δεν είναι και τόσο δωρεάν!

Πρόσφατα η Ισπανία σημείωσε δύο ρεκόρ. Το ένα ήταν η παραγωγή πάνω του 50 τοις εκατό της ηλεκτρικής ενέργειας από ανεμογεννήτριες (στιγμιαία και μόνο μια φορά). Το άλλο ρεκόρ ήταν η άνοδος της ανεργίας σε ποσοστό άνω του 20 τοις εκατό. Και όμως, η Ισπανία αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, σύμφωνα με τους απανταχού φανατικούς των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).

Ο άνεμος και ο ήλιος είναι δωρεάν στην πατρίδα μας, που είναι προικισμένη και με τα δύο. Όμως, για να μετατραπεί το ηλιακό φως και ο άνεμος σε ενέργεια υπάρχει κόστος, τόσο περιβαλλοντικό όσο και οικονομικό


Το πανεπιστήμιο Χουάν Κάρλος της Μαδρίτης πρόσφατα δημοσίευσε μελέτη που δείχνει ότι η επιλογή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχει τεράστιο οικονομικό κόστος και ότι οι λεγόμενες «πράσινες θέσεις εργασίας» δεν είναι ούτε πράσινες ούτε φθηνές, είναι μάλιστα αρκετά πιο ακριβές από τις συμβατικές θέσεις εργασίας.

Όταν δημοσιεύθηκε η μελέτη του πανεπιστημίου, ο πρόεδρος του ισπανικού συνδέσμου κατασκευαστών ανεμογεννητριών κατσάδιασε το πανεπιστήμιο. Ο λόγος; Η δημοσίευση της μελέτης θα έχει αρνητική επίδραση στις εξαγωγές ισπανικών ανεμογεννητριών, προφανώς σε χώρες όπως η Ελλάδα που δεν είναι παραγωγός αλλά απλός αγοραστής ανεμογεννητριών.

Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας δεν είναι απλά πράγματα. Επειδή εξαρτώνται από ενέργεια που δεν είναι σταθερή, ο άνεμος και ο ήλιος δεν είναι μόνιμα και σταθερά φαινόμενα, είναι λοιπόν αναγκαστική η ύπαρξη συμβατικών συστημάτων παραγωγής ενέργειας καθώς και συστημάτων αποθήκευσης.

Συνεπώς η εγκατάσταση ανεμογεννητριών δεν απαλλάσσει τη χώρα από την κατασκευή και λειτουργία συμβατικών σταθμών. Παράλληλα η αποθήκευση ενέργειας των ΑΠΕ σε μεγάλη κλίμακα γίνεται με τεχνητά φράγματα. Το νερό αντλείται, όταν υπάρχει πλεόνασμα ενέργειας, στα ψηλότερα φράγματα και μετά διοχετεύεται στα χαμηλότερα, μέσα από υδροτουρμπίνες για να παράγει ηλεκτρισμό. Δηλαδή εκτός από τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά χρειάζονται υδροηλεκτρικοί σταθμοί και φράγματα για να είναι πλήρης μια αξιόπιστη εφαρμογή ΑΠΕ σε κάποια αξιόλογη κλίμακα.

Σε αυτές τις δαπάνες πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος της ειδικής ταρίφας αγοράς. Η ΔΕΗ, ενώ πουλά ρεύμα με 16 λεπτά την κιλοβατώρα, αγοράζει το ρεύμα από τις ΑΠΕ προς 45 λεπτά, ενώ δίνονται και επιχορηγήσεις που φτάνουν το 75% στους επενδυτές που δημιουργούν μονάδες παραγωγής με ΑΠΕ.

Είναι προφανές ότι οι ΑΠΕ είναι ένα πρόσθετο σύστημα με πρόσθετα έξοδα. Στον βαθμό που οι ΑΠΕ επιβάλλονται για λόγους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου είναι και δείγμα μιας εθνικής υποταγής σε ξένα σχέδια και επιβολές. Η ελληνική οικονομία αποτελεί μόλις το 2 τοις εκατό του ευρωπαϊκού ΑΕΠ και η σπουδή μας για μια «πράσινη» οικονομία δεν δικαιολογείται. Ο πλανήτης δεν θα αισθανθεί καμία μεγάλη διαφορά αν καθυστερήσουμε λίγο στην εγκατάσταση των ΑΠΕ.
Αντιδρούν και οι ζωόφιλοι λόγω θορύβου

Είναι γνωστή η φονική επίδραση των ανεμογεννητριών στα πουλιά. Το πανεπιστήμιο της Ιρλανδίας σε πρόσφατη μελέτη του αναφέρει ότι οι ανεμογεννήτριες της χώρας σκοτώνουν ένα εκατομμύριο πουλιά κάθε χρόνο. Στη Σκοτία έχουν ξεσηκωθεί η ζωόφιλοι όταν είδαν ότι οι ανεμογεννήτριες όχι μόνο σκοτώνουν πουλιά, αλλά σκοτώνουν τα πιο σπάνια πουλιά, τους αετούς και τα όρνια, που προσελκύονται από τα ανοδικά ρεύματα πάνω στα πτερύγια των ανεμογεννητριών, πτερύγια που γυρνούν με ταχύτητα 100 μέτρων το δευτερόλεπτο.

Ο συνεχής βόμβος από τα κινούμενα πτερύγια των ανεμογεννητριών αποτελεί όχληση για ανθρώπους μέχρι και ένα χιλιόμετρο μακριά. Επίσης, οι ανεμογεννήτριες παράγουν υπόηχους που επιδρούν στο ανθρώπινο νευρικό σύστημα και έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία.
Δύο φυσικοί είναι σκεπτικιστές

Πριν από χρόνια το το Ίδρυμα Ωνάση βράβευσε τον Αμερικανό φυσικό Amory Lovins για τη θεωρητική του δουλειά στις ΑΠΕ.

Ο Lovins έχει γράψει πως οι ΑΠΕ έχουν νόημα όταν αλλάζουν τη δομή της παραγωγής ενέργειας και την αποκεντρώνουν. Οι ΑΠΕ, είπε ο Lovins, έχουν νόημα όταν εγκαθίστανται σε τοπική κλίμακα, όταν σπάνε το μονοπώλιο των μεγάλων παραγωγών και κάνουν το κάθε σπιτικό μια μικρή ΔΕΗ. Είναι ενδιαφέρον ότι το σλόγκαν «ενέργεια στον πολίτη» ανήκε σε μια μόλις εταιρεία από τις εκατοντάδες που συμμετείχαν στην πρόσφατη έκθεση ΑΠΕ στην Αθήνα. Οι υπόλοιπες τόνιζαν τη δυνατότητα μεσολάβησης για την πιο αποτελεσματική εκμετάλλευση των κρατικών επιχορηγήσεων.

 Και όμως, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε κάθε σπίτι είναι μια εφαρμογή που μπορεί μεν να μην είναι αποτελεσματική με την οικονομική έννοια, όμως δεν αλλοιώνει παρθένο έδαφος και μέσα από την αποτελεσματικότητά της δημιουργεί περισσότερες θέσεις εργασίας από τις μεγάλες κεντρικές μονάδες. Στη γλώσσα των οικονομολόγων η επιλογή της διάχυσης των ΑΠΕ είναι υπόθεση έντασης εργασίας, σε αντίθεση με την επιλογή της κυβέρνησης προς ανεμογεννήτριες σε απόμακρα σημεία και στη θάλασσα που είναι κατεξοχήν επιλογές έντασης κεφαλαίου, άρα απρόσιτες στον μέσο πολίτη.

Προφανώς οι μεγάλες μονάδες είναι πιο βολικές στον σχεδιασμό εθνικής «πράσινης» ενεργειακής πολιτικής. Πιο εύκολα συναλλάσσεται ένα υπουργείο με εκατό μεγαλοπαραγωγούς παρά με εκατομμύρια σπιτικά. Όμως αυτή η αντιμετώπιση δεν είναι η πιο πράσινη. Ο πατέρας της θεωρίας της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ο φυσικός (και αστροφυσικός) James Hansen της NASA, έχει επανειλημμένα κατακεραυνώσει αυτή την «πράσινη» μεγαλομπίζνα.

Η εμπειρία της Ελλάδας με τους ηλιακούς θερμοσίφωνες δείχνει ότι με τα κατάλληλα κίνητρα είναι δυνατή η διάδοση συστημάτων ΑΠΕ. Από μηδενική βάση η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε ηλιακούς θερμοσίφωνες μέσα σε μια δεκαετία. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα φωτοβολταϊκά.

Για να γίνει όμως αυτή η διάδοση πρώτα θα πρέπει η ΔΕΗ και οι άλλοι πωλητές ενέργειας να μετατρέψουν το δίκτυο σε έξυπνο δίκτυο. Τα έξυπνα δίκτυα επιτρέπουν την εξοικονόμηση ενέργειας και την πιο ορθολογική παραγωγή ηλεκτρισμού. Δεν είναι γνωστή η ανάπτυξη με τα έξυπνα δίκτυα στην Ελλάδα. Το γεγονός ότι η φράση δεν έχει ακόμη φτάσει στα Μέσα Ενημέρωσης κάτι λέει…

Πηγή: Έθνος
           http://www.physics4u.gr


Η δική μας άποψη είναι ότι αυτή την στιγμή που μιλάμε  η απορρόφηση ηλιακής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά panel είναι ακόμη μικρή και ασύμφορη οικονομικά σε μικρό βάθος χρόνου.
Με δεδομένο ότι τα φωτοβολταϊκά εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς σε μερικά χρόνια θα είναι η καλύτερη λύση για το ενεργειακό πρόβλημα τόσο της Ελλάδας όσο και της Κύπρου που έχουν και οι δυο μεγάλα ετήσια ποσοστά ηλιοφάνειας....

photo jerry

ΣΧΕΣΕΙΣ Ε.Ε. – ΤΟΥΡΚΙΑΣ : Υπόμνημα 7 σημείων του Νταβούτογλου

Σε ανταπόκριση του Παύλο Ξανθούλη από Βρυξέλλες που δημοσιεύεται στο κυπριακό κυριακάτικο φύλλο “Φιλελεύθερος” με τίτλο «’Τουρκικό χέρι’ στην εξωτερική πολιτική της ΕΕ» και υπότιτλο «Υπόμνημα επτά σημείων υπέβαλε ο Αχμέτ Νταβούτογλου» επισημαίνεται ότι λόγο στη διαμόρφωση της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ προσδοκά να αποκτήσει η Άγκυρα, αξιώνοντας συμμετοχή στις Συνόδους Κορυφής των Βρυξελλών αλλά και κοινές διαβουλεύσεις ΕΕ-Τουρκίας για διεθνή και περιφερειακά ζητήματα, με επίκεντρο τα Δυτικά Βαλκάνια. Η Τουρκία έχει μάλιστα υποβάλει υπόμνημα επτά σημείων προς την ΕΕ, διά του υπουργού Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου. Το υπόμνημα, το οποίο έχει εξασφαλίσει ο «Φ», είναι αποκαλυπτικό των τουρκικών προθέσεων, καταγράφοντας μια σειρά αιτημάτων που παραπέμπουν στην ανάληψη ενός νέου ρόλου εκ μέρους της Άγκυρας στη διαμόρφωση της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ, μετά τις εκλογές της 12ης Ιουνίου:

1. «Συμμετοχή των ηγετών της Τουρκίας στις συνόδους του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, όπως συνέβαινε μέχρι το 2005».
2. «Τη συμμετοχή μου στις συναντήσεις του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ για διαβουλεύσεις σε περιφερειακά και διεθνή ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, οποτεδήποτε υπάρχει ανάγκη», αναφέρει σε πρώτο πρόσωπο ο κ. Νταβούτογλου.
3. «Ανεπίσημες διαβουλεύσεις σε επίπεδο πολιτικών διευθυντών σε περιφερειακά ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, όπως τα Δυτικά Βαλκάνια».
4. «Συναντήσεις πολιτικών διευθυντών με τις υποψήφιες χώρες όπως συνέβαινε πριν το Δεκέμβριο του 2004».
5. «Συναντήσεις για πολιτικό διάλογο με την ομάδα εργασίας του Συμβουλίου για τα Δυτικά Βαλκάνια (CΟWΕΒ)».
6. «Συχνές συναντήσεις μεταξύ της Μόνιμης Τουρκικής Αντιπροσωπείας στην ΕΕ και του προεδρεύοντα της Επιτροπής Πολιτικής και Ασφάλειας (ΡSC)».
7. «Σύσταση μιας ανεπίσημης ad hoc ομάδας εργασίας για τον καθορισμό των λεπτομερειών της συνεργασίας επί του στρατηγικού διαλόγου».

Από τη «λίστα αιτημάτων» της Άγκυρας, καθίσταται σαφές ότι η κυβέρνηση Ερντογάν και ειδικότερα ο συγγραφέας του υπομνήματος ΥΠΕΞ Αχμέτ Νταβούτογλου επιδιώκουν να δημιουργήσουν μια νέα τάξη πραγμάτων στις σχέσεις με την ΕΕ. Ένα νέο καθεστώς, το οποίο πάντως δεν προσφέρεται για την εξαγωγή συμπερασμάτων γύρω από τις πραγματικές ευρωπαϊκές προθέσεις της Άγκυρας, αλλά αντίθετα ενισχύει το υφιστάμενο ομιχλώδες σκηνικό. Με άλλα λόγια, κανείς δεν είναι σε θέση να πει με βεβαιότητα κατά πόσο η νέα αυτή τάξη πραγμάτων που επιδιώκει μέσω του γραπτού υπομνήματος η Τουρκία, στοχεύει στην ενίσχυση της ενταξιακής της πορείας και αποτελεί αντίβαρο στο διαφαινόμενο αδιέξοδο, δεδομένου του μπλοκαρίσματος 18 εκ των 34 διαπραγματευτικών της κεφαλαίων. Ή κατά πόσο αποτελεί μια «έξοδο ανάγκης», την οποία θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση Ερντογάν σε μεταγενέστερο χρόνο, αναπροσαρμόζοντας την τακτική της και παγώνοντας ενδεχομένως προσωρινά το στόχο της πλήρους ένταξης στην ΕΕ. 
 
Συναφείς πληροφορίες του «Φ» αναφέρουν ότι η τουρκική λίστα αιτημάτων τυγχάνει ήδη της πλήρους στήριξης του Λονδίνου, της Στοκχόλμης και της Ρώμης, που επιδιώκουν την επαναφορά του καθεστώτος συμμετοχής της Τουρκίας σε Συνόδους Κορυφής της ΕΕ, όπως ίσχυε μέχρι το 2005. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι «μόνιμοι σύμμαχοι» της Άγκυρας επιδιώκουν να ανοίξουν παράθυρο για συμμετοχή της Τουρκίας στη διαμόρφωση της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ, κάτι που επιχειρούν να επιτύχουν κινδυνολογώντας και προβάλλοντας το ενδεχόμενο η Άγκυρα να υιοθετήσει δικές της γραμμές και πολιτικές κατευθύνσεις που βρίσκονται σε αντίθεση με τα ευρωπαϊκά συμφέροντα, όπως συνέβη στην περίπτωση του Ιράν. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πρωταγωνιστές-φίλοι της Τουρκίας προσδοκούν ότι η Άγκυρα θα μπορεί να συμμετάσχει στις Συνόδους Κορυφής της ΕΕ, με αφετηρία το β’ εξάμηνο του 2011, δηλαδή τα Ευρωπαϊκά Συμβούλια που θα πραγματοποιηθούν επί Πολωνικής Προεδρίας, κάτι πάντως που δεν έχει αποφασισθεί, δεδομένων των αντιδράσεων κάποιων κρατών-μελών, περιλαμβανομένης και της Κύπρου. 
 
Η προσπάθεια συμμετοχής της Άγκυρας στη διαμόρφωση της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ θα πρέπει να αναγνωσθεί παράλληλα με την επιστολή «15» κρατών-μελών, τα οποία αξιώνουν τη συμμετοχή της Τουρκίας και στη διαμόρφωση της αμυντικής πολιτικής της Ε.Ε. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω επιστολή, η οποία εστάλη προς την Ύπατη Εκπρόσωπο της ΕΕ Κάθριν Άστον και τον ΓΓ του ΝΑΤΟ Άντερς Φονγκ Ρασμούσεν, ζητά την ολοκλήρωση μιας συμφωνίας ασφαλείας ΕΕ-Τουρκίας «το α΄ εξάμηνο του 2011» και τη συμμετοχή της χώρας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας. Το «αντάλλαγμα» για την Κύπρο θα είναι σύμφωνα με τους «15» η «μέγιστη συμμετοχή» της, στον «στρατηγικό διάλογο ΕΕ-ΝΑΤΟ».

Αντιδράσεις Κύπρου-Ελλάδας
Η κλιμακούμενη προσπάθεια της Βρετανίας, της Σουηδίας και της Ιταλίας για την αναβάθμιση των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας και για την «ενίσχυση του πολιτικού διαλόγου», «άναψε» τον περασμένο Δεκέμβριο, προκαλώντας διπλωματική αντιπαράθεση με την Κύπρο και την Ελλάδα. Τα Συμπεράσματα που εκδόθηκαν στο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών του περασμένου Δεκεμβρίου, επισημαίνουν ότι «… το Συμβούλιο είναι έτοιμο να εντείνει τον υφιστάμενο διάλογο με την Τουρκία σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και αμοιβαίου ενδιαφέροντος». Η φράση «υφιστάμενος διάλογος» προστέθηκε μετά από διπλωματική μάχη που έδωσαν η Κύπρος και η Ελλάδα, οι οποίες διαπίστωσαν προσπάθεια εγκαθίδρυσης μιας νέας δομικής σχέσης μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης-Τουρκίας, κάτι που όπως εκτιμάται θα υπέκρυπτε δυσάρεστες εκπλήξεις… Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αρχικά προσχέδια που είχαν κυκλοφορήσει αναφέρονταν γενικώς και αορίστως στην ενίσχυση του διαλόγου ΕΕ-Τουρκίας και άνοιγαν ένα πολύ επικίνδυνο παράθυρο, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία νέων δομών και στην καλλιέργεια μιας ad hocσχέσης μεταξύ Βρυξελλών-Άγκυρας. Ως εκ τούτου, Λευκωσία και Αθήνα επέμειναν μέχρι τέλους, πετυχαίνοντας όπως το τελικό κείμενο αναφέρεται απλώς στην ενίσχυση του «υφιστάμενου» διαλόγου ΕΕ-Τουρκίας, κάτι που σε πρακτικό επίπεδο μεταφράζεται στην πραγματοποίηση τεσσάρων υπουργικών συναντήσεων σε ετήσια βάση, αντί δύο συναντήσεων που πραγματοποιούνται σε επίπεδο Τρόικας–Τουρκίας. 




Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΩΝ

Σε τριπλή υποβάθμιση της αξιολόγησης της Κύπρου σε Α- προχώρησε ο οίκος Fitch. 

Σε τριπλή υποβάθμιση της αξιολόγησης της Κύπρου για μακροπρόθεσμα δάνεια σε εγχώριο και ξένο νόμισμα προχώρησε σήμερα Τρίτη ο οίκος Fitch, εκτιμώντας ότι σε περίπτωση «κουρέματος» των ελληνικών ομολόγων, η κεφαλαιακή επίδραση στις τράπεζες θα κυμανθεί μεταξύ 2 δισ. ευρώ και 5 δισ. ευρώ.
 
Η αξιολόγηση της Κύπρου για μακροπρόθεσμο δανεισμό μειώθηκε από ΑΑ- σε Α- με τις προοπτικές να διατηρούνται αρνητικές. Για τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό σε συνάλλαγμα η αξιολόγηση μειώθηκε κατά μία βαθμίδα, από F1+ σε F1.
Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης το μέγεθος της κρίσης στην Ελλάδα δημιουργεί σημαντικούς κινδύνους για το κυπριακό τραπεζικό σύστημα και κατ’ επέκταση για τα δημόσια οικονομικά.
Σημειώνεται πως η Fitch είχε θέσει την Κύπρο υπό αρνητική παρακολούθηση στις 17 Ιανουαρίου επικαλούμενη τα διαρθρωτικά προβλήματα του δημοσιονομικού ισοζυγίου, περιλαμβανομένων και των κρατικών συντάξεων, και τη διασύνδεση του κυπριακού χρηματοοικονομικού συστήματος με την Ελλάδα.
«Η υποβάθμιση αυτή αντανακλά τη σοβαρότητα της κρίσης στη γειτονική Ελλάδα και τον κίνδυνο που αυτή η κατάσταση αντιπροσωπεύει για το κυπριακό τραπεζικό σύστημα και, κατά συνέπεια, για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας», εξηγεί ο Κρις Πράις, υπεύθυνος αξιολόγησης του Fitch σε ανακοίνωσή του.



 Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, το εν τρίτον περίπου των κυπριακών τραπεζών κινδυνεύουν να επηρεασθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο από την ελληνική κρίση. Οι κυπριακές τράπεζες κατέχουν ελληνικά κρατικά ομόλογα ύψους 14 δισεκατομμυρίων ευρώ και τραπεζικά ομόλογα ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

 Σύμφωνα με τον Fitch, τρεις κυπριακές τράπεζες είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες στην ελληνική οικονομική κρίση: η Τράπεζα της Κύπρου, η Marfin Popular Bank και η Hellenic Bank.

Όμως, για τον οίκο αξιολόγησης, ένα σενάριο όπου το κόστος διάσωσης του τραπεζικού συστήματος φθάνει το 25% του ΑΕΠ είναι πιθανό. Ωστόσο, το κυπριακό κράτος θα μπορούσε να επωμισθεί το κόστος της διάσωσης του τραπεζικού τομέα, καθώς το δημόσιο χρέος του δεν αντιπροσωπεύει παρά το 61% του ΑΕΠ, και κατά συνέπεια ανήκει στις λιγότερο χρεωμένες χώρες της ζώνης του ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ
ελληνικό φόρουμ

ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΟΠΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΟΦΥΛΑΚΗ... ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΑΡΑΧΩΝ???


Την αφαίρεση του οπλισμού των Μονάδων Εθνοφυλακής της κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας αποφάσισε η κυβέρνηση και ήδη το μέτρο εφαρμόζεται με την ειδοποίηση των εθνοφυλάκων να επιστρέψουν άμεσα τα όπλα τους. 

Είναι η πρώτη φορά μεταπολεμικά που αφαιρείται από την Εθνοφυλακή ο οπλισμός της σε αυτές τις περιοχές που συνορεύουν με την Αλβανία και τα Σκόπια και ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για επικείμενη δραστηριοποίηση μονάδων του UCC, ειδικά στην δυτική Μακεδονία.

Η αφαίρεση του οπλισμού γίνεται εξαιρετικά εσπευσμένα και χαρακτηριστικό είναι ότι δεν παραδίδονται τα πυρομαχικά (που θα απαιτούσαν προετοιμασία υποδοχής και ειδικές συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης, αλλά μόνο τα όπλα των Εθνοφυλάκων.

Ήδη οι τοπικές στρατιωτικές και αστυνομικές αρχές επιδίδουν σημειώματα ή επικοινωνούν απ'ευθείας με τους Εθνοφύλακες και τους καλούν να επιστρέψουν άμεσα τα όπλα που τους είχε εμπιστευθεί το κράτος για να υπεραπίσουν το πάτριο έδαφος ως τελευταία γραμμή άμυνας ή για την οργάνωση αντάρτικων μονάδων στα μετόπισθεν. Πολύ πρόσφατα στην δεκαετία του '90 είχαν οργανωθεί κοινές περιπολίες Εθνοφυλάκων με μονάδες του Ε.Σ. για να αποτρεπεί η μαζική είσοδος συμμοριών από την γειτονική Αλβανία. Η απόφαση της κυβέρνησης φαίνεται ότι συνδέεται με τους φόβους που υπάαρχουν για ανεξέλεγκτες ταραχές σε ολόκληρη την χώρα με αφορμή την οικονομική κρίση, ακόμα και σχεδίων εκτροπής. Χαρακτηριστική είναι η θέση που εξέφρασε στην πρόσφατη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών ο πρωθυπουργός Γιώργος παπανδρέου στην σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών την περασμένη Παρασκευή.


Όπως είχε σημειώσει χαρακτηριστικά σύμφωνε με πληφορίες του defencenet.gr: "Έχει χαθεί η εμπιστοσύνη προς την Πολιτεία και αυτό διαβρώνει τα πάντα. Κανείς δεν πιστεύει τίποτα. Σε αυτές τις περιπτώσεις καταλαβαίνετε ότι ψάχνει για σωτήρες, πηγαίνει στη βία" . Το defencenet.gr έχει απευθύνει ερώτημα στο υπουργείο για τους λόγους αφαίρεσης του οπλισμού και αναμένει απάντηση.

defencenet.gr

Η ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΥΡΑΝΝΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΟΚΡΑΤΙΑΣ

Για να υπάρξει δημοκρατία πρέπει πρώτα να υπάρχουν πολίτες . Ο λαός να παύσει να είναι ένα σύνολο, ένα σύμφυρμα υπηκόων αλλά ένα οργανικό και ζωντανό σύνολο πολιτών. Τούτο σημαίνει να παράγει αδιάκοπα πολιτικό λόγο και να ελέγχει μέσα από θεσμούς που ο ίδιος ο λαός , οι ίδιοι οι πολίτες θέτουν και διαφυλάττουν , την εξουσία που ο λαός αυτός παραχωρεί στους αντιπροσώπους του.
Στην κομματοκρατούμενη δημοκρατία δεν υπάρχει αυτή η σχέση λαού και αντιπροσώπων. Πρώτα από όλα οι λεγόμενοι αντιπρόσωποι δεν αναδύονται μέσα από τη λαϊκή βούληση αλλά υποδέιχνονται και επιβάλλονται στο λαό μέσα από τα κομματικά γραφεία και επιτελεία.
Στη συνέχεια μεσολαβεί ένας κενός χρόνος ανάμεσα στην εκλογή αυτών των ψευδοαντιπροσώπων, από την στιγμή της ψήφισης τους μέχρι την επόμενη εκλογική διαδικασία Σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν υπάρχει στο πεδίο παραγωγής του πολιτικού λόγου το μέγεθος που ονομάζεται λαός. Υπάρχουν μόνο οι αντιπρόσωποι και επίλεκτοι των κομμάτων, υπόλογοι στους αρχηγούς και στην κομματική τους πειθαρχεία.
Εδώ έχουμε μια πλήρη απουσία των παραγωγικών δυνάμεων και των τοπικών κοινωνιών με τα ανανεωνόμενα προβλήματα τους. Η μόνη δυνατότητα που παρέχεται στον πολιτικώς απονεκρωμένο λαό είναι η διαδήλωση. Και τούτο συμβαίνει σε ακραίες καταστάσεις . Συνήθως όταν κάποιοι δεν έχουν να φάνε ή όταν τα προβλήματα φτάνουν στο απροχώρητο. Οι μόνοι που βγαίνουν κερδισμένοι από αυτή τη κατάσταση είναι όσοι υπηρετούν το σύστημα δηλαδή οι δημόσιοι υπάλληλοι που αποτελούν την γραφειοκρατία του συστήματος.
Με λίγα λόγια εκείνο που χρειαζόμαστε είναι μια πολυεπίπεδη οργανική δημοκρατία ώστε να αντιπροσωπευτούν οι λαϊκές δυνάμεις , οι παραγωγικές ενώσεις και οι τοπικές κοινωνίες.
Βάση αυτής της οργανικής δημοκρατίας είναι η ανασύσταση της εκκλησίας του δήμου σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης και τοπικής κοινότητας αλλά και παραγωγικής ένωσης . Αν μέσα από αυτή τη διαδικασία που προϋποθέτει την ΑΦΥΠΝΙΣΗ και τη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ του λαού , την ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ του λαού, αναδυθούν αντιπρόσωποι στους οποίους θα παραχωρηθεί ελεγχόμενη και ευκόλως αναιρούμενη εξουσία από τον λαό, τότε θα εισέλθουμε σε μια νέα μορφή δημοκρατίας και λαοκρατίας μιας πολυεπίπεδης αντιπροσώπευσης, που θα επιτρέψει την επικράτηση της αξιοκρατίας και θα απωθήσει σε βάθος χρόνου την τυραννία των κομμάτων, την τυραννία των φαύλων και της αισχρής διαπλοκής τους με την ολιγαρχία του πλούτου σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε παγκόσμιο δηλαδή την διασύνδεση τους με ξένα συμφέροντα που στρέφονται κατά της εθνικής ανάπτυξης και ανεξαρτησίας.
Ως Εθνικιστικό Δημοκρατικό Κόμμα καταθέτουμε την πρόταση της ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που είναι μια συγχώνευση της άμεσης δημοκρατίας με την αντιπροσωπευτική . Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι οι αντιπρόσωποι του λαού θα προέρχονται μέσα από τα πολλαπλά λαϊκά ΟΡΓΑΝΑ του, που θα εδράζονται στην εκκλησία του δήμου σε όλους τους τομείς του δημόσιου βίου.
Για να υπάρξει όμως ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ πρέπει τουλάχιστο ένα μέρος του λαού να αφυπνιστεί και να περάσει από την κατάσταση της αδράνειας στη δυναμική διεκδίκηση της ελευθερίας. Μέχρι τότε η δουλοπρεπής αδράνεια της μάζας και των γλοιωδών ηγετών της θα είναι η δυστυχία μας.
Λουκάς Σταύρου
Πρόεδρος ΕΔΗΚ