ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Άρειος Πάγος: Εκτός ελληνικής «Επικράτειας» οι Κυκλάδες!


Εισήγηση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ανάβει το πράσινο φως σε κάθε είδους καταπατητές, με το σκεπτικό ότι το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ιδιοκτησία στα Κυκλαδονήσια, αφού εκεί το ελληνικό κράτος δεν διαδέχθηκε την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

   
Την ελληνική Ιστορία ξαναγράφει αυτές τις ημέρες ο Αρειος Πάγος, εγείροντας άμεσα θέμα δημόσιου οικονομικού και περιβαλλοντικού συμφέροντος, αλλά και έμμεσα ζήτημα εθνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.
Οι επίμαχες αποφάσεις του Αρείου Πάγου θα κρίνουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς στις Κυκλάδες και στα νησιά του Αιγαίου.

Εισήγηση αρεοπαγίτη αποδέχεται αίτηση αναίρεσης ιδιώτη υιοθετώντας το σκεπτικό του ότι στα νησιά του Αιγαίου και ιδίως στις Κυκλάδες το ελληνικό Δημόσιο δεν διαδέχθηκε το οθωμανικό και ως εκ τούτου οποιαδήποτε έκταση που δεν ανήκει στην ιδιοκτησία ιδιώτη, είτε πρόκειται για αγρό, είτε για αιγιαλό, είτε ακόμα και για ολόκληρο ακατοίκητο νησί-βραχονη­σίδα, μπορεί να περιέλθει μέσω χρησικτησίας στην κυριότητα κάθε καταπατητή.

Επί της υπόθεσης η απόφαση του Αρείου Πάγου αναμένεται να εκδοθεί σε λίγες εβδομάδες. Εφόσον γίνει δεκτή η εισήγηση, θα αποκτήσει χαρακτήρα νομολογίας επιφέροντας ολοκληρωτική ανατροπή στο ισχύον ιδιοκτησιακό καθεστώς των Κυκλάδων και άλλων νησιών του Αιγαίου.

Αυτό σημαίνει ότι αφενός χιλιάδες καταπατητές δημόσιων εκτάσεων και βραχονησίδων θα μπορούσαν να αποκτήσουν μέσα σε μια νύχτα ισχυρό νομιμοποιητικό έρεισμα, ενώ δεν αποκλείεται να ξεκινήσει και μια άνευ προηγουμένου βιομηχανία καταπατήσεων στα νησιά, με ανυπολόγιστες οικολογικές και οικονομικές συνέπειες.

Επιπλέον η αμφισβήτηση των έννομων δικαιωμάτων ιδιοκτησίας του Δημοσίου επί ολόκληρων βραχονησίδων ενδέχεται να τις καταστήσει γκρίζα ζώνη της επικράτειας, μέσω της κερκόπορτας της καταπάτησης ιδιωτικής ιδιοκτησίας.

Οι κίνδυνοι από το ενδεχόμενο επικράτησης μιας τέτοιας απόφασης στο ανώτατο δικαστήριο θεωρούνται μεγάλοι, αφού είναι γνωστό ότι εδώ και πολλές δεκαετίες ισχυρά συμφέροντα στις Κυκλάδες και αλλού επιθυμούν τη νομιμοποιηση καταπατημένων.

Την ίδια στιγμή άλλη εισήγηση από έτερο αρεοπαγίτη για παρόμοιο ζήτημα, η οποία μάλιστα συζητήθηκε την ίδια ημέρα στον Αρειο Πάγο, καταλήγει στο ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα και προτείνει την απόρριψη της αίτησης αναίρεσης του ιδιώτη.

Οι υποθέσεις
Ειδικότερα, στον Αρειο Πάγο στη συνεδρίαση της 3ης Μαρτίου του 2010 συζητήθηκαν δύο αναιρέσεις ιδιωτών κατά του ελληνικού Δημοσίου και οι αποφάσεις τους θα κρίνουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των Κυκλάδων.

Η πρώτη υπόθεση αφορούσε την αίτηση αναίρεσης της εταιρείας «Δ. Μ. ΑΕ», η οποία διεκδικεί μαζί με άλλους έκταση περίπου 85.000 στρεμμάτων στην Καλντέρα της Σαντορίνης στη θέση Ακρωτήρι.
Στην εισήγηση για τη συγκεκριμένη υπόθεση προτείνεται η απόρριψη της αίτησης με την αιτιολογία ότι το ελληνικό Δημόσιο είναι κύριος στα νησιά των Κυκλάδων, επομένως και στη Σαντορίνη, λόγω της διαδοχής του οθωμανικού δημοσίου από το ελληνικό. Το ίδιο άλλωστε είχε δεχθεί και η απόφαση του Εφετείου Αιγαίου, η οποία μάλιστα έκανε και διεξοδική αναφορά στο νομικό και ιστορικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των Κυκλάδων.

Στη δεύτερη υπόθεση μήλον της Εριδος μεταξύ ιδιωτών και ελληνικού Δημοσίου είναι δύο βραχονησίδες μεταξύ Πάρου και Αντιπάρου. Το Τουρκονήσι ή Τούρλος ή Τούρνα έκτασης 33.390 τ.μ. και το Πρασσονήσι ή Αγιος Νικόλαος έκτασης 8.000 τ.μ.

Στην εισήγηση της υπόθεσης από τον προεδρεύοντα αεροπαγίτη λόγω απουσίας του προέδρου από τη συζήτηση, προτάθηκε να γίνει δεκτή η αίτηση αναίρεσης του ιδιώτη με κύρια αιτιολογία ότι στις Κυκλάδες και στα νησιά του Αιγαίου το ελληνικό Δημόσιο δεν διαδέχθηκε το οθωμανικό και επομένως οι βραχονησίδες δεν ανήκουν στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου αλλά του ιδιώτη καταπατητή.

Το σκεπτικό αυτό μεταξύ άλλων στηρίζεται στο «πασίδηλο» γεγονός ότι κατά την Τουρκοκρατία οι Κυκλάδες αποτελούντο από ιδιωτικές γαίες και δεν θεωρήθηκαν ότι περιήλθαν στον σουλτάνο. Μάλιστα η απόδειξη αυτή συγκαταλέγεται στα διδάγματα της κοινής πείρας.

Οι κίνδυνοι
Εφόσον ο Αρειος Πάγος αποδεχτεί την εισήγηση η απόφαση θα αποτελεί νομολογία με σοβαρότατες συνέπειες:

1. Εκατομμύρια στρέμματα εκτάσεων στα νησιά του Αιγαίου, ακόμα και σε σημεία ιδιαίτερης πολιτικής ή περιβαλλοντικής σημασίας όπως ο αιγιαλός, οι βραχονησίδες ή οι προστατευόμενες περιοχές που διεκδικούνται εδώ και χρόνια από ισχυρά οικονομικά συμφέροντα θα αποδοθούν στους καταπατητές τους.

2.Πιθανόν μια νέα ανεξέλεγκτη βιομηχανία καταπατήσεων θα ξεκινήσει με απρόβλεπτες επιπτώσεις, οικοπεδοποιώντας και τσιμεντοποιώντας κάθε ελεύθερη έως σήμερα έκταση γης στις Κυκλάδες ή άλλα νησιά. Οποιοσδήποτε θα μπορεί να καταπατήσει και ύστερα από μερικά χρόνια να διεκδικήσει λόγω χρησικτησίας οποιαδήποτε έκταση δεν ανήκει σήμερα σε κάποιον.

3.Η έλλειψη ιδιοκτησιακού καθεστώτος -αν και όχι κυριαρχίας γιατί αυτή δεν φαίνεται να αμφισβητείται άμεσα- σε μια σειρά βραχονησίδων μπορεί να εγείρει κατά μια ακραία εκδοχή ακόμα και νέου τύπου εθνικά θέματα.

Για δημόσια γη στη Σύρο: Η παγωμένη υπόθεση και οι... συμπτώσεις

Μια λεπτομέρεια, η οποία φαίνεται να αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπό τις παρούσες εξελίξεις, είναι ότι στον Αρειο Πάγο έφτασε πριν από δύο χρόνια και μια τρίτη υπόθεση αναίρεσης, η οποία είχε συζητηθεί στις 21 Μαΐου 2008.

Τότε διάδικοι ήταν το ελληνικό Δημόσιο και ο Γ.Δ., ο οποίος διεκδικούσε δημόσια έκταση στη Σύρο.

Το παράδοξο είναι ότι για την υπόθεση εκείνη που συζητήθηκε προ διετίας δεν έχει εκδοθεί ακόμα απόφαση, κάτι το οποίο θεωρείται πρωτοφανές στα χρονικά του Αρείου Πάγου, όπου οι αποφάσεις δημοσιεύονται το αργότερο εντός έξι μηνών από τη συζήτηση μιας υπόθεσης.

Η σύμπτωση είναι ότι και σε αυτή την υπόθεση η εισήγηση έγινε από τον ίδιο αεροπαγίτη - προεδρεύοντα λόγω απουσίας προέδρου, ο οποίος με ανάλογο σκεπτικό είχε προτείνει και πάλι την αποδοχή της αίτησης αναίρεσης του ιδιώτη.

Εάν είχε δημοσιευθεί η παλαιότερη εκείνη απόφαση, το σίγουρο είναι ότι θα επηρέαζε καθοριστικά τις αποφάσεις και των δύο άλλων σημερινών υποθέσεων είτε υπέρ είτε κατά του Δημοσίου.

Παγκοίνως γνωστό
Σύμφωνα με την εισήγηση για τις διεκδικούμενες βραχονησίδες μεταξύ Πάρου και Αντίπαρου, όσα προβλέπονται στα «πρωτόκολλα ανεξαρτησίας» και στον νόμο «περί διακρίσεως κτημάτων» βάσει των οποίων περιήλθαν στο ελληνικό Δημόσιο με δικαίωμα πολέμου οι εκτάσεις που σήμερα του ανήκουν δεν ισχύουν για γαίες που βρίσκονται στα νησιά των Κυκλάδων και του υπολοίπου Αιγαίου.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «είναι παγκοίνως γνωστό ότι κατά την εποχή της Τουρκοκρατίας οι Κυκλάδες κατά το σύνολό τους απετελούντο εξ ιδιωτικών γαιών καθαράς ιδιοκτησίας, αφού τα νησιά αυτά υπαχθέντα υπό την οθωμανική κυριαρχία όχι δικαιώματι πολέμου αλλά ειρηνικά κατόπιν συμφωνιών μεταξύ Γενουατών ή Ενετών κατακτητών αφενός και του Σουλτάνου αφετέρου δεν θεωρήθηκαν περιελθόντα στο Σουλτάνο...

Παρέπεται ότι τα ακίνητα αυτά των Κυκλάδων μη εξουσιαζόμενα πριν από την Επανάσταση από το Σουλτάνο, ούτε κατεχόμενα από Οθωμανούς ιδιώτες δεν περιήλθαν στο ελληνικό δημόσιο κατά διαδοχή του τουρκικού δημοσίου δικαιώματι πολέμου...».


Στην εισήγηση γίνεται επίσης λόγος για απόφαση του Αρείου Πάγου του 1934 για διεκδικούμενη έκταση στην Ικαρία, η οποία θεωρεί ότι «τα εν ταις νήσοις του Αιγαίου ακίνητα υπάγονται ως πασίδηλον τυγχάνει εις την κατηγορίαν των καθαράς ιδιοκτησίας ακινήτων...».

Σύμφωνα με άλλους νομικούς η συγκεκριμένη απόφαση αφορά διένεξη μεταξύ ιδιωτών και κατά την εκδίκασή της το Δημόσιο δεν είχε παραστεί προκειμένου να εκθέσει τα επιχειρήματά του. Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι πρόκειται περί μιας μεμονωμένης απόφασης επί λανθασμένης βάσης που δεν ξαναχρησιμοποιήθηκε στο δίκαιο. Πάντως το βέβαιο είναι ότι υπάρχει μεγάλη αντιγνωμία για το θέμα και ότι η όποια απόφαση θα έχει πολύ μεγάλο πεδίο εφαρμογής.

Τα επιχειρήματα: Διαδοχή και στις Κυκλάδες

Σύμφωνα δε με τα επιχειρήματα του ελληνικού Δημοσίου στη συζήτηση της παλαιότερης υπόθεσης για τις διεκδικούμενες εκτάσεις στη Σύρο, «η προαναφερόμενη διαδοχή του ελληνικού Δημοσίου στο οθωμανικό δημόσιο αφορά και τις νήσους του Αιγαίου αφού κατά τα έτη 1537-8 μέχρι 1566 η οθωμανική κυριαρχία κατέλυσε τα φραγκικά νησιωτικά κρατίδια και περιέλαβε τις Κυκλάδες, καθώς και όλα τα νησιά του Αιγαίου. Το δε ελληνικό κράτος που δημιουργήθηκε μετά την επιτυχή έκβαση του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα του 1821 συμπεριέλαβε και τα νησιά αυτά», κάτι το οποίο προκύπτει και από το Πρωτόκολλο του Λονδίνου που αποτελεί για την Ελλάδα την οριστική συνθήκη ανεξαρτησίας. Σύμφωνα με την ίδια εισήγηση «από κανένα στοιχείο δεν προκύπτει και μάλιστα ως παγκοίνως γνωστό ή πασίδηλο ότι τα νησιά αυτά αποτελούντο στο σύνολό τους από ιδιωτικές εκτάσεις. Αντίθετα, με δικαστικές αποφάσεις έχει γίνει δεκτό ότι το ελληνικό Δημόσιο είναι κύριος στα νησιά των Κυκλάδων εκτάσεων οι οποίες ποτέ δεν ανήκαν σε ιδιώτες».

Η άλλη εισήγηση: Κύριος των εκτάσεων το Δημόσιο
Σύμφωνα με την εισήγηση του έτερου αρεοπαγίτη, για τη διεκδικούμενη έκταση στην Καλντέρα της Σαντορίνης, ενώ αναγνωρίζεται το ειδικό καθεστώς των γαιών των Κυκλάδων και κατά το οποίο οι ιδιωτικές και οι καθαρές ιδιοκτησίες δεν περιήλθαν στο ελληνικό Δημόσιο, τονίζεται ότι αυτό συμβαίνει εφόσον πρόκειται για καθαρές ιδιοκτησίες, «ενώ για τα νησιά των Κυκλάδων μεταξύ των οποίων και η Σαντορίνη για εκτάσεις που αφορούν τα δάση, τους αιγιαλούς, τα κοινόχρηστα, τις βοσκές και τις εκτάσεις που λόγω της μορφής τους δεν εξουσιάζονταν από κανέναν μετά τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας κατέστη κύριος αυτών το ελληνικό Δημόσιο ως διάδοχο του οθωμανικού κράτους δικαιώματι πολέμου». Εκτενής νομική και ιστορική αναφορά γίνεται και στη σχετική απόφαση του Εφετείου Αιγαίου, σύμφωνα με την οποία «η διαδοχή του ελληνικού Δημοσίου δικαιώματι πολέμου είναι ιστορικά αποδεδειγμένη ότι αφορά και τις νήσους του Αιγαίου δεδομένου ότι στο σχετικό κείμενο του πρακτικού γίνεται ρητή αναφορά και στις νήσους αυτές».

ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΟΥΤΣΗΣ

Αρχική Πηγή: ΕΘΝΟΣ

[ΜΥΡΜΙΔΟΝΕΣ]:ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΙ ΔΗΜΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ


Πρόλογος . Δεν υπάρχει λαός ο οποίος δεν έψαξε κατά την διάρκεια της ζωής του την εθνική του αξιοπρέπεια και δεν έκανε το παν για να επιβιώσει. Λέων Τολστόι


Ακούμε τον επικεφαλή των θυμάτων και πνευματικών δούλων των εβραίων τσαρλατάνων Μαρξ και Λένιν, τον Χριστόφια, να διαλαλεί, ότι πρέπει (κατά λέξη) «να εξοστρακίσουμε τον εθνικισμό και τον σοβινισμό». Σήμερα ακόμα και οι κρατικοί φορείς προσπαθούν να βρίζουν τους συναγωνιστές αποκαλώντας τους «εθνικιστές» και ότι έχουν «εθνικιστικές εξάρσεις» (;). Αυτήν την στάση προπαγανδίζουν και τα αυτοαποκαλούμενα «ανεξάρτητα» ΜΜΕ. Διαβάσαμε επίσης και στην προσπάθεια των ξενόγλωσσων εφημερίδων που εκδίδονται (κυριολεκτικά) στο νησί μας να «διαφωτίσουν» τους αλλοδαπούς για το Κυπριακό ότι, τάχα, η «εισβολή ήταν αποτέλεσμα προσπαθειών της Τουρκίας να προστατέψει τους τουρκοκύπριους από τους εθνικιστές ελληνοκύπριους».


Δεν θα σχολιάσουμε τα παραπάνω, αλλά ένα θα ρωτήσουμε: το 91% του λαού που τάχτηκε στο Δημοψήφισμα υπέρ της Ένωσης ήταν όλοι τους «εθνικιστές» και «σοβινιστές»; Και για να καταλάβει κανείς τον βαθμό της πλύσης εγκεφάλου που έχει υποστεί ο λαός από εσωτερικούς εχθρούς του έθνους πρέπει να δει ότι σήμερα αν κάποιος εκ τον 91% μιλάει για την Ένωση οι γύρω τον θεωρούν τουλάχιστον τρελό. Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι και το επίσημο μαντρί των πρώην πατριωτών, το ΔΗΣΥ, έχει καταστεί με τον ίδιο μέθοδο δημαγωγίας και προπαγάνδας ως πρωτοπόρος στην επερχόμενη ξενοκίνητη (διά)λυση, και ότι αν κυβερνούσε ο «αρχιπατριώτης» Αναστασιάδης ίσος από καιρού να είχαμε την «ποθητή» λύση/διάληση.
Σήμερα τα μυαλά των ανθρώπων στην Κύπρο έχουν ρυθμισθεί από δημαγωγούς και επαγγελματίες χειραγωγιτές με τρόπο που αν κάποιος «κατηγορηθεί» ότι δεν επιθυμεί την «λύση», αυτό θα ισοδυναμεί με προδοσία και θα είναι δακτυλοδεικτούμενος.
Στην Κύπρο στο κεφάλι ενός σύγχρονου καταναλωτή των ειδήσεων των ΜΜΕ και του θύματος της «σύγχρονης εκπαίδευσης» έχουν ανακατευτεί πάρα πολλά, όπως π.χ. οι έννοιες πολλών σημαντικών λέξεων και ορολογιών, που δεν επιτρέπουν στην σωστή κατανόηση προβλημάτων του παρελθόντος και του παρόντος. Μια από αυτές τις έννοιες είναι η λέξη «εθνικισμός». Υπάρχουν λίγες λέξεις που έχουν δεχθεί το τελευταίο καιρό τόση βρομιά, ψέμα και μίσος. Η λέξη «εθνικισμός» όχι μόνο έχασε την πρέπουσα θέση στο λεξιλόγιο, αλλά ταυτίστηκε με τις λέξεις «ναζισμός» και «σοβινισμός». Και στα κεφάλια των ανθρώπων έχει γραφτεί και εγκατασταθεί αρνητική στάση και προκατάληψη σε σχέση με αυτήν την λέξη.
Με αποτέλεσμα να μεταδώσουν στον κόσμο την ιδέα ότι οι εθνικιστές υποστηρίζουν την εθνική αποκλειστικότητα και διαδίδουν το μίσος μεταξύ των εθνών.
Τι περιλαμβάνει και τι χαρακτηρίζει αυτή η λέξη; Είναι τόσο επικίνδυνη, όπως μας παρουσιάζουν; Δεν κρύβεται πίσω από την αλλοίωση τις εννοίας τις λέξεως χειραγώγηση του κόσμου και δεν κρύβονται επικίνδυνες καταστάσεις;
Σε αυτές τις ερωτήσεις θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε. Για να είμαστε πειστικοί θα αναφερθούμε σε ξένες πηγές, που δεν θα μπορούσαν από τους δημαγωγούς και χειραγωγιτές της «κοινής γνώμης» να αμφισβητηθούν σε καμιά περίπτωση.

Nationalism

1. Devotion to the interests or culture of one’s nation.

2. The belief that nations will benefit from acting independently rather than collectively, emphasizing national rather international goals.

3. Aspirations for national independence in a country under foreign domination.

The American Heritage Dictionary of the English Language (4th ed.)

2000 by Houghton Mifflin Company



Nationalism

1. The state of being national; national attachment; nationality.

2. An idiom, trait, or character peculiar to any nation.

3. National independence; the principles to the Nationalists.

Webster’s Revised Unabridged Dictionary, 1998 MICRA
Nationalism

Ideology based on the premise that the individual’s loyalty and devotion to the nation-state surpass other individual or group interests.

Encyclopedia Britannica, 2002


Nationalism

Είναι εκείνες οι κοινωνικές και ψυχολογικές δυνάμεις που έχουν γεννηθεί και αναπτυχθεί από ιστορικές και πολιτιστικές αιτίες για να διατηρούν το συγκεκριμένο λαό ενωμένο. Εθνικισμός υποστηρίζει την ενότητα με βάση την αποθέωση των κοινών αξιών του λαού που έχει κοινούς πολιτιστικούς, γλωσσικούς, ιστορικούς και γεωγραφικούς χαρακτήρες.

Αμερικάνικο πολιτικό λεξικό



Βλέπουμε ότι ο «εθνικισμός» στης περιγραφές αυτές είναι θετική έννοια: υποστήριξη πολιτισμού του έθνους σου, προσπάθεια για εθνική ανεξαρτησία και ευημερία κλπ.
Η έννοια του Ελληνικού Εθνικισμού είναι:
Ελληνικός Εθνικισμός – η απεριόριστη αγάπη και ετοιμότητα για θυσία για το Έθνος.
Ελληνικός Εθνικισμός – όταν τα συμφέροντα του Έθνους υπερτερούν μπροστά από συμφέροντα των κομμάτων και ιδεολογιών.
Ελληνικός Εθνικισμός – δοθείσα από τον Θεό γενετική μνήμη του Έθνους.
Ελληνικός Εθνικισμός – όταν ο πόνος του Έθνους γίνεται δικό σου πόνος, όταν το Εθνικό είναι και προσωπικό.
Ελληνικός Εθνικισμός – ενάντια στον καπιταλισμό και κεφαλαιοκρατία, ενάντια στην υφαρπαγή του Εθνικού πλούτου.
Ελληνικός Εθνικισμός – αντίδοτο από χρωματιστές δημαγωγικές αρρώστιες που μας πασάρουν, όπως «ελευθερία, ισότητα και αδελφοσύνη»
Ελληνικός Εθνικισμός – συνεχής αγώνας για πνευματική ελευθερία του Έθνους, συνεχείς πόλεμος ενάντια σε ξένους κατακτητές.

Ελληνικός Εθνικισμός – αγιότατο δικαίωμα του Έθνους να είναι κυρίαρχος των χωμάτων των προγόνων του, ιερό δικαίωμα για Ελληνικό τρόπο ζωής.


Σπαρτιάτης Ν.Ι.

[Ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ]:Το Καστελλόριζο, η Κύπρος, το Αιγαίο και η ΑΟΖ…!


 


Σύμφωνα με την κυβερνητική δήλωση, η συνάντηση των Χαρη Παμπούκη και Εγκ. Μπαγίς, επανεπιβεβαίωσε τη σταθερή επιθυμία των δυο χωρών να προσέλθουν σε διάλογο και να πραγματοποιηθεί η επίσκεψη του Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα, τέλη Μαΐου ή αρχές Ιουνίου, αν δεν υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Σύμφωνα με τις πάγιες δηλώσεις του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, που παραβρέθηκε στο τέλος της ανωτέρω συνάντησης, στόχος της Αθήνας είναι να προχωρήσει σε συνομιλίες που θα αφορούν την “υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο”.  Η Τουρκική πλευρά ωστόσο συνεχίζει να αναφέρεται σε “συνομιλίες εφ’ όλης της ύλης”. Άραγε, τι σκοπιμότητα εξυπηρετεί η θέση της Αθήνας, για αναφορά μόνο στο Αιγαίο και πιθανή παραπομπή στη Χάγη;  Γιατί, με την επιμονή αυτή κυβέρνηση αρνείται να προστατεύσει, ως έχει υποχρέωση, τα ουσιαστικά εθνικά συμφέροντα στην περιφέρεια της νήσου του Καστελλορίζου, τον ενοποιημένο θαλάσσιο χώρο Ελλάδας – Κύπρου και τέλος την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ελλάδας, που θεωρητικά διατρέχεται από ένα ή περισσότερα πετρελαιοφόρα κοιτάσματα ή φυσικού αερίου;
Η Τουρκία, που με τις “παρελάσεις” πλοίων του πολεμικού της ναυτικού ξεκαθαρίζει ότι επιχειρεί να εκμεταλλευθεί τα δικαιώματα από το Δίκαιο της Θάλασσας, στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου, αμφισβητεί ευθέως την ύπαρξη υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ, πέριξ του Καστελλορίζου επιδιώκοντας να εισάγει στο σημείο αυτό, που ο ελληνικός και κυπριακός θαλάσσιος οικονομικός χώρος ενώνονται, μια σφήνα. Σφήνα που θα της επιτρέψει να έχει άποψη σε περίπτωση θαλάσσιων ερευνών αλλά κυρίως γιατί με τον τρόπο αυτό διασπά τα κοινά σύνορα των ΑΟΖ Κύπρου και Ελλάδας. Επιδιώκει, όπως έχει διακηρύξει, να καταστεί “παίκτης” στην Ανατολική Μεσόγειο και για το σκοπό αυτό όχι μόνο αμφισβητεί την διεθνή νομική πραγματικότητα αλλά και με την αύξηση του Στόλου της, διεκδικεί εμπράκτως την επιβολή των αποφάσεων της.
Η Ελλάδα από την πλευρά της δείχνει να χαίρεται για τη δήλωση Μπαγίς, ότι “καλά κάνατε που δεν δείξατε στην παρέλαση βαρειά άρματα και πυραύλους. Στην Ανaτολική Μεσόγειο ζητούμενο είναι η ειρήνη και δεν χρειάζονται όπλα“! Σωστά, εμείς δεν πρέπει να έχουμε όπλα αλλά εκείνοι, μπορούν… Η πρόσφατη οικονομική κρίση οδηγεί σε μείωση των Ελληνικών εξοπλισμών, σε βάθος χρόνου κι αυτό γίνεται αντιληπτό από την Άγκυρα, που πολλαπλασιάζει τις επιθετικές – προκλητικές ενέργειές της.  Η πολιτική ηγεσία της χώρας μας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι σχεδιάζει κινήσεις και πολιτικές, κοντά στη λογική “σφάξε μ’ αγά μου, ν’ αγιάσω“! Η καταγραφή μόνο και παρουσίαση ατέλειωτων καταλόγων παραβιάσεων και παραβάσεων του δικαίου της θάλασσας, της αεροναυτιλίας και της καλής γειτονίας, δεν δημιουργεί προβλήματα για την Άγκυρα, είτε στις ΗΠΑ είτε στην Ευρώπη, όπου συχνά όλα αυτά αντιμετωπίζονται με την απλή φράση “Ελληνο- Τουρκικός καυγάς“! Αυτό που είναι ζητούμενο είναι μια νέα πολιτική έναντι της Άγκυρας, που θα εξασφαλίζει όχι απλά την “μη επέμβαση” της Τουρκίας, αλλά την πλήρη διασφάλιση των Ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και οικονομικών συμφερόντων Κι αυτή την πολιτική η κυβέρνηση δεν την έχει, καθώς συνεχίζει να παρουσιάζεται με “πυροτεχνήματα” και “λεκτικές ωραιοποιήσεις” της δύσκολης ήδη κατάστασης ανάμεσα στις δυο χώρες.
Η Τουρκία από την πλευρά της συνεχίζει δραστήρια να κινείται προκειμένου να καταργήσει εμπράκτως το “Μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ” με καθαρά κυβερνητικές αποφάσεις και όχι φυσικά λόγω της δήθεν διαφοροποίησης Ερντογάν και στρατιωτικών. Είναι σαφές, πως ο οποίος εσωτερικός πόλεμος εξουσίας στην Τουρκία, δεν επηρεάζει καθόλου τα σχέδια της Άγκυρας κι είναι άλλωστε γνωστό ότι ο υπεξ, κ. Νταβούτογλου, χαίρει της εμπιστοσύνης και θαυμασμού, των στρατιωτικών, αντίθετα από άλλα μέλη της κυβέρνησης του ΑΚΡ.
Στα πλαίσια αυτά, οι αντιδράσεις της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ανησυχητικά, χαμηλές. Οι πρόσφατες δηλώσεις υπουργών δεν αποδίδουν την αντιστοιχία των τουρκικών επιδιώξεων και προκλήσεων, ούτε φυσικά σε καμιά περίπτωση της λαϊκή θέληση για αντίσταση έναντι των τουρκικών απειλών. Χαμηλή, για να μην πούμε άφωνη, είναι και η αξιωματική αντιπολίτευση κι αυτό μας κάνει περισσότερο ανήσυχους. Γιατί άλλο είναι η σοβαρότητα και άλλο η σιωπή σχετικά με τα εθνικά συμφέροντα.
Άραγε περιμένουν για να αντιδράσουν, ένα περιστατικό τύπου Ιμίων ή μήπως οι τουρκικές κορβέττες να ελέγχουν την “νόμιμη” είσοδο των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά;