ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Ύποπτος ο ρόλος των διεθνών οίκων αξιολόγησης

Εργαλεία της νέας τάξης πραγμάτων που καλλιεργούν τον πανικό και την οικονομική τρομοκρατία

Οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης είχαν μέχρι στιγμής να αντιμετωπίσουν τις ρυθμιστικές αρχές που έχουν ανοίξει έρευνα για το ρόλο τους στην παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Τώρα βρίσκονται στο στόχαστρο και των πολιτικών ηγεσιών για τη στάση τους απέναντι σε χώρες με υψηλά ελλείμματα και χρέη. Πληθαίνουν πλέον οι φωνές στην Ευρώπη, που τους κατηγορούν ευθέως ότι με τις κινήσεις τους πυροδοτούν πανικό στις αγορές, προσφέρουν «στηρίγματα» στους κερδοσκόπους και επιδεινώνουν την κρίση χρέους σε χώρες της Ευρωζώνης. Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών, Γκουίντο Bέστερβελε, πρότεινε μάλιστα χθες τη σύσταση μιας ευρωπαϊκής υπηρεσίας αξιολόγησης πιστώσεων, η οποία όπως υπογράμμισε θα είναι ανεξάρτητη. Ο Γερμανός υπουργός επέκρινε τις ιδιωτικές αμερικανικές εταιρείες αξιολόγησης, επισημαίνοντας ότι αξιολογούν χρηματοπιστωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύσσουν και διανέμουν οι ίδιες.  «Οι συγκρούσεις συμφερόντων είναι δεδομένες» τόνισε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του και ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφανγκ Σόιμπλε, τόνισε ότι οι αγορές δεν θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στους οίκους αξιολόγησης. Η συζήτηση για το ρόλο των τριών μεγάλων οίκων, Standard & Poor's, Moody's και Fitch, επανήλθε στο προσκήνιο, μετά τις πρόσφατες υποβαθμίσεις της πιστοληπτικής αξιολόγησης της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας. Οι υποβαθμίσεις ήρθαν την ώρα που οι διαπραγματεύσεις για παροχή στήριξης στην Ελλάδα από την Ε.Ε. και το ΔΝΤ βρίσκονται στην τελική ευθεία και εν μέσω εντεινόμενων ανησυχιών για «διάχυση» των ελληνικών προβλημάτων στις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου.

Έδωσαν έτσι, όπως χαρακτηριστικά σχολίαζαν αναλυτές, τη «χαριστική βολή» στην Ευρωζώνη. Το κόστος δανεισμού των περιφερειακών χωρών της νομισματικής ένωσης εκτινάχθηκε στα ύψη και το ευρώ [EUR=X] βούλιαξε σε χαμηλά έτους. Οικονομικοί αναλυτές σχολιάζουν ότι είναι παράδοξο οι αγορές να δίνουν τόση σημασία στους διεθνείς οίκους, οι οποίοι απέτυχαν παταγωδώς στην αξιολόγηση χρηματοπιστωτικών προϊόντων, που βρέθηκαν στο επίκεντρο της παγκόσμιας κρίσης. Πέρα από την αδυναμία τους να προειδοποιήσουν εγκαίρως για τους κινδύνους των τιτλοποιημένων δανείων προς δανειολήπτες χαμηλής φερεγγυότητας (subprime) είναι ενδεικτικό ότι είχαν δώσει την υψηλότερη δυνατή αξιολόγηση («ΑΑΑ») και στο συνθετικό cdo «Αbacus», μέσω του οποίου η Goldman Sachs κατηγορείται ότι εξαπάτησε τους επενδυτές. Γιατί λοιπόν εξακολουθούν να επηρεάζουν σε τέτοιο βαθμό τις αγορές; O λόγος είναι απλώς εξηγεί ο Χιούγο Ντίξον, αναλυτής του Reuters. Οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης είναι «ενσωματωμένοι» στον τρόπο λειτουργίας των αγορών. Ορισμένοι επενδυτές επιτρέπεται να αγοράζουν επενδυτικά προϊόντα μόνο εάν βρίσκονται στην κατηγορία υψηλής διαβάθμισης (investment grade) και επομένως πωλούν ότι αξιολογείται ως «σκουπίδι» (junk). 


Σε ισχύ τα επιπλέον μέτρα από τον Ιούλιο

Του Γιάννη Αγγέλη

Αύριο το αργότερο "πέφτουν" οι υπογραφές της Κυβέρνησης, της ΕΚΤ, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο γραπτό κείμενο της απόφασης για την τελική μορφή του νέου Προγράμματος  Σταθερότητας, που δρομολογεί την έναρξη εκταμίευσης του "πακέτου στήριξης" στο α΄ δεκαήμερο του Μαΐου.

Η διάχυση της απειλής χρεοστασίου και σε άλλες χώρες μετά την Ελλάδα –αφού προηγήθηκαν οι υποβαθμίσεις από την S&P–  “έπεισε” την Γερμανία να ενδώσει στη συμφωνία επίσπευσης εκταμίευσης της "βοήθειας" προς την Αθήνα. 

Το τεχνικό σκέλος της συμφωνίας που ετοιμάζεται τις τελευταίες ημέρες στην Αθήνα  –όσο και αν αυτό ακούγεται παράδοξο– έχει καθυστερήσει όχι τόσο λόγω των διαπραγματεύσεων για τη σκληρότητα ή μη των μέτρων (η Κυβέρνηση τα έχει αποδεχθεί όλα), αλλά από τη διαφορά μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαϊκής Επιτροπής  για το πότε αρχίζει και πόση θα είναι η διάρκεια του Προγράμματος!

Όπως αναφέρεται στο σημερινό τεύχος του “Κεφαλαίου” μέχρι χθες το βράδυ δεν είχε επιτευχθεί συμφωνία καθώς το ΔΝΤ επιμένει η αρχή του Προγράμματος να περιλάβει το β΄ εξάμηνο του 2010 και να καλύψει όχι μόνο το 2011 και 2012, αλλά να φθάσει μέχρι και το 2014 και να αφορά το σύνολο της δημοσιονομικής προσαρμογής που θα πρέπει να ξεπεράσει τις 10 μονάδες του ΑΕΠ δηλαδή τα 25 περίπου δισ. ευρώ.

Στην πρόταση αυτή προϋπόθεση είναι η εκκίνηση της εφαρμογής ορισμένων από τα μέτρα (φορολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά) από την 1η Ιουλίου και όχι από 1/1/2011. Αυτό σημαίνει επίσπευση της νέας ρύθμισης για τις εκ νέου αυξήσεις σε ΦΠΑ, Ειδικούς Φόρους, Ακίνητα, εργασιακά κ.ά.

Αντίθετα η Επιτροπή φέρεται να επιμένει στο "γράμμα" του κοινοτικού νόμου και  προτείνει τριετή διάρκεια του Προγράμματος, αλλά ταυτόχρονα υιοθετεί την απαίτηση της κας Μέρκελ που ζητά μηνιαίο (!) και όχι κάθε τρίμηνο έλεγχο της εκτέλεσης του Προγράμματος...

Και οι δύο όμως συμφωνούν, ότι κάθε οικονομικός στόχος περικοπής δημόσιας δαπάνης θα συνδέεται με ορισμένη χρονική διάρκεια και με ασφαλιστική δικλείδα,   την υποκατάσταση τυχόν αποκλίσεων με ισόποση περικοπή από τον ίδιο τομέα δραστηριότητας...

Η συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί το αργότερο αύριο και να ανακοινωθεί την Κυριακή.

Παράλληλα "τρέχουν" οι διαδικασίες για την προώθηση των διμερών δανείων, μετά τη στροφή που υποχρεώθηκε να κάνει η κα Μέρκελ, όταν την Τετάρτη φάνηκε να διαχέεται και σε άλλες χώρες (Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία) η πίεση στα κρατικά ομόλογα με τις υποβαθμίσεις που έγιναν στο πορτογαλικό και ισπανικό δημόσιο χρέος από την S&P (όπως έκανε και με την Ελλάδα).

Την Δευτέρα ο  κ. Σόϊμπλε καταθέτει στη γερμανική Βουλή την νομοθετική ρύθμιση στην βάση της οποίας θα υπογραφεί η σύμβαση (που βρίσκεται ήδη στο γραφείο της κας Μέρκελ) για την εκχώρηση δανείου στην Ελλάδα.

Πληροφορίες του “Κεφαλαίου” αναφέρουν ότι το πλαίσιο των διμερών δανείων από τις ευρωπαϊκές χώρες θα αγγίξει τα 120 δισ. ευρώ για την τριετία (πέραν εκείνων του ΔΝΤ).

Το πλαίσιο αυτό δεν αναφέρεται στο ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης του χρέους, αλλά δεσμεύει τα διμερή δάνεια να αποπληρώνουν λήξεις προηγούμενων δανείων και όχι να καλύπτουν τρέχοντα ελλείμματα...

Σημειώνεται ότι δημοσίευμα των Financial Times, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, αναφέρει ότι "η Ελλάδα συμφώνησε με τα νέα μέτρα λιτότητας των 24 δισ. ευρώ, τα οποία περιλαμβάνουν τριετές πάγωμα των μισθών των δημόσιων υπαλλήλων, σε αντάλλαγμα των δανείων από Ευρωζώνη και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Αξιωματούχος της ελληνικής κυβέρνησης δήλωσε στους FT ότι εξετάζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες. 
 

Ευ. Βενιζέλος: «Όχι» σε πρωτοβουλία μονομερούς μείωσης των εξοπλισμών

"Στο ερώτημα αν ο περιορισμός της δημοσιονομικής κυριαρχίας της χώρας συνιστά και περιορισμό του σκληρού πυρήνα της εθνικής της κυριαρχίας, θέλω να δηλώσω με κατηγορηματικό τρόπο ότι η χώρα δεν θα κάμψει τους στόχους της εξωτερικής της πολιτικής ασφάλειας και άμυνας", δήλωσε ο υπουργός Eθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλος από το βήμα του συνεδρίου του Εconomist, διευκρινίζοντας ότι δε τίθεται θέμα ανάληψης πρωτοβουλίας μονομερούς μείωσης των εξοπλισμών. Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων για αμοιβαία μείωση των εξοπλισμών, ο Ευ. Βενιζέλος πρόσθεσε ότι οι όποια συρρίκνωση στις στρατιωτικές δαπάνες της Ελλάδας είναι αποτέλεσμα εξορθολογισμού τους και όχι της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.
Ο Ευ. Βενιζέλος σημείωσε τις προσπάθειες για μείωση των λειτουργικών εξόδων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που θα φτάσει το 25% σε σχέση με πέρυσι, τη θεσμοθέτηση διαφανών διαδικασιών ώστε να είναι τεκμηριωμένες οι δαπάνες που αφορούν τους εξοπλισμους και τον εξορθολογισμό του στρατεύματος, με στόχο έναν μικρότερο αλλά καλύτερα διατεταγμένο στρατό, όχι για λόγους οικονομίας, αλλά γιατί αυτό επιβάλλει ένας σύγχρονος στρατός.

ΕΤΣΙ ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΥΡΙΕ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ;


Σε δήλωση του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Χριστόφιας ανέφερε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα, τα οποία αξίζει να σχολιάσουμε:
1.      «θέλω καταρχάς να διευκρινίσω ότι ο πρόεδρος Χριστόφιας ή οποιοσδήποτε Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, παρακάθεται στις συνομιλίες ως συνομιλητής αρχηγός της ελληνοκυπριακής κοινότητας και ότι το ίδιο ισχύει και για τους Τουρκοκύπριους»
  1. «η συμμετοχή των Τουρκοκυπρίων θα είναι τέτοια με βάση την περιγραφή της πολιτικής ισότητας από τα Ηνωμένα Έθνη, ώστε να μην επιτρέπει στους πολλούς, στους Ελληνοκύπριους, να επιβάλουν τη θέλησή τους πάνω στους λιγότερους που είναι οι Τουρκοκύπριοι»
  2. «Δήλωσα πολλές φορές ότι, ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αλλά και ως εκπρόσωπος της ελληνοκυπριακής κοινότητας στις συνομιλίες, δεσμεύομαι ότι οι Τουρκοκύπριοι θα τύχουν μιας ιδιαίτερης μεταχείρισης, εφόσον επιλύσουν το Κυπριακό, ούτως ώστε το δικό τους επίπεδο να ανέλθει και να φτάσει στο επίπεδο των Ελληνοκυπρίων»
Αναφορικά με την πρώτη τοποθέτηση του Προέδρου, διαφωνούμε με την εξίσωση του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας με τον λεγόμενο ηγέτη της Τουρκοκυπριακής «κοινότητας». Κατ’ αρχήν ο όρος κοινότητα μας επεβλήθη από τους Άγγλους μέσα από το δοτό σύνταγμα της Ζυρίχης το οποίο ουδέποτε ο λαός κλήθηκε να το κρίνει και να το αποδεχτεί. Διαφωνούμε επίσης με τον όρο «ηγέτης των τουρκοκυπρίων» για τον απλούστατο λόγο ότι αυτός δεν εκλέγεται από τους τουρκοκύπριους αλλά από τους έποικους και τους συνακόλουθους του τουρκικού κατοχικού στρατού. Οφείλαμε από καιρό να καταγγέλλαμε το κατακτητικό σύνταγμα της Ζυρίχης και να αποδίδαμε στους τουρκοκύπριους αυτό που πράγματι είναι, μία μειονότητα. Δεν το έπραξαν αυτό οι κυβερνήσεις γιατί υποκλίνονταν πάντοτε με δουλοπρέπεια στην αγγλική πολιτική.
Αναφορικά με το δεύτερο ζήτημα της πολιτικής ισότητας μεταξύ της τουρκοκυπριακής μειονότητας του 18% με την Ελληνική πλειονότητα της Κύπρου (82%) διαφωνούμε κάθετα. Η εισαγωγή του όρου πολιτική ισότητα στην ουσία θέλει να ανατρέψει τις αρχές της δημοκρατίας αλλά και τις αλήθειες της ιστορίας. Θέλει να δώσει στα κατάλοιπα της Οθωμανικής κατοχής το δικαίωμα να συγκυβερνούν αυτό τον τόπο. Ο κύριος Χριστόφιας, ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, έχει υποχρέωση να προστατέψει την δημοκρατία και όχι να την καταλύσει.
Το τρίτο ζήτημα φανερώνει ξεκάθαρα την μακρά οικονομική τυραννία την οποία θα υποστούν οι έλληνες της Κύπρου σε περίπτωση λύσης για να φέρουν στο ίδιο βιοτικό επίπεδο με αυτούς, τους τουρκοκύπριους. Στην ουσία θα εργάζονται οι Έλληνες της Κύπρου για να τρώνε υπό τον ρυθμό του τσιφτετελιού οι τουρκοκύπριοι. Αυτή είναι η αντίληψη της δίκαιης κοινωνίας του κομμουνιστή, όπως ο ίδιος λέει, κυρίου Χριστόφια;
Το ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΔΗΚ) το οποίο κατέρχεται στις ερχόμενες βουλευτικές εκλογές, αντιτάσσεται στις αντιδημοκρατικές και αντεθνικές προθέσεις και πράξεις του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Χριστόφια. Η Κύπρος είναι γη των Ελλήνων και δεν θα παραδώσουμε ούτε μια χούφτα χώμα από αυτήν σε τουρκική διοίκηση ούτε θα αποδεχτούμε ποτέ τις παράλογες και παράνομες απαιτήσεις της τουρκοκυπριακής μειονότητας.
ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΔΗΚ)
ΤΟΜΕΑΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ