ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο ιδεολογικός πόλεμος κατά της οικονομικής , πολιτικής και «πνευματικής» τυραννίας που συρρικνώνει δραματικά τη λαϊκή και εθνική κυριαρχία και υποβιβάζει πολιτισμικά το έθνος , συνεχίζεται αμείωτα από το προσωπικό ιστολόγιο του Λουκά Σταύρου. Για ένα ελληνικό εθνικοκοινωνισμό. http://l-stavrou.blogspot.com

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Νέα στοιχεία για την τραγωδία: Πολλοί γνώριζαν για το εκρηκτικό φορτίο και το άφησαν στην τύχη του

Print
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία για το τι διεμήφθη πέντε μέρες πριν την φονική έκρηξη έρχονται στο φως της δημοσιότητας.
Τα νέα έγγραφα που αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Φιλελεύθερος», καταδεικνύουν, ότι πολλοί γνώριζαν για το εκρηκτικό φορτίο ενώ δείχνουν και την εγκληματική ολιγωρία που επιδείχθηκε από πλευράς του αρχηγού της Ε.Φ. Πέτρου Τσαλικίδη αλλά και του τέως υπουργού Άμυνας, Κώστα Παπακώστα. Ευθύνες επιρρίπτονται και στον προσωπικό σύμβουλο του κ. Παπακώστα και διευθυντή του γραφείου του, συνταγματάρχη Ανδρέα Σταύρου.
Τα υπηρεσιακά έγγραφα του ΓΕΕΦ, ημερομηνίας 7 Ιουλίου 2011, δηλαδή τέσσερις μόλις ημέρες πριν την τραγωδία υπογράφονται από τον υποδιοικητή ΙΙΙ ΤΑΞΥΠ συνταγματάρχη (ΥΠ) Γεώργιο Γεωργιάδη, και αναφέρουν ότι στις 4 Ιουλίου 2011, έγινε εσωτερική έκρηξη σε ξυλοκιβώτια με πυρίτιδα που βρίσκονταν αποθηκευμένα σε ένα από τα 98 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία από τύχη δεν εξερράγησαν τότε.
Στη συγκεκριμένη έκθεση που στάλθηκε στον αρχηγό, ο συνταγματάρχης Γεωργιάδη υπεδείκνυε επι λέξει  ότι:
1. Το φορτίο του Μ/V «ΜΟΝCΗΕGΟRSΚ» που αποτελείτο από 98 εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ) και 400 τόνους χύμα υλικό, κατασχέθηκε την 13η Φεβρουαρίου 2009 και μεταφέρθηκε στη Ναυτική Βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» (ΝΒΕΦ) στο Μαρί.
2. Από τα 98 εμπορευματοκιβώτια, τα 81 είναι γεμάτα με διάφορους τύπους πυρίτιδας και τα υπόλοιπα 17 με αδρανές φορτί, δηλαδή, κάλυκες, μπρούντζινες πλάκες, εργαλεία κ.λπ.
3. Δώδεκα (12) ξύλινα κιβώτια με πυροσωλήνες που βρίσκονταν εντός εμπορευματοκιβωτίων μεταφέρθηκαν στην 661 ΑΒΠ για περισσότερη ασφάλεια.
4. Όλα τα εμπορευματοκιβώτια είναι σφραγισμένα από το Τελωνείο της Δημοκρατίας, ως η Αρμόδια Αρχή που προέβη στην κατάσχεση.
5. Την 22α Μαρτίου 2011 υλοποιήθηκε η λήψη δειγμάτων πυρίτιδας από έξι (6) εμπορευματοκιβώτια, με σκοπό την αποστολή τους στην Ελλάδα για ποιοτικό έλεγχο. Η αποστολή δεν έχει γίνει λόγω των διαδικασιών που αφορούν την άδεια εισαγωγής στην Ελλάδα. Τα δείγματα βρίσκονται στην 661 ΑΒΠ.
6. Το βράδυ της Δευτέρας, 4 Ιουλίου 2011, ο ΑΥΔΜ της ΝΒΕΦ (σ.σ. αξιωματικός υπηρεσίας στη Ναυτική Βάση) διαπίστωσε, ότι, το εμπορευματοκιβώτιο με αριθμό CLΗU 325565-0 είναι παραμορφωμένο σε μεγάλο βαθμό και οι πόρτες του φαίνονται στραβωμένες και μισάνοικτες.
7. Σύμφωνα με τις καταστάσεις απογραφής του φορτίου, στο συγκεκριμένο εμπορευματοκιβώτιο υπάρχουν 132 ξυλοκιβώτια, εντός των οποίων υπάρχει μια (1) μεταλλική κονσέρβα πλήρης με Μονοδιάτρητη Πυρίτιδα, τύπου 15/1 - 365 SΒΡ, για χρήση σε προωθητικό βλήματος 125 χιλ. ΑΡFSDS. Το συνολικό βάρος του εμπορευματοκιβωτίου ανέρχεται σε 10.544 Κgr (8.344 Κgr το φορτίο και 2.200 Κgr το εμπορευματοκιβώτιο).
8. Το ίδιο βράδυ (4/7/2011) έγινε επιβεβαίωση της παραμόρφωσης από τον συνταγματάρχη (ΥΠ) Γεωργιάδη Γεώργιο και τον διοικητή ΔΝ/ΓΕΕΦ πλοίαρχο Ιωαννίδη Αντρέα και ενημερώθηκε σχετικά η ιεραρχία του ΓΕΕΦ.
9. Την 5η lουλίου 2011, σε σύσκεψη υπό τον κ. υπουργό Άμυνας δοθήκαν οδηγίες για συγκρότηση ομάδας εμπειρογνωμόνων και την υποβολή έκθεσης, η οποία να καλύπτει το σύνολο των θεμάτων ασφαλείας του συγκεκριμένου φορτίου.
10. Κατόπιν ενεργειών του γενικού διευθυντή του υπουργείου Άμυνας συγκροτήθηκε η εξής ομάδα, η οποία συνήλθε την 6η Ιουλίου και ώρα 9 το πρωί, στη Ναυτική Βάση:
- Ταξίαρχος Θεοφάνους Θεοφάνης του ΥΠΑΜ / ΚΥΠΣΕΑ.
- Συνταγματάρχης Γεωργιάδης Γεώργιος της ΙΙΙ ΤΑΞΥΠ.
- Συνταγματάρχης Λάμπρος Λάμπρου του ΓΕΕΦ/ΔΥΠ.
- Αστυνόμος Α’ Χαραλάμπους Πάμπος (Πυροσβεστική)
- Ανώτερος Υπαστυνόμος Λοϊζίδης Αντρέας (Πυροσβεστική)
- Τεχνικός στο ΥΠ.ΑΜ / Τ.Υ Ανατολίτης Κυριάκος
- Υπηρεσία Μεταλλείων (Εκρηκτικές Ύλες) του Υπουργείου Γεωργίας, Αναστασιάδης Ερωτόκριτος και Χριστοδούλου Ανδρέας.
- Τμήμα Επιθεώρησης Ασφάλειας του Υπουργείου Εργασίας, Κυριάκου Θεμιστοκλής.
Που κατέληξαν οι εμπειρογνώμονες 
Οι εννέα εμπειρογνώμονες, αφού μετέβησαν στη Ναυτική Βάση και επιθεώρησαν το
το εμπορευματοκιβώτιο που είχε εξογκωθεί  διαπίστωσαν ότι εντός του, αυταφλέγησαν υλικά, κάτι που προκάλεσε έκρηξη και τα αέρια εκτονώθηκαν τόσο από το εμπρόσθιο μέρος με τη βίαιη παραβίαση των θυρών όσο και στο πίσω μέρος με διάρρηξη της λαμαρίνας.
Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων σημείωσε ότι το σύνολο του φορτίου δεν καταστράφηκε από τη φωτιά και την έκρηξη   και τόνισαν ότι οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται εντός των εμπορευματοκιβωτίων είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΕΣ  για φύλαξη πυρίτιδας.
Όπως αποφάνθηκαν οι εννέα εμπειρογνώμονες οι ζημιές που υπήρξαν ήταν οι μικρότερες που μπορούσαν να δημιουργηθούν και αυτό περισσότερο βασίστηκε σε θέμα τύχης ενώ οι αποθηκευμένες πυρίτιδες αναμφίβολα έχουν αλλοιωθεί και αποσταθεροποιηθεί.  Παράλληλα, ανέφεραν ότι η έκρηξη ήταν αρκετά ισχυρή διότι το , βάρους 10,5 τόνων εμπορευματοκιβώτιο μετακινήθηκε περίπου 30 cm από την αρχική του θέση σε δυο κατευθύνσεις.

Τι εισηγούνταν οι εμπειρογνώμονες
Μετά τις διαπιστώσεις της η ομάδα των εννέα εισηγήθηκε την άμεση τοποθέτηση συστήματος συνεχούς κατάβρεξης με θαλασσινό νερό της στοιβάδας με τα εμπορευματοκιβώτια με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας εντός αυτών, την άμεση μετακίνηση του εκραγέντος εμπορευματοκιβωτίου με σκοπό τον περαιτέρω έλεγχο αυτού.
Οι εννέα εμπειρογνώμονες πρότειναν ακόμα τη λήψη πολιτικής απόφασης για έναρξη καταστροφής, με μέριμνα της Ε.Φ, των πυρίτιδων, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία από τον ΟΑΣΕ . 
Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η λήψη άμεσης απόφασης για έναρξη καταστροφής, σημείωναν,  ταω 81 εμπορευματοκιβώτια που περιέχουν πυρίτιδα  να εκκενωθούν και οι πυρίτιδες να στοιβαχθούν σε υπόστεγα ή αποθήκες για να μην υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες.
Σημειωνόταν ακόμα ότι όλες οι εργασίες που αφορούν την τοποθέτηση των συστημάτων κατάβρεξης και τη μετακίνηση του εμπορευματοκιβώτιου, πρέπει να γίνονται τις πρώτες πρωινές ώρες (05.30 - 07.00) για την προστασία του προσωπικού.
Οι εμπειρογνώμονες εισηγούνταν ακόμα τον καθαρισμό της περιοχής γύρω από τη στοιβάδα για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πυρκαγιάς.
Όπως έλεγαν, η καταστροφή των πυρίτιδων ήταν  δυνατό να υλοποιηθεί εντός της ναυτικής βάσης και θα διαρκούσε 5-6 μήνες, συνεχούς καθημερινής εργασίας.
Για το σκοπό αυτό θα απαιτείτο η κατασκευή 3 ή 4 διαδρόμων (αυλακιών) με τσιμέντο, συνολικού μήκους περίπου 400 μέτρων για προστασία του υπέδαφους και προσωπικό - μέσα, όπως παρακάτω: Ένας πυροτεχνουργός, τέσσερις μόνιμοι αξιωματικοί ή ΕΠΥ, 12 οπλίτες, δυο ΩΚΥ (της 661 ΑΒΠ), ένα περονοφόρο, ένα όχημα ΓΧ 5 τόνων, δυο οχήματα διπλοκάμπινα ή μονοκάμπινα και ένα πυροσβεστικό όχημα.
 Μας πρόλαβε το κακό 
Το μόνο που πρόλαβε να γίνει από τις εισηγήσεις των εμπειρογνωμόνων ήταν η κατάβρεξη των εμπορευματοκιβωτίων με θαλασσινό νερό της στοιβάδας. Αυτό έγινε μετά την αποδοχή της εισήγησης από το αρχηγό της Ε.Φ σε πρωινή σύσκεψη στις 5/72011.
Όπως αναφέρει ο «Φ», στη βάση αυτή της απόφασης, ο υπαρχηγός Σάββας Αργυρού, έχοντας την αρμοδιότητα διακίνησης υλικών και οχημάτων, υπέγραψε οδηγία για διάθεση ενός βυτιοφόρου προς τη Ναυτική Βάση.  Προσθέτει δε, ότι  ο υπαρχηγός δύο μόλις ημέρες πριν την μοιραία έκρηξη στο Μαρί διαβεβαίωνε τον υπουργό Άμυνας ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στη Ναυτική Βάση λέγοντάς του «υπουργέ μου μην ανησυχείς».

Sigmalive 

0 σχόλια: